Trailer uitlenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:19

En het is altijd zo jammer dat de slechte het voor de goede verpesten...

Wij hebben onze trailer regelmatig uitgeleend aan een pensionklant. Hun betaalden er 10 euro per keer voor *was wel aantal km rijden*. Ze hebben ooit een keer het dakraam eraf gereden en een licht van het spatbord. Werd allemaal netjes vergoed en trailer kwam weer gepoetst terug.

Echter hebben we hem daarna een keer uitgeleend voor moeder/veulen transport. Had dat veulen aan de binnen bekleding lopen eten. Ze hebben de trailer teruggezet met de stront er nog in. Omdat ik hem toen niet veel gebruikte kwam ik er pas laat achter en ja... Ga dan maar eens zeggen dat die bekleding hun schuld was (mijn paard staat altijd links). Ik was er zo kwaad over dat ik hem nu niet meer meegeef aan mensen met paarden.

pien_2010

Re: Trailer uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:23

Toen ik onze trailer kocht zei de verkoper: "Pien leen hem nooit uit, want dan heb je er het langste plezier van". zo geschiede en hij is nog steeds, na al die jaren, puntje gaaf en geen gezeur hebben we er ooit mee gehad. Ik vond dat een heel goed advies.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:23

Vroeger huurde ik een hele oude trailer van iemand voor 15 GULDEN per keer. Vond ik ook normaal. Daardoor kon ik zelf op wedstrijd, wat ik anders niet had gekund. Heb later eens een trailer van iemand geleend om spullen in te halen, daar moest ik ook voor betalen, 15 euro. Jij hebt de trailer ook moeten kopen en het onderhoud is voor jouw rekening. Niet meer dan normaal dat je er geld voor krijgt als een ander hem leent. En in geval van die stomme grapjes, simpel, leen je hem nooit weer uit!

Toen ik later zelf een nieuwe trailer gekocht had, wilde ik hem ook niet uitlenen. Als er wat mee gebeurt, kun je zelf dokken want dan hebben zij het niet gedaan. Had mijn aanhangwagentje ook meermaals gratis uitgeleend. Krijg je hem met kapot achterlicht terug en zij weten van niets. Dit had mijn vader ook met buren gehad, altijd maar klaarstaan en je karretje uitlenen en als er wat is, zijn zij niet thuis. Dus uitlenen, ik zit er niet meer om te springen! Alleen tegen familie durf ik geen nee te zeggen..

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:30

In echte nood en bij iemand die ik ken zou ik het misschien wel doen (al zou ik er zelf liever mee rijden)
Maar eerlijk liever niet, vind het al niet leuk als er een paard van men broer bij op staat (want die breken alles af)
Als ze 15 euro belachelijk vinden, zou ik blij zijn dat ze hem niet meer lenen, want dan denk ik eerlijk gezegd dat als er iets aangekomen was je er ook zelf had voor kunnen opdraaien.

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:32

Ja en nee. Mijn trailer is 5.5 meter lang en de maximale wijdte de wegen hier zijn erg bochtig (lees, ERG bochtig! |o ) dus nee ik laat niet jan en alleman er mee rijden, als je er nog nooit me hebt gereden kan hij fataal zijn.... Ook ben ik er erg trots op en zoals genoemt hierboven, iets is kapot maar ze weten er niks van... Als iemand hem nodig heeft helpen we liever door mee te rijden, als het klanten zijn zeggen we altijd dat de camera in onze auto zit (is waar, al kan hij makkenlijk worden overgezet, maar dat weten hun niet :P ).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:41

Ik heb zelf geen trailer en merk dat uitlenen inderdaad een heikel punt is. Jullie hebben groot gelijk!

Ik zou alleen uitlenen aan echt goede vrienden die ik er mee zou vertrouwen. Verder in geval van nood en dan het liefst zelf rijden.

Zo doet een vriendin van mij het ook. In principe als het echt nodig is kan ik die van haar ophalen (niet voor zomaar een ritje maar wel voor DA bezoek). Verder vraag ik anders haar om te rijden en betaal ik daar ook voor. Wil niet dat zij kosten heeft aan mijn plezier. Daarnaast mag ik hem nooit schoonmaken, dat doet ze zelf, ook dat mag betaald worden wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:44

Nee, ik leen hem niet uit.
In geval van nood, wil ik iemand best naar de kliniek brengen, maar dan rij ik zelf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:45

Vorig jaar nieuwe trailer gekocht, nadrukkelijk bij de verzekering (unive) nagevraagd welke schade vergoed wordt.

Schade veroorzaakt door het paard/dier wat er in staat, of aan de trailer staat gebonden als dier van ons is.
Zelfde geldt ook voor schade veroorzaakt bij uitlenen. Verhuur je de trailer dan keert de verzekering niet uit.
Trailer wordt niet uitgeleend, alleen aan familie.
Stront eruit halen en bezem er door, niet met water en/of hogedrukspuiten de trailer schoon willen maken.

