stampen in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Re: stampen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 12:50

@pandameisje: bedankt voor je site. Er staat veel informatie op, dat was erg handig. Zij raden daar een mat aan die je aan de voorstang bevestigt, zodat je het stampen ontmoedigd. Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen daarmee.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:54

Graag gedaan :) ik hoop dat je een oplossing kan vinden en dat het helpt. die site is redelijk betrouw baar en helpt mensen met trailer problemen dus ik denk dat het wel helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:57

Amanda schreef:
Het gaat om het idee van een stroomstoot. Een paard is een vluchtdier, hij krijgt een stroomstoot en kan nergens heen. Die van mij zou door de stang en klep naar achter naar buiten gaan. Hoe veroorzaak je een trailerprobleem....

Inderdaad.. Of het nou een draadje, een matje of bij wijze van een stroomwortel is.. het is een stroomschok geven aan een dier op een plek waar hij niet weg kan en zichzelf hartstikke rot kan bezeren..

Daar los je het probleem echt niet mee op.. Ja hooguit dat je paard helemaal de trailer niet meer in wil.. Dan kan je ook wel spreken dat je probleem opgelost is ja, stampen in de trailer doet ie dan immers niet meer :+

Ik denk dat je aan de tips van ruitje wel wat hebt, en het is in ieder geval dier & trailer vriendelijker dan een stroom-mat..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:13

chelle_dora schreef:
Amanda schreef:
Het gaat om het idee van een stroomstoot. Een paard is een vluchtdier, hij krijgt een stroomstoot en kan nergens heen. Die van mij zou door de stang en klep naar achter naar buiten gaan. Hoe veroorzaak je een trailerprobleem....

Inderdaad.. Of het nou een draadje, een matje of bij wijze van een stroomwortel is.. het is een stroomschok geven aan een dier op een plek waar hij niet weg kan en zichzelf hartstikke rot kan bezeren..

Daar los je het probleem echt niet mee op.. Ja hooguit dat je paard helemaal de trailer niet meer in wil.. Dan kan je ook wel spreken dat je probleem opgelost is ja, stampen in de trailer doet ie dan immers niet meer :+

Ik denk dat je aan de tips van ruitje wel wat hebt, en het is in ieder geval dier & trailer vriendelijker dan een stroom-mat..

Ik ben niet flauw met paarden, maar een idd een stroom correctie geven terwijl het paard niet weg kan, kan paniekreacties oproepen, met alle gevolgen van dien.. 8)7

Het paard in het filmpje vliegt achteruit, en kan dus 'weg'.. maar wat als je paard in de trailer schrikt, voelt dat ie niet weg kan en vervolgens nog een keer tegen die plaat aan komt..? :x
Ik denk dat je dan een kapotte trailer én paard hebt..

Dan kan je em nog beter kluisteren, waar ik overigens ook geen fan van ben..

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 13:32

Inderdaad...dat paard op dat filmpje kan nog achteruit springen. Ik wil echt niet weten wat er gebeurt als het paard in de trailer erop staat en dan schrikt.... Zo'n mat gaat het dus echt niet worden.
En Casarell...kluisteren gaat ook niet gebeuren, hoor ;)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 10:48

Gisteren zijn we weer met de trailer weggeweest. Dit keer zonder beenbescherming, met watjes in de oren en los. Het ging super! Hij heeft wel een paar keer gestampt, maar dat viel in het niet vergeleken met de laatste rit. Hij kwam helemaal droog aan op de clubles, dus ook daar was ik erg blij mee.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:33

Super fijn dat we allemaal hebben kunnen helpen!

