Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
) verhuurde ik altijd 1 pony aan de plaatselijke rijvereniging om daar op het land te zetten als gezelschap, beest stond dan redelijk dicht bij het ijsselmeer en elk jaar was het weer enorm schuren aan alles wat ze kon vinden, het was zo sneu. Ik ging ookal uit van eczeem tot ik wegens een blessure een andere pony daar neerzette, die had ik altijd thuis gehad en had nooit geschuurd, tot hij daar kwam, hij werd helemaal gek! Ik heb hem na een week oid weer thuis gehaald en de pony die normaal bij de RV stond weer daarheen gebracht (die had thuis dus nergens last van) en die begon ook.anneliesdj schreef:Dit klinkt toch wel als een exceempaard, alleen hoe kun je dat niet gezien hebben?
Ook bij paarden die niets hebben om tegenaan te schuren, is het doorgaans wel goed zichtbaar, want bij jeuk moet je krabben en als er niets is dan bijt je jezelf of je schuurt aan de grond of weet ik wat.
Ik zou het even melden bij die mensen en de pony 's nachts op stal zetten, dat vind ik persoonlijk een fijnere oplossing dan een deken.
Maar dan moet je het krabben wel even voor lief nemen.
Citaat:De koper van een paard heeft bij de totstandkoming van de koopovereenkomst een onderzoeksplicht. De koper is verplicht om het aan te schaffen paard te laten onderzoeken op afwijkingen. Dit kan anders zijn ingeval de verkoper een professionele handelaar is en aan de koper heeft medegedeeld dat het paard kerngezond is en/of het paard recentelijk door een dierenarts gekeurd is.
Bij een consumentenkoop heeft in ieder geval te gelden dat de mededelingsplicht van de verkoper prevaleert boven de onderzoeksplicht van de koper.
.
Murosch schreef:De pony krijgt alleen wat hooi, dit omdat ze al aan de zware kant is

Amy77 schreef:Vind het al van de zotte dat je voor een 21 jarige hebt moeten betalen..maargoed, das een ander verhaal
Mijn pony is ook 21. Is in tóp conditie (liep tot vorig jaar nog Z mennen dressuur en oefenmarathons ), loopt nog minimaal 3x in de week onder het zadel en zo nu en dan voor de wagen. Ze kan nog jaren mee, dus zou eventueel ook prima bij een ander baasje kinderen blij kunnen maken
(niet dat ze weg gaat, maar dat ter zijde
) Fenny schreef:Amy77 schreef:Vind het al van de zotte dat je voor een 21 jarige hebt moeten betalen..maargoed, das een ander verhaal
Even offtopic, ben ik het niet helemaal mee eensMijn pony is ook 21. Is in tóp conditie (liep tot vorig jaar nog Z mennen dressuur en oefenmarathons ), loopt nog minimaal 3x in de week onder het zadel en zo nu en dan voor de wagen. Ze kan nog jaren mee, dus zou eventueel ook prima bij een ander baasje kinderen blij kunnen maken
(niet dat ze weg gaat, maar dat ter zijde
)
en dat is wat ik las, 'met leuk papier'.. Amy77 schreef:Absoluut hoor..ware het niet dat het hier om een shetlander gaat waar het papier op deze leeftijd niet meer zo van belang is..mbt het fokkenen dat is wat ik las, 'met leuk papier'..
, maar daardoor loopt ze niet minder in de sport
Mijn shet kreeg, toen ze aan de lijn was, ook vitaminebrokjes van PAVO er bij. Fenny schreef:Amy77 schreef:Absoluut hoor..ware het niet dat het hier om een shetlander gaat waar het papier op deze leeftijd niet meer zo van belang is..mbt het fokkenen dat is wat ik las, 'met leuk papier'..
Oh sorry daar had ik over heen gelezen. Ja de papieren heb je eigenlijk niet veel meer aan. De mijne heeft ook een leuk papier, is blauw, wat er op staat is bagger, maar daardoor loopt ze niet minder in de sport
![]()
On topic; ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden voor de pony TS. Exceemdekentje en de gegeven tips betreffende het voer lijkt me geen slecht ideeMijn shet kreeg, toen ze aan de lijn was, ook vitaminebrokjes van PAVO er bij.
Ging mij om de vitamines die mijn pony er uit haalde.