Problemen met de van

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:21

Mooi dat het op de vrachtwagen in elk geval goed gaat met meer ruimte, SB. Ik vrees dat paarden die dit nodig hebben voor hun evenwicht, dit altijd houden. Tenzij het een lichamelijk probleem is dat verholpen kan worden.

Somebitch

Re: Problemen met de van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:24

Ik denk dat het nog eens te maken kan hebben met de scheefheid. :j Zembla is niet een van de rechtste en dus kan dat ook verklaren waarom bij de ene bocht wel en bij de andere niet..

Ja gelukkig wel, al wil ik hem nog iets gaan aanpassen zodat ik helemaal geen gebonk meer hoor. Nu soms nog maar dat wil ik helemaal weg hebben dus is kijken of mijn idee gaat werken. :)

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:15

nu ik ze de andere kant zet van de van heeft ze het veel minder eigenlijk hoor ik ze niet meer op de van ze heeft tot nu toe ook geen wonden meer van op de van. Dus dat is al goednieuws.
Maar ik krijg ze er nog altijd super moeilijk op, ik heb in de vakantie elke dag geoefend maar het lukt nog steeds niet. En ik weet echt niet meer hoe ik haar moet leren dat in de van staan niet erg is. Want we hebben haar er op alle manieren al proberen op zetten, maar weet niet wat de juiste is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:12

ik herhaal mijn eigen post nog maar een keer:
cissy schreef:
ok een tweepaardstrailer dus.
Heb je haar ooit wel eens goed kennis laten maken met de trailer, daarmee bedoel ik dat je haar erop zet maar er ook weer af na een paar seconden en dan weer laden en er weer af?

Ze moet leren dat ze niet dood gaat daarbinnen en dat het leuk is ze er ook weer af mag. Probeer dat eens langszaam uit te bouwen tot je lekker relaxed op de trailer kunt staan zonder dat je verder de balk dichtdoet of weg moet.
Het klinkt nu namelijk alsof je een hele tijd bezig bent met laden en als ze er dan vervolgens opstaat gauw de klep dichtdoet en gaat. Dat gaat heel vaak niet werken, je zult dan waarschijnlijk elke keer weer iets langer bezig zijn met laden en het zal ook steeds slechter kunnen gaan tot ze echt niet meer wil.

Neem de trailer, haal alles eruit en ga dan oefenen, let wel heel goed op dat ze dan niet omdraait in de trailer maar wel gewoon achterwaarts eraf gaat. Neem snoepjes of biks in je zak en beloon haar als ze er in komt met 4 voeten, niet eerder en ook niet met voer lokken! Uitgebreid vertellen dat ze een braaf paard is en blijf zelf ontspannen.

Als dat goed en relaxed gaat dan schot erin en aan 1 kant (rechts) vast en de andere kant open laten zodat jij erdoor kunt lopen.
Schot helemaal opzij naar rechts zetten. Dan weer oefenen tot ze lekker rustig blijft.
Vervolgens schot klein beetje steeds weer opschuiven tot het midden en dan zou ze al heel wat beter en rustiger moeten zijn geworden ondertussen.

Als je dan gaat rijden zou je het schot met een stang van een 1.5 paardstrailer opzij kunnen zetten zodat ze meer ruimte heeft achter en kan omstappen voor balans.

Bij alles wat je doet laat haar kijken en neem er de tijd voor, elke dag oefenen heeft alleen zin als je ook het juiste oefent anders verbeterd er niks. Lees het ebook van Eddy eens door en dan wordt je al meer duidelijk.
http://www.diagonaal-paardenvervoer.com ... ailerladen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:19

En als dat niet werkt zou ik een professionele trailerlader in jouw buurt zoeken die het met je kan oefenen. Dat kost wel geld, maar dan is het waarschijnlijk het snelst en het best opgelost.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 20:23

Ja dat kan ik wel doen en als ik nu elke dag oefen op de goede manier zou het dan wel gaan?