In noodgevallen leen ik trailer niet uit, veearts komt in een noodgeval ook aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:48

Ik leen hem ook niet uit tenzij ik zelf rij of er bij ben.
Grootse probleem is ook dat je niet elke schade meteen ziet, dus vandaar dat ik geen enkel risico neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:56

tienus63 schreef:
Vorig jaar nieuwe trailer gekocht, nadrukkelijk bij de verzekering (unive) nagevraagd welke schade vergoed wordt.

Schade veroorzaakt door het paard/dier wat er in staat, of aan de trailer staat gebonden als dier van ons is.
Zelfde geldt ook voor schade veroorzaakt bij uitlenen. Verhuur je de trailer dan keert de verzekering niet uit.
Trailer wordt niet uitgeleend, alleen aan familie.
Stront eruit halen en bezem er door, niet met water en/of hogedrukspuiten de trailer schoon willen maken.

In noodgevallen leen ik trailer niet uit, veearts komt in een noodgeval ook aan huis.

Het zal best zo zijn dat schade vergoedt wordt, maar ik ben dan wel mijn trailer een tijdje kwijt. En natuurlijk komt een dierenarts aan huis, maar er zijn gevallen waarbij een paard naar de kliniek moet. Wel eens van een koliekoperatie gehoord? Doet ie echt niet aan huis ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:03

Tja maar dan denk ik ook... ik heb ook hard gespaard voor een trailer dus het is opzich niet mijn probleem dat een ander die geen trailer heeft dan niet stel op sprong naar de kliniek kan....

Moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat een paard met zware koliek mijn trailer in moet die zich onderweg wellicht wel laat vallen oid en ik daarna een gehavende trailer heb.... Als je geen trailer hebt dan moet je vind ik daar zelf maar een 'noodplan' voor moet hebben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:07

Ik heb zelf geen trailer, maar wel een aantal keer de trailer van een stalgenoot geleend. Laatste keer kwamen we terug van een lang trainingsweekend en ik was moe, dus ik had hem niet helemaal goed teruggezet. Flap vergeten dicht te doen, raampjes stonden nog op snelwegstand, dus dat kon inregenen... Verlichting was ook stuk (dat bleek achteraf een kapot lampje te zijn waar ik niets aan kon doen). Daar baal ik echt van, want zij gaf dat ding in goed vertrouwen mee.
Maar ik ben dan wel de eerste die aanbied dat het ding op mijn kosten gemaakt kan worden. Het blijft vervelend, omdat zij er dan wel tijd in moeten stoppen (trailer weg voor reparatie en ik kan hem zelf ook niet wegbrengen). Maar meer kan ik er dan ook niet aan doen.
Gelukkig had de trailer geen blijvende schade opgelopen, maar ik baal er wel van. Kan me ook heel goed voorstellen als ik hem de volgende keer niet meer meekrijg. Heb het zelf 'verziekt'

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:10

Ik vind het echt bizar dat zo veel mensen zo onbeschoft omgaan met geleende spullen. Ik heb een aantal keer een trailer geleend voor een kliniekbezoek en daar betaalden we gewoon voor, ik geloof 15 euro voor een halve dag en 30 euro voor een hele dag. Trailers zijn echt niet onderhoudsvrij dus ik vind het bijna raar om ze gratis mee te nemen.
Gelukkig heeft paardlief zich tot nu toe altijd gedragen in de trailer, maar mocht ze iets kapot maken is het logisch dat dit voor mijn rekening komt. Ik zet m'n paard niet in een trailer met een gat in de klep of verbogen stangen, dus als ze eruit komt en er is iets kapot, is heel duidelijk wie dat veroorzaakt heeft.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:12

Yvank_ schreef:
Tja maar dan denk ik ook... ik heb ook hard gespaard voor een trailer dus het is opzich niet mijn probleem dat een ander die geen trailer heeft dan niet stel op sprong naar de kliniek kan....

Moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat een paard met zware koliek mijn trailer in moet die zich onderweg wellicht wel laat vallen oid en ik daarna een gehavende trailer heb.... Als je geen trailer hebt dan moet je vind ik daar zelf maar een 'noodplan' voor moet hebben.

mee eens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:13

Yvank_ schreef:

Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Maar toen het er bij ons op stal een keer "op aan kwam" bij een ziek paard, heb ik toch snel mijn auto voor de trailer gezet en het paard ingeladen. Vond het zo ontzettend naar voor het paard. Kon het niet over mijn hart verkrijgen, om hem te laten staan....
Doe het ook echt alleen bij echte spoed, anders vind ik ook dat je inderdaad maar een noodplan moet hebben voor het geval dat.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:14

