_Zsazsa_ schreef:Ik wel, als een jong dier veel stress ervaart dat je iets kalmerends geeft. Maar niet zomaar indd, hij heeft zich al 2 keer laten vallen. We willen hem niet banger maken, dus vandaar de keus voor verdoving.
Dus omdat hij bang is prop je er maar een verdoving in? Zou eerst eens gaan werken aan vertrouwen. Een paard dat angst heeft en die angst vervolgens niet meer kan uiten (door de verdoving) gaat jou na de inrijfase echt niet vertrouwen. Of je er nu wel of niet bekent mee bent, ik vind dit persoonlijk echt te zot voor woorden.
De vraag is nu meer wat wil je met het paard? In hoeverre valt dit onder verborgen gebrek en zou je het paard naar de oude eigenaar kunnen terugbrengen? (dat weet ik ook niet, ben geen jurist). En wil je het paard ondanks deze verrassing toch houden, of wil je hem weg hebben?
Alle voorgaande eigenaren + fokker afgaan om te kijken waar de knik in de kabel heeft gezeten vind ik een beetje overkomen als "er een slaatje uit te proberen te slaan". Als de fokker het dier niet heeft laten castreren( of daar over liegt), en de eigenaren daarna of liegen of ook van niks wisten kan je nogsteeds weinig. De kans dat je de waarheid achterhaald van het verhaal met zo veel eigenaren is gewoon klein.