Een ontzettend moeilijke situatie van kopen en verkopen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 15:52

Zo, ik heb jullie raad opgevolgd en zo eerlijk mogelijk een advertentie geplaatst, met zijn moeilijke en lieve kanten! (En slechte foto's, maar ik neem vanmiddag mijn camera mee naar 'm!)

Hier de advertentie.

Kunnen jullie me misschien helpen om ze nog beter te maken als dat nodig is? Ik ben hier echt zo slecht in :+
Gelukkig is het wel duidelijk dat ik het beste voor hem wil! :j

Nu erheen, de jaloerse bok :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:52

Saars schreef:
Hmm, sallandval... Ik weet het niet... Ze wilde hem röntgenologisch laten keuren (bij mij is enkel klinisch onderzoek gebeurd), maar enkel wanneer hij daar al stond en door haar eigen veearts... Dat is toch wel raar... Ik twijfel toch aan haar bedoelingen met hem... :/

Eerlijk? Ik denk dat ze helemaal niet van plan is hem te laten keuren maar dat ze 600 gewoon prima vindt. Ze zegt tegen jou dat ze nog 300 na gaat betalen maar dat is ze helemaal niet van plan. Lekker makkelijk om straks te zeggen dat hij 'een bemerking' heeft of iets dergelijks en dus niet bij gaat betalen. Uiteraard moet jij ook duidelijk zijn dat je geen geld gaat betalen bij afkeuren, van het erf is verkocht.

Persoonlijk zou ik me richten op mijn nieuwe paard en de 600 euro lekker gebruiken voor alle kosten daarvan. Die 400 euro verlies zijn dan het leergeld dat je hebt betaald; je bent tenminste niet nog honderden euro's dubbel kwijt.

En een paard kan zich morgen ook verstappen in het land dan heb je niks.

laraxXxemma

Re: Een ontzettend moeilijke situatie van kopen en verkopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:01

Dit is echt een beter plan, ik zou je paardje niet weggeven voor je de centen binnen hebt!
Wel echt top eigenaren van je tweede paardje dat je nu krijgt, dat ze jou beslissing wouden afwachten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:05

Citaat:
Dit is nodig omdat hij slechts enkele maanden terug werd gespeend en hierdoor minder kennis heeft van omgang met mensen en kuddegenoten.

Advertentie bekeken, en gelijk vraag :D Hoe bedoel je dit wat ik nu gequote heb??? Paard van 8 jaar is dacht ik toch wel iets eerder van de merrie afgekomen :D

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:17

Heeft de eigenaar van je nieuwe aanwinst geen interesse om hem over te nemen of te helpen zoeken naar een nieuwe betrouwbare thuis ?
Vermits je bij die mensen wél een goed gevoel hebt.
Vaak hebben die mensen toch ook wel een leuke kennissen kring, ze weten misschien wel een leuke eigenaar voor hem ?
Of misschien mensen op stal die voor je willen helpen met rondkijken naar een nieuw geschikt plekje ?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:46

Opzich is de advertentie wel goed denk ik
Alleen het stukje afspenen zou ik eruit halen of anders omschrijven
"Heeft tot een tijdje terug altijd bij de moeder gestaan" iets in die richting

Jammer dat je zo ver weg woont anders was ik wel eens langs gekomen om hem even op te pakken (dat verleerd hij namelijk niet) dan had je misschien een paar foto's onder het zadel erbij kunnen doen, dat verkoopt al makkelijker

Ken je in de buurt niet iemand die goed kan rijden en ervaring heeft met jonge paarden die er een paar x op wilt?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:58

Ik sluit me aan bij sallandval, ik denk ook dat deze koper niet van plan is om het paard volledig te betalen. Als hij eenmaal bij haar op stal staat, al dan niet (goed) gekeurd.
In het slechtste geval word het paard niet goed gekeurd, koper wil dat jij de keuring betaald of wil het resterende afgesproken bedrag betalen. Dan wil jij je paard terug, zij wil het paard niet "terug geven". Ondanks de eventuele gemaakte afspraken hierover..
Met wat geluk en na wat getouw trek heb jij je paard terug en dan begin je je af te vragen wat er met hem gebeurt is, waarom je dit gedaan hebt enz enz..

In de bijna 30 jaar dat ik paarden heb nog nooit een paard verkocht die het erf mocht verlaten zonder dat deze volledig betaald was.

