Mag winkel dit zadel terugnemen zonder geld retour?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Re: Mag winkel dit zadel terugnemen zonder geld retour?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:22

Het kan ook heel goed zijn dat ze gewoon met haar volgende klant bezig is hoor, ik verdenk haar er niet direct van om bewust niet op te nemen, daar lijkt ze me het type niet voor. Ze nam eerder het halve jaar hiervoor en deze week ook niet altijd direct op. Wel werd ik dan altijd terug gebeld, maar dit kan ook gewoon een dag later zijn. Ik wil ook absoluut niet slecht over haar praten. Ik vroeg me alleen wel oprect af of dit wel een normale gang van zaken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:23

Als het een goede, bekende zadelmaker is, is het probleem niet zo heel groot volgens mij? Het is inderdaad niet zo handig dat er geen bewijsje/bonnetje/briefje is dat het zadel ingeleverd is, maar als het lukt om contact te krijgen kun je daar gewoon even om vragen.

Het enige dat ik een beetje "vreemd" vind in dit verhaal is dat de zadelmaker niet te bereiken is?!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:26

Tja, net zoals ik zei, ik geloof heus dat ze met een klant bezig is, de mobiele winkel is vandaag in een bepaalde provincie, dus ik zou dat opzich kunnen snappen. Mijn moeder bracht het zadel vanmorgen ook naar een locatie waar ze met een klant bezig was. Mijn hoefsmid neemt ook niet al zn telefoontjes aan als hij bezig is. Dus dat vind ik niet eens zo heel raar. Wel vind ik het raar als ik vanavond nog geen contact heb gehad.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:27

Ik vind het geen normale gang van zaken. Maar je kan er weinig meer aan doen denk ik. Je moeder heeft ermee ingestemd dus je bent nu afhankelijk van de meewerkendheid van de zadelmaker. Als je zegt dat ze normaal altijd terugbelt en je daar nu ook vertrouwen in hebt dan kan je dat ook nog even afwachten voordat je evt beslist om er heen te gaan om het zadel terug te vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:29

sylva schreef:
Ik vroeg me alleen wel oprect af of dit wel een normale gang van zaken is.

Ik heb het ook gedaan met een zadel dat niet beviel. Kon de zadelmaker niets aan doen, want ik vond het zadel gewoon niet lekker rijden. Ik heb het zadel toen ook gewoon naar hem toegebracht en het zadel zelf ook op internet gezet.
Gewoon met de zadelmaker afgesproken dat of hij of ik het zadel zou verkopen(waarbij ik een bedrag heb aangegeven dat ik sowieso wilde hebben). Echter heb ik wel bij hem daarna een ander zadel gekocht.

Heb toen ook geen bonnetje of geld gekregen. Is allemaal keurig verlopen. Ik heb het zadel zelf kunnen verkopen en een leuke korting op het nieuwe zadel gekregen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:33

Dat is een geruststellend antwoord iig! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:38

Ik heb ook nooit het idee gehad dat het fout zou gaan, bij mijn zadelmaker. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij niet zomaar geld geeft. Een bonnetje of bewijsje zou inderdaad handig zijn, maar ik had (heb) alle vertrouwen in deze man.

Toen hij het betreffende zadel kwam afleveren heeft hij het zadel (2.100,=) ook gewoon bij mij achter gelaten zonder dat ik ook maar 1 euro betaald had. Ik heb het geld later die dag gewoon overgemaakt.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:47

Ik zou er in ieder geval wel achteraan gaan om iets op papier te krijgen. Als het goede zadelmaker is heeft die veel klanten en dan kan er weleens iets gemist worden. Dat hoeft niet eens bewust maar als je zelf geen bewijs hebt is het vrij lastig gaat niet om een paar tientjes maar toch om zo'n 1000 euro. Dus in dat geval zal de zadelmaker ook niet op hoop van zegen jouw maar 1000 euro toeschuiven. Gaat het om iets klein is dat toch iets makkelijker als je klanten tevreden wil houden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:16

Zoals [***] al heeft getypt... Eerlijk gezegd vind ik het wel geheel normaal hoe de zadelmaker gehandeld heeft.
Na 4 maanden toch het zadel weg willen doen? Dan mag je blij wezen dat de zadelmaker als tussenpersoon wilt werken.

Hier ook een paar keer gehad met mijn zadelmaker (ook een vrouw overigens hihi). Zadel aan haar meegegeven, zij zoekt een nieuwe eigenaar ervoor en ik krijg het afgesproken bedrag terug. Of ik ruilde het zadel in voor een ander.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:57

Als het degene is die ik denk dat het is dan hoef je je geen zorgen over het zadel te maken. Gaat het om een westernzadel?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:49

Had je niet beter je oude zadel kunnen inruilen bij je nieuwe zadelmaker? (denk dat je er in verhouding dan nog het meeste voor terug krijgt), immers de nieuwe zadelmaker kan ook weer een nieuw zadel aan je verkopen (en maakt daar ook weer wat winst op)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:56

Na 4 maanden zadel terug is zadelmaker niet eens verplicht het terug te nemen. Meeste krijg je 2 a 3 weken proef. Ik toen bij wijze van uitzondering 30 dagen afgesproken en dat was lang! Dat deed hij eigenlijk nooit.

Ik zou het terug halen kijken of je het ergens in in kan wisselen

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:57

Ophouden met miepen over hoe dom en suf het allemaal wel niet is....
Moeders heeft zich laten over bluffen door de zadelmaker, niet handig.
Dit soort dingen doe je ook niet iedere dag.
Gewoon zo snel mogelijk effe heenrijden ( hoe ver het ook is) en netjes vragen hoe eea nu eigenlijk geregeld is. Wellicht is er niets aan de hand en krijg je alles alsnog zwart op wit. Dat scheelt een hoop stress, want de situatie wordt in je beleving steeds erger en erger....

Bevallen de voorwaarden voor de verkoop je echter niet, dan neem je het zadel mee en verkoop je het zelf.

Klinkt simpel.... en ja, dat is het ook.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:22

Toen ik mijn zadel na het overlijden van mijn paard wilde verkopen (via de zadelmaker van wie ik het had gekocht) ging dit precies zo. Ik heb het zadel naar hem toe gebracht, zonder iets in ruil te krijgen. Enkele maanden later was het zadel verkocht en kreeg ik het geld netjes op m'n rekening gestort. De meeste zadelmakers kopen nl. zelf geen tweedehands zadels maar zijn wel bereid ze door te verkopen tegen een kleine vergoeding. Ook de andere zadelmaakster waar ik voordien klant was werkte op deze manier.

Niks abnormaals aan naar mijn mening, indien je de zadelmaker een beetje kent en vertrouwt.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:34

Hoe staat het er nu voor TS. Is er inmiddels contact geweest met de zadelmaker?