Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Douraque schreef:Op welke grond hebben jullie het contract ontbonden? Dat kan enkel als er een dit contractueel mogelijk is. Dat is, op basis van de gegevens die jij hier nu openbaart, niet zo. Dus juridisch sta jij gewoon niet sterk.
Contract voor onbepaalde tijd geldig is een non-juridische term. Jij hebt, dmv schenking, de eigendom overgedragen aan de wederpartij. Tenzij er een ontbindende voorwaarde in staat, kan je de overeenkomst niet ontbinden.

Douraque schreef:Ook een schenking kan ontbonden worden, maar enkel op grond van wettelijk gronden of contractuele schending. De enige ontbindende voorwaarde is de verhuizing, maar het paard is tijdelijk (ter dekking) ergens anders gestald. Dat wil nog niet zeggen dat de ontbindende voorwaarde is ingetreden.
Mijn juridische kijk is dat ts geen juridische grond heeft.
Maar zoals Gini al zei: mensen hier op bokt denken allemaal het juridische gedeelte te weten, terwijl dat verre van waar is. Ik ben daarentegen wel juridisch opgeleid, zij het niet hippisch maar wel privaatrechtelijk/arbeidsrechtelijk/ ondernemingsrechtelijk. Ik adviseer ts dan ook juridisch hulp in te schakelen en niet hier op bokt om advies vragen.
Douraque schreef:Ook een schenking kan ontbonden worden, maar enkel op grond van wettelijk gronden of contractuele schending. De enige ontbindende voorwaarde is de verhuizing, maar het paard is tijdelijk (ter dekking) ergens anders gestald. Dat wil nog niet zeggen dat de ontbindende voorwaarde is ingetreden.
Mijn juridische kijk is dat ts geen juridische grond heeft.
Maar zoals Gini al zei: mensen hier op bokt denken allemaal het juridische gedeelte te weten, terwijl dat verre van waar is. Ik ben daarentegen wel juridisch opgeleid, zij het niet hippisch maar wel privaatrechtelijk/arbeidsrechtelijk/ ondernemingsrechtelijk. Ik adviseer ts dan ook juridisch hulp in te schakelen en niet hier op bokt om advies vragen.
gewoon omdat je helemaal gelijk hebt

Rebecca1987 schreef:Ik begrijp niet waarom er zoveel drama gemaakt wordt om het feit dat het dier 19 is en gedekt is... is 19 stok oud dan? De da geeft aan dat het dier gezond is, de nieuwe eigenaar hedft het dier dus laten ckecken voor ze de beslissing nam om te laten dekken...mijn merrie is net 18 geworden, werkt alle dagen nog op redelijk niveau, zijgangen en redelijk zware verzamelingen, alles erop en eraan... ook zij wordt gedekt deze zomer... is dit dan ook vreselijk egoistisch van mij? Mijn merrie ziet er nog fantastisch uit, voelt zich nog fantastisch, speelt, eet goed, blinkt als een spiegel... tis net of 19j een hoogbejaarde is in dit topic!?
Citaat:Deze merrie is door 3 verschillende dierenartsen "afgeschreven" dat het een onhaalbare zaak is dat de merrie ooit weer goed zou kunnen functioneren.
Citaat:Zowel haar long situatie, maar ook de stress zou het dier geen goed doen. Bevalling zou haar dood kunnen zijn.
janderegelaa schreef:Het zal niet het eerste dampige paard zijn die ik een veulen zie krijgen dus ik wens de nieuwe eigenaar veel plezier ermee.
En TS, als je een wrak van een paard hebt kun je het beter wegbrengen want als de longproblemen zo erg waren als jij zegt dan is dat voor dat paard ook geen leven.
Citaat:Er is een merrie door vrienden van mij met pensioen gezet.
Citaat:Om de merrie een fijne tijd te geven, is deze via contract geschonken aan
iemand die veel plezier uit die merrie haalde.