Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ibbel schreef:Was het maar zo simpel. En als het nou eens geen stamboekdier is en geen papieren heeft?
Afgezien daarvan, stamboekregistratie zegt ook nul komma niks.
Het enige dat bewijskracht heeft is bewijs van houderschap (dus rekeningen van DA en stalling - leuk als je ze aan huis hebt - en in het geval van zelf fokken dekgeld) en/of een kwitantie. Niets meer, niets minder. Alle andere registraties zijn niet rechtsgeldig.
AmoorM schreef:Nista_RX schreef:Ik zelf heb bij het kopen van mijn paarden een koopcontract afgesloten. Verder heb ik het paspoort, ik neem aan dat deze 2 dingen toch wel aantonen dat het daadwerkelijk mijn paarden zijn
Het paspoort zegt niks helaas..
Heb je zelf een koopcontract gemaakt?
HorseTopShop schreef:Koopcontract lijkt mij gewoon rechtsgeldig.
Niky schreef:In belgie moet je je paard laten registreren in de databank op basis van het chipnummer. Je krijgt dan ook een mutatiedocument. Dus wanneer je een paard koopt, moet dit document ingevuld en ondertekend worden door beide partijen en daarna wordt dit weer opgestuurd naar de databank. Zo wordt het paard dan op de naam van de koper gezet. Dit staat los van eventuele stamboekpapieren. Want die zij inderdaad geen eigendomsbewijs. Maar die papieren van de databank dus wel.
Is dat dan in Nederland niet zo? Want dan zou ik ook niet gerust zijn :/
vuurneon schreef:Dat antwoord heb ik gegeven; je kan wel aantonen dat je altijd voor het dier hebt betaald bv. Denk aan de hoefsmid, dierenarts etc daarmee is het aannemelijk dat jij ook daadwerkelijk de eigenaar bent.
Kostolany schreef:Elk paard in Belgie moet geregistreerd zijn in de databank van Belgie :
)