Misschien zie ik het heel erg zwart/ wit maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dan wanneer je gevoel bij een bepaalde koper niet goed is. Moet je het gewoon niet doen.

Ondanks dat hij misschien een maatje te veel voor je is. Zou ik toch met hulp het paard proberen weer onder het zadel te krijgen, hij vertrouwt jou, en dan verkopen naar iemand die hem een goed plekje kan bieden.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:31

als je geen goed gevoel heb bij dit bod moet je het niet doen, succes

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:12

Ik vond het afspenen ook erg vreemd lezen. Zou het idd anders beschrijven.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:18

Pfff wat een rare verkoper. Ik vertrouw het eerlijk gezegd voor geen meter..
Als je twijfelt niet doen! Als je het eenmaal hebt gedaan kan je niet meer terug..

Je kan inderdaad nadenken over die 500, maar zoals al eerder genoemd, heb je gedacht een lease misschien?

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 01:07

Ik heb die zin over het afspenen inderdaad aangepast :')
Maar zo was het eigenlijk wel. Hij hing echt aan zijn moeder. Als ze nog melk gaf, had hij waarschijnlijk nog gedronken :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 01:16

Ik zie het niet dat hij aangepast is? ik vind het afspenen heel gek staan voor een ouder paard
kun je er niet iets van maken dat hij pas enkele maanden gescheiden is van zijn moeder iets in die richting?

Hoe gaat het met je nieuwe paardje? heb je een foto ik ben wel benieuwd

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 18:56

Bij mij is de advertentie aangepast, maar blijkbaar duurt dat eventjes voor jullie dat zien? :)

Ik heb vandaag onverwacht een telefoontje gekregen. Bij ons op stal staat een koetsier die met zijn paarden in Brugge rijdt, als zelfstandige, zeg maar. Nu zei hij dat hij het wel zou zien zitten om mijn paardje te laten opleren voor de koets.

Dat betekent dat hij nog bij mij zou blijven staan, want hij staat daar met zijn andere drie (of vier) paardjes ook en zijn koetsen staan in het stalgebouw.

Ik denk wel dat hij dat heel leuk zou vinden... En ik eigenlijk ook wel.

Er is nog niets geregeld en toch heb ik er al traantjes voor gelaten omdat het zo eng dichtbij komt...

Met foto's van mijn pony wacht ik liever nog even. Ik ben heel blij met haar, maar ik kan nog niet voluit juichen als ik deze zorgen nog aan mijn hoofd heb. -O-
Misschien komt er dan ooit wel een topicje.
En nog een jaartje later misschien eentje van mijn grote vriend voor de koets. <3

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:00

Dat is wel positief eigenlijk en hij blijft in de buurt ik ga voor je duimen meid

Overigens zie ik nog steeds het afspeen stukje staan misschien even een mod een pb sturen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 03:00

Ik zag gisteravond al iets als "weg bij moeder" ipv afgespeend staan..

En het zou geweldig zijn als je m op die manier toch nog dichtbij hebt! :)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 00:28

Pfoe... Ik heb het er wel heel moeilijk mee. Stond vandaag met 'm te knuffelen en ik dacht 'god, waarom ben ik niet dapperder...' Hij is toch zo lief... En het is zo schattig om hem jaloers te zien zijn...

Ik heb morgen met die koetsier afgesproken. Hij is al meer dan 20 jaar koetsier in Brugge en het leek me via de telefoon een heel vriendelijk persoon.
Ik hoop dat ik 'm niet afschrik als ik morgen vraag of hij bij ons op stal blijf staan :')

Ik ben hier zoooooooo slecht in. Ik wou dat dit allemaal nooit was gebeurd... Dat ik niet 'm niet zo impulsief had meegenomen omdat het zo'n schat is... Maar ach... Ik wil tenminste wel het allerbeste voor hem...

Toen ik hem te koop zette, dacht ik 'hij is beter af bij iemand anders, want ik heb niet echt iets met hem'. Nu zie ik pas dat ik hem echt heel graag heb... ;(

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:12

Oh wat moeilijk TS .... Iets hebben met een paard moet vaak ook groeien he. Maar ik vind dit ook een goede beslissing.hoe is het met je nieuwe paard? Al gewend ? Laat die man komen kijken en over je heen laten komen , als het niks is gewoon eerlijk zeggen tegen hem en wie weet is hij wel geknipt voor je paardje !

