Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:15

Heb je een link naar je advertentie?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:16

Waar zit het probleem precies? Is ze moeilijk bij het rijden of in de omgang in het algemeen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:16

Koper schreef:
Het is een merrie. Als ze een geschikte afstamming heeft kun je haar misschien beschikbaar stellen als fokmerrie. Of anders als draagmoeder. Al weet ik niet of dat met 17 jaar nog kan, heb niet zo veel verstand van merries.

En welkom op bokt TS :)
Lijkt me een heel goed idee...fokken met een lastig dier. :n

En dan weer, wat is lastig. Ik denk dat je merrie dan wel in handen moet komen van iemand die weet waar hij mee bezig is, maar in mijn ogen bestaand lastige paarden niet, er bestaan alleen mensen die niet weten hoe ze daar mee om moeten gaan.

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:21

Dungen schreef:
Niet banketstaaf bedoeld maar waarom heb je nog geen advertentie op bokt markt gezet? (En waarom heb je je hier niet eerder aangemeld om een advertentie te zetten)

Hoe zit je advertentie in elkaar? Heb je goede foto's? Staat ze op verschillende sites? Etc. Etc. Heb je haar gedeeld op fb?

Mijn ervaring met Bokt is dat alles wat je hier plaatst je jaren later nog achtervolgd ;) Ik heb eerder een account gehad, en alles wat ik daar mee heb gepost achtervolgd mij nog steeds. Ik wil je best meer uitleg geven in een pb.

De advertentie heeft standfoto's en rijfoto's gemaakt door een goede fotograaf, haar afstamming en haar handleiding staan er ook in. Ze heeft een leuke afstamming, maar nog nooit eerder veulens gehad. Ze staat voor 800 euro op Marktplaats, de advertentie is al meerdere keren gedeeld via mijn Facebookvrienden en ik krijg tussen de 5 en 10 reacties per week. Als ik een serieuze reactie heb meld ik ook meteen dat ik haar ook gratis weggeef.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:22

Ik zou ook zeker niet fokken met een dergelijk dier ... nog los van de risico's voor haar gezondheid, lijkt het me al geen goed idee een mogelijke kopie van een dergelijk karakter op de wereld te laten zetten.

En als de merrie zich al niet normaal laat benaderen, hoe zal ze dan zijn met een veulen aan de voet ?

Ben ook wel benieuwd naar de problemen overigens ...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:23

Nou, welkom terug dan :)

Wat is je doelgroep/beoogde soort koper? Want als het paard -kennelijk- te oud is om mee te fokken lijkt de afstamming me bij voorbeeld al niet heel relevant.

Wat zijn de "kuren" precies? Is dat onder het zadel of ook in de omgang?

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:26

lizy29 schreef:
Waar zit het probleem precies? Is ze moeilijk bij het rijden of in de omgang in het algemeen?

Het is een ontzettende heethoofd en ze is heel onvoorspelbaar. In een groep buiten rijden gaat bijvoorbeeld niet omdat ze zo heftig is. Ze raakt ook heel snel opgefokt en ze kan niet stil staan. In de omgang is het een heel lief paard, ze kan met alle paarden op mijn stal heel goed overweg en ze heeft geen stalondeugden en het is een ongelofelijke knuffel, maar zodra je een zadel op haar rug legt gaan de turbomotoren aan en is ze bijna niet te houden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:34

"Kuren" bij het rijden dus. En dat is op zich dus geen reden om er niet mee te fokken.

Gewoon even om de nergens op gebaseerde aanname die in dit topic gedaan werd uit de weg te ruimen ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:35

Soms moet je gewoon een keuze maken welke het beste voor het paard is.

Als jij denkt dat ze met haar lastige karakter nergens anders terecht kan, is naar de slacht geen gek idee.

We kunnen met de beste wil van de hele wereld alle paarden proberen te redden, maar dat is niet mogelijk.

Ook zitten we in een enorme crisis en moeten er keuzen worden gemaakt. De 1 leuker dan de ander...............

Eerlijk gezegd..........al kreeg ik een lastig paard gratis......ik zou er niet aan beginnen.

Succes met de verkoop/keuze.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:37

Ik zou gaan voor leasen!!

Josien_

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:45

Ik snap je gedachtegang wel.
Als ik jou was zou ik kijken naar opvang of een rusthuis als dat financieel mogelijk is.
Misschien kun je haar aanbieden als gezelschapspaard?
En anders zit er waarschijnlijk niets anders op dan haar in te laten slapen of iets dergelijks.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:45

Skittlez schreef:
Ik zou gaan voor leasen!!

Maar dan zit ze nog steeds aan het paard vast en dat wil en KAN ze niet meer.

Tan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:47

Al kun je je afvragen wie er geld gaat betalen voor het rijden van een dergelijk paard.. als je nu al problemen hebt met de kosten en je kunt er dus ook de hoofdprijs niet voor vragen

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:49

Rambambam schreef:
lizy29 schreef:

Het is een ontzettende heethoofd en ze is heel onvoorspelbaar. In een groep buiten rijden gaat bijvoorbeeld niet omdat ze zo heftig is. Ze raakt ook heel snel opgefokt en ze kan niet stil staan. In de omgang is het een heel lief paard, ze kan met alle paarden op mijn stal heel goed overweg en ze heeft geen stalondeugden en het is een ongelofelijke knuffel, maar zodra je een zadel op haar rug legt gaan de turbomotoren aan en is ze bijna niet te houden.