Leen mijn trailer liever ook niet uit. Wel een paar keer gedaan aan hele goede vriendin, en/of dan reed ik zelf. In noodgevallen (kliniekbezoek) vind ik het wat anders. Maar liever niet vanwege alle genoemde redenen in dit topic ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:15

eilleen333 schreef:
Ik heb zelf geen trailer, maar wel een aantal keer de trailer van een stalgenoot geleend. Laatste keer kwamen we terug van een lang trainingsweekend en ik was moe, dus ik had hem niet helemaal goed teruggezet. Flap vergeten dicht te doen, raampjes stonden nog op snelwegstand, dus dat kon inregenen... Verlichting was ook stuk (dat bleek achteraf een kapot lampje te zijn waar ik niets aan kon doen). Daar baal ik echt van, want zij gaf dat ding in goed vertrouwen mee.
Maar ik ben dan wel de eerste die aanbied dat het ding op mijn kosten gemaakt kan worden. Het blijft vervelend, omdat zij er dan wel tijd in moeten stoppen (trailer weg voor reparatie en ik kan hem zelf ook niet wegbrengen). Maar meer kan ik er dan ook niet aan doen.
Gelukkig had de trailer geen blijvende schade opgelopen, maar ik baal er wel van. Kan me ook heel goed voorstellen als ik hem de volgende keer niet meer meekrijg. Heb het zelf 'verziekt'

En dit is precies te reden dat ik hem niet uitleen... Hoeveel moeite is het nou om dat ding even na te lopen of alles in orde is?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:15

Wij hebben laatst een trailer geleend via via van iemand die we niet eens kennen.

Zal je natuurlijk net zien dat je paard is gaan liggen en het halve tussenschot (ifor William trailer) is afgebroken.
Helaas bleef het hier niet bij en is het paard in paniek door het kleine deurtje de trailer uitgevlucht ipv gewoon via de klep.
Hier dus ook wat krom en scheef. (Gelukkig is het een niet zo heel groot paard)

Het tussenschot heb ik meteen zelf weer vast gelast, maar de deur hebben we laten maken en gewoon netjes betaald. Dat is in mijn ogen tenminste wel normaal.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:19

Yvank_ schreef:
eilleen333 schreef:

En dit is precies te reden dat ik hem niet uitleen... Hoeveel moeite is het nou om dat ding even na te lopen of alles in orde is?

Klopt, en het is ook geen excuus, maar ik was zo onwijs moe. Had nog tegen mijn zus gezegd dat we de raampjes niet moesten vergeten... Toch gebeurd. Trailer was wel netjes schoon gemaakt, op de plek gezet, blokjes rond de wielen. Alles goed, behalve dat scherm aan de achterkant en de raampjes. Dat is deels ook gewoon een gebrek aan de routine. Maar dan nog is het mijn fout. Ik ben alleen heel blij dat het ding er niets aan over gehouden heeft, en dat ze er geen gezeik mee kregen.

Baalde ook van mezelf, want ik ben eigenlijk altijd heel precies en zuinig op de spullen van anderen. Helaas ook maar mens. Gebeurd is gebeurd. Ik vind het dan wel belangrijk hoe je het oplost. Als er schade was geweest door mijn actie, had ik dat vergoed, ookal had er een hele nieuwe bodem ingemoeten.

Als je iets uitleent, kan het altijd kapot, en dat weet je ook. Maar zoals ik al zei, ik zou het begrijpen als ik hem niet meer meekreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:21

Daar heb je gelijk in , maar er zijn helaas ook veel mensen die dan niet thuisgeven -O-

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:24

Als er een spoed is op stal mag iedereen mijn trailer meenemen zonder te vragen..
Maar gewoon uitlenen? Nee niet meer.
Heb hem 1 keer uitgeleend en toen ik de trailer daarna weer wou gebruiken lagen er stenen onder dat voorwielletje. Alles krom! Maar volgens die gasten was dat al zo :n.
Dus nee ik leen hem niet uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:27

maar het nare met spoed vind ik dat er dan net zo goed van alles kan gebeuren. Je zou niet het eerste verhaal zijn waarbij het paard de kar kapot maakt onderweg naar de kliniek en baasjes aangeven niet te betalen want ze hebben óók al een enorme DA rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:30

Yvank_ schreef:
maar het nare met spoed vind ik dat er dan net zo goed van alles kan gebeuren. Je zou niet het eerste verhaal zijn waarbij het paard de kar kapot maakt onderweg naar de kliniek en baasjes aangeven niet te betalen want ze hebben óók al een enorme DA rekening.

Zou jij een stalgenoot zonder trailer, met een paard met koliek laten staan? En zeggen "helaas ik leen mijn trailer niet uit"?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:31

Nee klopt.. Maar als echt iemand met spoed naar de kliniek moet midden in de nacht is het erg fijn dat er een trailer is en dat ze weg kunnen. Ik zou het mezelf niet vergeven als een stalgenoot naar de kliniek moet, maar niet kan omdat er geen trailer is. Dat de trailer dan kapot is? Daar ga ik maar vanuit dat we dat dan op een nette manier kunnen oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:35

Yvank_ schreef:

Tja, dat zijn natuurlijk allerlei aannames (hoge rekening, kar kapot e.d.). Dat is dan een risico wat ik neem bij een ernstig ziek paard.

Ik ga er vanuit dat het dan wel geregeld wordt via de verzekering. Ik laat zo'n paard dan echt niet staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-14 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt