Fred_Kroket schreef:Ik blijf het onzin vinden, paardenmest is in no time weg, het zorgt voor aantrekking van vliegen die weer vogels te eten kunnen geven, het spoelt zo weg, en met droog weer droogt het heel snel uit.
Het is een kwestie van "het is vies want het is poep", "het is veel", "en het hoort hier niet". Hondenpoep komt van carnivoren en heeft een hele andere structuur dan paardenmest en is niet in twee dagen weg en ben je verplicht dat op te ruimen, zeker in maatschappelijke zin. Een bult, of verspreide hoop paardenmest kun je makkelijk omheen lopen in honden poep trap je terwijl je het niet ziet.
Echt mensengedrag, als je het kunt zien en het is er dan is het vies en als je het niet ziet is het er ook niet. Een beetje paardenpoep is echt niet zo erg het is niet eens schadelijk, ik vraag weggebruikers toch ook niet om iets aan hun uitlaatgassen te doen...
Tja, dat kan allemaal wel zo zijn maar voor de meeste mensen (die niks met paarden hebben) is poep gewoon poep. En daar wordt verder niet bij stilgestaan of het een andere structuur heeft of in twee dagen weg is. Ik vind dat je prima rekening kan houden met je medemens.
Ik vind de vergelijking met uitlaatgassen wel een beetje vreemd..
En als we toch gaan vergelijken.. Het is toch net zo asociaal om een biologisch afbreekbaar papieren zakje uit je autoraam te gooien als een plastic zakje?