Je hebt PB.

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:50

Bedankt voor al jullie adviezen! Ik beantwoord de pb's later uitgebreid. Ik moet nu weer met mijn hoofd in de studieboeken duiken.

En dat lastige karakter... Ze loopt los achter mij aan, en omdat ik haar al jaren heb weet ik ook hoe ze is en hoe ik daar mee om moet gaan. Ik heb dus geen enkel probleem (meer) met haar. We hebben er wel genoeg gehad in het verleden hoor :+
Alleen voor iemand die voor de eerste keer bij haar komt kijken is het wel even een schrikken, een bakbeest van 1.75 die zich zo gedraagt: https://www.youtube.com/watch?v=432_SEpetVM :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:04

Rambambam schreef:
Bedankt voor al jullie adviezen! Ik beantwoord de pb's later uitgebreid. Ik moet nu weer met mijn hoofd in de studieboeken duiken.

En dat lastige karakter... Ze loopt los achter mij aan, en omdat ik haar al jaren heb weet ik ook hoe ze is en hoe ik daar mee om moet gaan. Ik heb dus geen enkel probleem (meer) met haar. We hebben er wel genoeg gehad in het verleden hoor :+
Alleen voor iemand die voor de eerste keer bij haar komt kijken is het wel even een schrikken, een bakbeest van 1.75 die zich zo gedraagt: https://www.youtube.com/watch?v=432_SEpetVM :')

:+ :D lol, denk dat het voor jou gevoelsmatig ook lastig is om de juiste koper te vinden ;)
ik heb mijn paardje al 17 jaar, gekocht toen hij 3 maandjes was, het is echt een etterbak met rijden , en eh in de omgang ook soms redelijk dominant (vooral bij mij haha) ik zou er niet aan moeten denken hem te moeten verkopen ...
Weet ook haast zeker dat niemand hem wil haha, ik heb hem in die 17 jaar naar mijn eigen gevormd, en dat is best onstuimig , dus in mijn ogen zou niemand goed genoeg voor hem zijn ... .

Blijft lastig voor jou wat te doen, wellicht niet al haar streken in je advertentie zetten , maar laat mensen eerst eens komen rijden? en dan wel erbij melden dat ze echt een gebruiksaanwijzing heeft, en dan kan jij met eigen ogen zien hoe die mensen daarmee omgaan , en dan beslissen...
het is lastig maar dan weten de mensen waar ze aan toe zijn , en jij ook ..

Sterkte iig

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:06

Zou u mijn pb willen bekijken? Misschien dat wij iets voor u kunnen betekenen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:44

Nu ik er aan denk: Ik heb op MP en op BM een advertentie voorbij zien komen, van mensen die het een uitdaging vinden om met zulke paarden aan de slag te gaan. Als je wilt kan ik je de advertentie PB'en.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:56

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:01

Ik zou haar door een professional laten verkopen. Iemand die haar kan rijden, netjes kan voorstellen en een objectief beeld heeft naar zowel paard als mogelijke koper.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:02

Ik kan het toch niet laten er even een reactie op te geven..
Snap dat het zeker een hele lastige situatie is! Zeker met wat kuren die ze heeft en de markt van het moment. Maar ik weet haast zeker dat er een oplossing bestaat voor d'r. Want een gezond paard van pas 17 jaar het leven afnemen omdat ze niet verkocht kan worden vind ik wel erg sneu :n
Ik had al zitten denken om haar (dan maar) aan een manege of iets te schenken, dan heeft ze wel de aandacht van de wereld, ook al is het lessen niet alles. Maar gezien de kuren die ze heeft met rijden is dat wellicht een minder plan.
Is er op de stal waar je paard staat niemand die d'r zou willen hebben? Je zou een briefje op de stal kunnen hangen met hoe alles in elkaar steekt en ze voor de liefhebber is?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:05

Jessix schreef:
Ik zou haar door een professional laten verkopen. Iemand die haar kan rijden, netjes kan voorstellen en een objectief beeld heeft naar zowel paard als mogelijke koper.

TS geeft aan dat ze het paard zo snel mogelijk wil verkopen en geen geld heeft voor een stal, ik denk dat TS geen proffesionele serves wil hebben/kan betalen, maar ik kan natuurlijk niet in iemand z'n portemonnee kijken :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:05

Jessix schreef:

:j dit dus. Al geeft TS aan dat het stalgeld moeilijker te betalen wordt dus twijfel ik sterk of ze het financieel aankan om het paard in training te zetten bij een goede stal.

Maargoed, je kan altijd rondhoren bij degelijke handelsstallen of stoeterijen in de buurt. Zij bieden vaak aan om je paard door te rijden en te verkopen en hebben bovendien ook ruiters rondlopen met de nodige kennis en ervaring om ook moeilijkere paarden te trainen. Hier hangt ook wel een prijskaartje aan vast, maar daar moet je de stallen zelf even voor contacteren.

Die link van _Femkeeex lijkt me ook wel ideaal!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:09

Je kan haar inderdaad verhuren? En kan je haar niet op een weiland zetten? Dat is vaak goedkoper dan een stal. En nu de zomer er toch aan komt...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:10