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:42

Zou hij meer veiligheid halen uit een eenpaardstrailer? De kleinere ruimte zou hem kunnen benauwen, maar misschien ook juist veiligheid bieden en steun.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:09

Wij hebben een klant gehad met zo'n zelfde probleem.
Ook wij raden af om mini stroomstootjes o.i.d. te gebruiken hoor, ze kunnen géén kant op in de trailer en zo creeër je idd juist een zeer onveilige situatie.
Mag ik vragen of je banden zijn gebalanceerd?? Wij doen dit nl bij alle trailers die bij ons in het onderhoud zijn, met als gevolg dat we van de klanten horen dat hun paard rustiger op de trailer staan. Ik weet niet of het zou helpen bij jouw paard, maar het is het proberen waard, ga zelf maar eens in een auto rijden met onbalans, dan zit je ook niet lekker :=
Daarnaast altijd goed kijken of alle stangen geborgd zijn, heb je borghaken aan een rubber, zoals deze Afbeelding
dan zou ik in jouw geval overgaan op deze
Afbeelding
het kost je maar een paar euro, maar die krijgen ze echt niet los, helaas zien we die andere bij hoge onrust echt weleens zo verbuigen dat hij toch loskomt.
Héél veel succes, súper vervelend voor je.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 13:23

Een eenpaardstrailer gaat het sowieso niet worden. Die dingen vind ik zelf een gevaar op de weg. Ik heb deze trailer 2,5 jaar geleden overgenomen en hij is nu 5 jaar oud, dus voorlopig komt er geen nieuwe trailer ;)

Tjeetje...ik heb geen idee of de banden zijn gebalanceerd. Dan moet ik op zoek naar de BOVAG keuringslijst, kijken of dat erop staat. Is dat iets wat standaard gedaan wordt of moet je daar specifiek naar vragen? We hebben borghaken met rubber, zoals het bovenste plaatje. Gisteren was er niks aan de hand met de voorstang (of de bilstang) en hij zag er niet verbogen uit. Nu is het altijd handig om borgpennen op voorraad te hebben, dus daar kan ik nog wel naar op zoek gaan. Bedankt voor de tips!
Overigens merken wij ook dat als de trailer aan onze Dodge hangt, het paard veel stiller staat dan wanneer de trailer aan onze Volvo XC60 hangt. Dat zal vast ook iets te maken hebben met stabiliteit.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 13:25

@GAP: moet ik me trouwens zorgen maken over de trailerbodem, aangezien paard soms zo hard stampt dat we echt denken dat ie er doorheen gaat? De trailer is net gecheckt bij de BOVAG garage...

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:36

ik volg dit even. Ook mijn paard kan nooit stilstaan op de trailer vooral als we huiswaarts gaan. Je moet je handen goed aan het stuur houden want ze duwt de combinatie echt vooruit en of staat gewoon te piafferen. Ze gooit ook mee met dr hoofd en staat de duwen met dr voorbenen. Alsof ze wil zeggen rij eens wat sneller want ik wil naar huis. :D
Erg lastig probleem. Gelukkig heb ik een grote jeep voor de trailer want anders denk ik dat je weleens gevaarlijke situaties zou krijgen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:27

TS: Je kunt simpel je velgen nakijken om te zien of de banden gebalanceerd zijn ;) het zit absoluut niet bij de Bovag beurt, wij doen het als extra service omdat we het effect ervan hebben gezien en omdat het voor het paard een stuk comfortabeler is, ik vraag me af of andere bedrijven het doen, voor zover wij weten doet niemand het . Als je op je velgen stukjes lood ziet zoals hier ik heb er maar weer even een foto van gemaakt ;) Afbeelding dan zijn ze gebalanceerd.
Of het voor je bodem kwaad kan?? Ik zou het extra in de gaten houden, als hij voor een beurt weggaat moet je even navragen of ze automatisch je bodem ook checken, dit doet niet ieder bedrijf er standaard bij er zijn ( ook bovag) erkende bedrijven die het alleen controleren als je erom vraagt en er zijn zelfs bedrijven die het alleen tegen een meerprijs controleren, let hier dus op!!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:31

Thnx voor je uitleg. De bodem is bij de vorige beurt gecontroleerd, maar we gebruikten de trailer vorig jaar niet zo vaak als dit jaar. Ik houd het extra in de gaten, maar heb er natuurlijk niet zoveel verstand van. Ik ga ervan uit dat de garage weet wat ze doen.