Aanmaning voor dagvaarding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:52

heb je een rechtsbijstandsverzekering? anders daar de vraag eens voorleggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:02

Goed over na denken of je hier een zaak van gaat maken. Advocaten zullen zeker zeggen dat je dat moet doen, maar dat kan je echt heel duur komen te staan. Mijn advies is, even contact opnemen met de oude eigenaar met de vraag hoe dit nu kan en als daar geen oplossing uit komt rekening betalen en het achter je laten.
Het is stoer om te adviseren om het er niet bij te laten zitten, maar geloof me uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dit heel duur voor je kan worden met een hoop gezeur en trammelant. Dat wil je niet.Wel even zoals Purny schrijft checken of het allemaal klopt voordat je iets gaat doen.

Utixo

Re: Aanmaning voor dagvaarding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:13

pien_2010, niet laten liggen ben ik helemaal met je eens. Maar betalen? Die is gek! Laat de veearts maar met bewijzen komen dat TS opdracht heeft gegeven en dat het paard van haar was. Ik neem aan dat de staleigenaar van TS wel kan verklaren dat TS het paard pas korter in bezit heeft?

En rechtszaak? Laat de DA maar komen. Maar geloof me, als ze echt met een dagvaarding komen hebben ze geen poot om op te staan, mits TS haar verhaal klopt. Dreigen met een dagvaarding is makkelijk, maar ik geloof er geen bal van dat ze dat doorzetten.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:35

eerst de rechts bijstand

zelf de rekening betalen , en hun dagvaarden....
maar jij hebt wel de opdracht gegeven voor die behandeling, dus bezint eer gij begint

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:37

maxipaxixxx schreef:
Nou.. Heb eindelijk een mail terug. Kort gezegd staat er in: uit coulance heeft de oude eigenaar een deel betaald de rest is voor u.
Het is uw paard dus jou rekening. Kunt u meteen betalen of in delen?
Ik heb nu in het kort terug geschreven dat het toendertijd NIET mijn paard was, en ik het vande zotte vind dat ik zomaar die rekening op m'n bord krijg.
Houdt dus in dat ik vanalles kan laten doen en de rekeningen naar jan en alleman kan sturen. Ben benieuwd naar hun reactie. Volgende mail zal ik zeker jullie advies meenemen.
Pfff wat een eikel is die oude eigenaar toch :r

WEL DAN LIJKT HET PROBLEEM MIJ OPGELOST.

Schrijf een aangetekende brief, waarin je nogmaals verklaard dat de DA indertijd telefonisch toestemming heeft gevraagd en verkregen van de eigenaar dhr......
Dat Jij dus geen opdracht hebt gegeven ook niet de eigenaar was en op geen enkele wijze de rekening accepteert. De rekening is voor dhr... en dat jij niet aansprakelijk kan worden gesteld als hij slechts de helft betaald.

Er ontbreekt dus alle juridische grond voor een rekening. tenzij jij getrouwd of een leefcontract hebt gehad met hem!

Voorts zou ik mij ook beklagen om de wijze waarop jij benaderd bent, rechtstreeks door een incassobureau/deurwaarder. Bij de volgende brief / aanmaning overweeg je een klacht (officieel) en of juridische stappen.

ik denk dat dit gewoon een poging is om je onder druk te zetten.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:47

Betaling wordt juridisch gezien als erkenning.
Als de oud eigenaar dus een dele betaald erkent hij de rekening en kan hij de rest ook dokken.

Je hebt toch wel ergens bewijs wanneer je het paard gekocht is? Dan is het aan hun om aan te tonen dat jij op dat moment de eigenaar was en dus moet betalen. Je was geen eigenaar, er een toestemming door de toenmalige eigenaar verleent dus hebben hun geen enkele reden om bij jou te zijn. Kans is dat ze het proberen om de rekening zonder tussenkomst van de rechter betaald te krijgen.

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Dan zou ik de correspondentie door schuiven en het hun op laten lossen. Jij bent in geen enkele positie verantwoordelijk voor deze rekening. Niet betalen dus.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:55

Is het niet sowieso een raar verhaal dat een DAP een half betaalde rekening accepteert?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:56

tuurlijk is dat raar. En het is natuurlijk van de zotte dat ze jou met dit probleem opzadelen. Ze zitten zelf fout.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:03

RianneH schreef:
Is het niet sowieso een raar verhaal dat een DAP een half betaalde rekening accepteert?

dat maakt hun denk ik niks uit wie er betaald als er maar betaald word.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:07

En daarom vind ik het juist raar. De volledige rekening wordt verstuurd naar één persoon en die geeft aan maar de helft te betalen? En dan moet de DAP nog achter de andere helft aan? Dat vind ik een rare gang van zaken, rekening splitten is niet zo gek, maar dat doe je onderling, niet via de DAP.

eenhoorn1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:09

Heb al een hoop goede antwoorden gezien, iets wat ik zelf heel belangrijk vindt is inderdaad alles schriftelijk regelen, reageren via de mail, dan heb je ten alle tijde bewijs, via de telefoon is niets meer terug te traceren, tenzij je het opneemt en dat mag niet zomaar.

Ik denk inderdaad dat de rekening voor de oude eigenaar is en het is wel heel vreemd dat de eerdere factuur en aanmaningen nooit bij jou zijn aangekomen ( waarschijnlijk omdat deze naar de oude eigenaar gestuurd zijn)

Veel succes ermee, want dit soort dingen vind ik altijd zo zonde van de tijd, die kan je beter aan je paardje besteden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:11

Tja die da probeerd door brutaal te zijn de rekening betaald te krijgen..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:17

Ik zou even naar de DA bellen om te vragen hoe het zit. Want ik geloof eigenlijk niet dat dit het hele verhaal is: betaling van een halve factuur wordt geaccepteerd en de rest moet bij een partij worden gehaald die er niets mee te maken heeft?
TS, hebben de oude eigenaar en jij destijds misschien woorden gehad over voor wie de factuur zou zijn?

maxipaxixxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 14:23

Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering.. De oude eigenaar heb ik een vriendelijke sms gestuurd met de vraag waar het mis is gegaan.
Ik ben zeker niet van plan dit te gaan betalen. Ik heb geen koop contract, heb haar paspoort, nrps papier + eigendomsakte gekregen en dat is alles wat ik heb.
Ik kan wel contact opnemen met mijn oude stalling waar dit is voor gevallen en die kan mijn verhaal beamen en zij zal hun ook vertellen dat hij regelmatig op stal was om naar zijn paard te kijken.
Het is nu afwachten op de mail terug van het incasso bureau.
Ik vertrek zo naar Zwitserland dus kan de DA niet meer bellen, ben twee weken terug geopereerd aan mijn enkel en moet nog douchen. Dat duurt lang op een krukje met een been buitenboord :o Ik heb geen woorden met de oude eigenaar gehad over de rekening.
Hij vertelde dat het meeviel en het betaald was. Verder is er nooit meer over gesproken.
Wij hebben wel woorden gehad over de gezondheid van zijn paarden maar dat staat er volkomen buiten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:25

Volgens mij kun je best onderweg naar Zwitserland even bellen hoor, dat kan je vervelende verrassingen bij thuiskomst besparen. Bokt even uit en bespreken met de DA ;-).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:41

Ik denk dat je beter wel kan bellen voor in het geval de dagvaardig wel doorgaat en jij niet voldoende actie hebt ondernomen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:04

Ik vind de teksten nogal onprofessioneel overkomen eerlijk gezegd en ik zou het dan ook niet vertrouwen.

Kan natuurlijk ook zo'n incassobureau zijn die de rekeningen overkoopt van de schuldeiser en dan probeert met dreigementen het geld los te krijgen. Gebeurt vaker dan je denkt en ook nogal eens met rekeningen die helemaal niet bestaan.

Had dat zelf laatst ook aan de hand. Ik werd gebeld met de mededeling dat ik maar snel een x-bedrag moest betalen want anders............. Ik heb de eis gesteld dat ze me alle originele rekeningen die ik gehad zou moeten hebben moesten doorsturen naar mij. Dan konden ze niet beweerden ze. Heb ze daarop vriendelijk medegedeeld dat ze de boom in konden en sindsdien is het stil.

Zou geen dure advocaat in de arm nemen maar gewoon tegengas geven. Zo mogen in elk geval nooit zomaar ergens beslag op leggen dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:10

DAP is nu gewoon op allerlei onwettige manieren, zonder grond, aan het kijken of jij misschien schrikt en betaald. Niet doen. Die rekening is hun probleem, in Nederland geld, wie eist bewijst.
Willen hun geld zien, dan zullen zij moeten bewijzen dat jij opdrachtgever was. Al het andere is ondergeschikt of doet er niet toe.

Je kunt ook zeggen dat je contact hebt met een jurist, waarschijnlijk weten ze wel dat ze niet goed bezig zijn, en schrikt dat ze een beetje af.
Tot die tijd rustig op je centen blijven zitten.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:03

kwita schreef:
eerst de rechts bijstand

zelf de rekening betalen , en hun dagvaarden....
maar jij hebt wel de opdracht gegeven voor die behandeling, dus bezint eer gij begint

TS heeft geen opdracht gegeven voor de behandeling, dat was de oude eigenaar, die heeft tel. overleg gehad met de DA en toestemming gegeven voor de behandeling e.d..
Dus oude eigenaar is verantwoordelijk voor de rekening aangezien hij toestemming heeft gegeven en het toendertijd zijn paard nog was.
TS, mits haar verhaal klopt, staat buiten deze rekening en buiten de DA en buiten het incassobureau.
Het is iets tussen de DA en de oude eigenaar.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:12

Heb jij het paard ook gekocht of gekregen?
Als je het gekocht hebt en dit bedrag hebt overgemaakt dan kan je aantonen wanneer het jouw paard is geworden.

Verder sta je volgens mij volledig in je recht.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:23

Zoals aangegeven voet bij stuk houden dat je niet betaalt. Je niet bang laten maken door een incassobureau. Die proberen van alles en gaan heel ver. Veel mensen betalen dan uit angst terwijl ze geen poot hebben om op te staan. Bij een collega van mij gingen ze zelf haar moeder lastigvallen voor iets wat de ex van mijn collega niet betaald had.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:35

Niet druk maken. Ik heb eens zoiets bij de hand gehad met mn zoontje die destijds bij mn exman woonde. Hij was daar naar de tandarts gegaan en een jaar later gingen ze uit het niks dreigen dat ze het voor zouden laten komen. Ik heb gezegd je doet maar en heb er nooit wat van weer gehoord. Heb wel meteen de hoofdsom betaald nadat ik de eerste rekening (dreiging) kreeg maar de rentes en extra kosten he ik niet betaald omdat ze me nooit eerder op de hoogte hebben gesteld. Wat je dus kunt doen is de hoofdsom betalen en het daarbij laten gaan

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:39

idylle schreef:
Niet druk maken. Ik heb eens zoiets bij de hand gehad met mn zoontje die destijds bij mn exman woonde. Hij was daar naar de tandarts gegaan en een jaar later gingen ze uit het niks dreigen dat ze het voor zouden laten komen. Ik heb gezegd je doet maar en heb er nooit wat van weer gehoord. Heb wel meteen de hoofdsom betaald nadat ik de eerste rekening (dreiging) kreeg maar de rentes en extra kosten he ik niet betaald omdat ze me nooit eerder op de hoogte hebben gesteld. Wat je dus kunt doen is de hoofdsom betalen en het daarbij laten gaan

Waarom zou TS betalen? Ze heeft geen opdracht tot de behandeling gegeven en het was op dat moment niet haar paard. Die rekening is volledig voor de oude eigenaar.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:55

Ts, je kan ook advies inwinnen bij het Juridisch Loket. Ik heb namelijk ook niet op alle vlakken rechtsbijstand en ik had laatst wel juridisch advies nodig i.v.m. een situatie met mijn (inmiddels ex) werkgever. Je kan ze gewoon bellen of bij ze langsgaan. Volgens mij kan je zelfs mailen of chatten!

Heel veel succes in elk geval, rare situatie hoor...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:50

Zeg niet dat ze moet betalen. Als ze het snel opgelost wil hebben kan ze dat doen. Anders zou ik zeggen lekker voor laten komen. Grote kans dat je het wint