Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RoyceMack schreef:Volgens mij is het zo dat je hier onderuit kunt komen.
Inderdaad als het paard vanuit het 'niets' koliek krijgt en ingeslapen wordt is daar niets aan te doen. Of op hol slaat en een ongeluk krijgt kun je daar niets aan doen en zul je een ander paard ter compensatie krijgen.
Maar ik denk dat als je hier een rechtszaak over begint(Dat je dus je geld terug wilt) dat je die wint.
Hier is de trainingsstal/verkoper in gebreke en heeft niet alles gedaan om voor het paard te zorgen. Had maar wel fotos gemaakt dan had je nu bewijs van hoe het paard erbij stond.
Ondanks dat jullie de kopers zijn, en dus de eigenaren van het paard, zijn zij verantwoordelijk voor adequate zorg voor het dier en daarbij hebben ze dus niet voldaan aan de taak.
In dat contract staat dusdat jullie een ander paard krijgen ter compensatie maar dat kun je weigeren en je geld terug eisen(al dan niet met een rechtszaak).
Immers hadden jullie geen idee dat ze stal zo met jullie paarden om zou gaan, voordat jullie je handtekening zetten.
Wie zegt dat ze geen ziek paard leveren.
MarliesV schreef:RoyceMack schreef:Volgens mij is het zo dat je hier onderuit kunt komen.
Inderdaad als het paard vanuit het 'niets' koliek krijgt en ingeslapen wordt is daar niets aan te doen. Of op hol slaat en een ongeluk krijgt kun je daar niets aan doen en zul je een ander paard ter compensatie krijgen.
Maar ik denk dat als je hier een rechtszaak over begint(Dat je dus je geld terug wilt) dat je die wint.
Hier is de trainingsstal/verkoper in gebreke en heeft niet alles gedaan om voor het paard te zorgen. Had maar wel fotos gemaakt dan had je nu bewijs van hoe het paard erbij stond.
Ondanks dat jullie de kopers zijn, en dus de eigenaren van het paard, zijn zij verantwoordelijk voor adequate zorg voor het dier en daarbij hebben ze dus niet voldaan aan de taak.
In dat contract staat dusdat jullie een ander paard krijgen ter compensatie maar dat kun je weigeren en je geld terug eisen(al dan niet met een rechtszaak).
Immers hadden jullie geen idee dat ze stal zo met jullie paarden om zou gaan, voordat jullie je handtekening zetten.
Wie zegt dat ze geen ziek paard leveren.
Waar is enige wettelijke juridische onderbouwing voor bovenstaande? Heb jij hier voor gestudeerd?
TS, goed dat je een mail hebt gestuurd, hopelijk krijg je de reactie die je verwacht en wordt het inschakelen van een advocaat daardoor niet nodig.
Sterkte, ondanks dat het dier nog niet bij jullie stond zal het wel een gemis zijn.
flitzz schreef:Wat verschrikkelijk om op zo'n manier je paard te verliezen. Wat ik me afvraag en sorry dat ik zo lomp ben en dit is absoluut geen verwijt naar jou toe, je hebt het paard op 18 oktober gekocht en voor ongeveer 3 weken terug gaan kijken. Je bent je helemaal wezenloos geschrokken. Maar ben je tussen door niet naar het paard gaan kijken..
Ik zou, als het mijn paard zou zijn, dan was ik toch regelmatig gaan kijken hoe het met de training stond en had dan misschien al eerder kunnen "ingrijpen".
Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen al begrijp ik wel dat je niet staat te springen om een "nieuw" paard. Sterkte.
)smiley schreef:Wie kan ons helpen?
smiley schreef:Inmiddels reactie van verkoper dat hij zich graag aan het contract wil houden (wel een beetje verwacht). Vandaag even met een jurist van het juridisch loket gesproken, volgens hen valt het onder het Belgisch recht en dan kunnen ze niet helpen![]()
Heb de zaak ook aangemeld bij de rechtsbijstand, zie wel of ze ons ermee kunnen helpen.