SuperAssie schreef:M_D_H schreef:
Maar stel nou... Je paard krijgt wat en je geld wat je opzij hebt gelegd gaat op... vervolgens binnen een korte tijd gebeurt er weer wat en heb jij nog niet gespaard... Wat dan?
De verzekering staat altijd klaar... wij kunnen zo ver gaan als we willen in onze pogingen om het paard te redden... Waarom? Omdat hij voor alles verzekerd is...
En mocht hij dood gaan... Krijg ik het aankoopbedrag terug...
En kan ik weer opnieuw beginnen...
Als jij maandelijks wat op zij legt heb je dat niet
Brr vind dit zo naar.. Het spijt me zeer, maar als mijn paard nu overlijd staat er geen nieuw paard meer hier op stal hoor.. Niet binnen korte tijd en wie weet ook niet binnen lange tijd, dus of ik dan 1500 of 2000 euro terug zou krijgen interesseert me echt geen reet.
Ik heb mijn paard ook niet verzekerd. Ik heb met mezelf afgesproken dat als hij iets krijgt ik er alles aan doe hem te redden, MITS hij erna nog een paardwaardig en pijnloos leven kan lijden. Als de kans op genezing niet groot is is het jammer maar helaas en dan neem ik afscheid van hem voordat ik hem al die ellende aan doe.
Wat is hier naar aan?
Je doet nu net alsof je dan niet van je paard zou houden... Ik dacht ook als mijn paard doodgaat neem ik niet direct weer wat.. En toch een maand later stond mijn nieuwe paard op stal.... Ik miste mijn hobby, mijn leven, elke dag naar het paard lekker dingen doen.. en nu was er leegte... niks....
En ja ik was toen erg blij met die 1500 die ik uitgekeerd heb gekregen dit was een mooi startbedrag voor een nieuw paard.. Is het niet een maand later, dan wel een jaar later...

verder hebben wij een paard nu een merrie jaar of twaalf en ze heeft gelukkig nog nooit iets noemenswaardigs gehad. Wij hebben dus inmiddels een flinke spaarpot mocht er iets gebeuren, maar zoals Tango schreef zal ik niet iets laten uitvoeren enkel omdat de emotionele waarde bij mij erg hoog ligt. Ik denk niet dat ze het er thuis mee eens zullen zijn, maar voor een kleine operatie of een operatie met een goede herstelkans is dus wel een potje.