Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arabesk schreef:Dit zou ik zeker doen!
Een paard wat zonder ijzers niet goed loopt heeft geen gezonde voeten, punt uit.
Yvank_ schreef:Maak je dr niet zo druk omals het paard gewoon goede voeten heeft en dat kan de keurende DA echt wel beoordelen dan is er geen reden om te denken dat die niet zonder ijzers kan... Veel paarden worden van april t/m oktober op ijzers gezet ivm outdoor seizoen en gaan er daarna weer af.
Esmeehh schreef:Yvank_ schreef:Maak je dr niet zo druk omals het paard gewoon goede voeten heeft en dat kan de keurende DA echt wel beoordelen dan is er geen reden om te denken dat die niet zonder ijzers kan... Veel paarden worden van april t/m oktober op ijzers gezet ivm outdoor seizoen en gaan er daarna weer af.
Ik had mijn merrie ook met ijzers gekocht , werd goedgekeurd. Was allemaal top. Nog geen maand bij mij en ze lagen er af. Har hoeven waren broos en brokkelig. Een jaar later liep ze zo slecht dat ze op de foto moest. Jahoor veel te dunne hoefzolen en het hoefbeen stond niet helemaal goed. Ik snap best dat ts zich hier zorgen over maakt. En vind het verstandig om hierover na te denken.
Arabesk schreef:Moona schreef:Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat het meest safe is om dan inderdaad de ijzers eraf te halen en een week later te laten keuren.Dan weet ik zeker dat hij niet gevoelig is. Ik hoop dat de verkoper hiermee akkoord gaat. Desnoods kan ik een voorlopig koopcontract opstellen waarin ik afspreek dat ik de pony koop als de ijzers eraf zijn en hij na de keuring als ''goed'' wordt bevonden, om de koper wat meer zekerheid te bieden?
Dit zou ik zeker doen!
Een paard wat zonder ijzers niet goed loopt heeft geen gezonde voeten, punt uit.
Yvank_ schreef:Esmeehh schreef:
Maak je dr niet zo druk omals het woon goede voeten heeft en dat kan de keurende DA echt wel beoordelen dan is er geen reden om te denken dat die niet zonder ijzers kan... Veel paarden worden van april t/m oktober op ijzers gezet ivm outdoor seizoen en gaan er daarna weer af.
Ik had mijn merrie ook met ijzers gekocht , werd goedgekeurd. Was allemaal top. Nog geen maand bij mij en ze lanigen er af. Har hoeven waren broos en brokkelig. Een jaar later liep ze zo slecht dat ze op de foto moest. Jahoor veel te dunne hoefzolen en het hoefbeen stond niet helemaal goed. Ik snap best dat ts zich hier zorgen over maakt. En vind het verstandig om hierover na te denken.
bij twijfel even een foto!
nine1987 schreef:Ik vind het altijd heel jammer dat er gezegd wordt dat paarden met gezonde hoeven geen ijzers nodig hebben..
Mijn paard heeft gezonde hoeven, echter geen spijkerharde hoeven.. En nu we het zomerseizoen ingaan en ik veel buiten op asfalt/gravel loop met hem, kies ik toch voor ijzers..
Maar ts, ik zou inderdaad de ijzers eens eronderuit halen en kijken hoe dat gaat.. Gaat het niet, dan kunnen ze er nog altijd onder geslagen worden..