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 14:01

Ja ja, mijn advertentie is al gesloten... Maar een uitgebreide reactie komt nog! ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:12

schuimpie schreef:
Nooit een paard van je erf laten gaan voor je de centen in je tas hebt! En ik denk dat je eigen gevoel bij deze koper ook al genoeg zegt...
Als je tevreden bent met 500 euro, en ermee kunt leven dat je die laatste 300 euro nooit gaat zien kun je hem verkopen, maar anders zou ik het niet doen.
Veel plezier met je nieuwe paard!

Nooit mee laten geven voor minder dan wat je ervoor wilt hebben.

Van het erf af = verkocht! zeg ik altijd, want ze kunnen ermee rommelen en of het kan door hun schuld gewond raken en dan zit je met de brokken en de kosten.

Willen ze proeftijd? Prima, maar dan wel op jouw eigen stal en terrein, want het staat immers niet vast dat het verkocht is.................

En als het niet bij jou wilt laten keuren?? die neemt het mee en kan van alles jou wijsmaken dat ie bijv. afgekeurd is en je 500 betaald, terwijl het wel goedgekeurd is.

Pas goed op, er zijn veel oplichters.

Of je moet genoegen nemen met de 500 euro............ maar dan weet je niet of ie goed terechtkomt bij zulke mensen...........Het kan net zo goed ordinaire handelaar zijn, ze gebruiken veel trucjes om je om de tuin te leiden door een vrouw te sturen. Er zijn ook vrouwelijke paardenhandelaren.........

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:37

Saars schreef:
Ja ja, mijn advertentie is al gesloten... Maar een uitgebreide reactie komt nog! ;)

Ben niet nieuwschierig en wacht dus in spanning af :D

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 23:08

Hallo, lieve volgers <3

Jawel... Nog geen dag nadat ik mijn paardje verkocht aan de koetsier bij ons op stal, vertrok hij om opgeleerd te worden voor de koets. Ik weet nog niet hoe lang hij daar zal zijn, maar als alles goed gaat komt hij daarna terug.
De koetsier is een ongelofelijk vriendelijke man. Hij zei, zonder dat ik daar enige aanleiding tot gaf, al meteen dat ik, op de dagen dat hij niet voor de koets loopt, nog altijd mag doen met hem wat ik wil.
Ik hoop dat dat zo zal zijn.
Wie weet toon ik dan over vijf jaar dat ik hem wel kan opleren. :Y)

Nu kan ik er zo over praten, maar pfff... Wat had ik het moeilijk. Ik had zo'n spijt van de verkoop en ik dacht de hele tijd: waarom heb ik nu toch wéér zo snel een paardje gekocht? Had ik niet gewoon mijn eerste paardje moeten houden? Ik had altijd gezegd: ik verkoop mijn paardje nooit als het even niet gaat! En toch stond ik daar... Met die kleine pony.

Maar nu kan ik zeggen: ik heb de juiste keuze gemaakt.
En langzaamaan voel ik me minder schuldig.

Ik heb een privébericht ontvangen van een medebokker. Zij herkende het verhaal van de handelaar en heeft me verteld hoeveel ergere dingen hij nog heeft gedaan. Ze heeft me doen inzien dat deze man mensen om zijn vinger windt als paardenkenner en ze een paard aansmeert waarmee het nooit zal lukken... Zo was dat. Ik hou enorm veel van hem, maar we zijn elkaars tegenpolen. Maar nu weet ik dat dat ook het enige probleem was. Mijn paard was geen probleempaard; hij paste gewoon niet bij mij!
Ik zie nu in dat iemand ander perfect met zijn veulen-van-700-kilo-manieren zal kunnen omgaan!

Ik heb nu ingezien dat die man als doel heeft om mensen te breken. En dat was hem goed aan het lukken. Hij had me helemaal mee in zijn manipulatieve spelletje en heeft mijn zelfvertrouwen goed kapotgemaakt. Dat merk ik nu elke dag met mijn nieuwe paardje. Het zal nog heel veel tijd kosten.

Ik ben van plan om na te gaan wat ik kan doen tegen deze man. Ik denk dat, wanneer ik alle ervaringen uit eerste hand verzamel en dit open en bloot op het internet gooi, ik niets strafbaars doe. Misschien kan ik er dan andere mensen van behoeden om hun paardenpassie op het spel te zetten door een zieke geest.

Om met een positieve noot af te sluiten...
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 05:53

Dramatiseer je nu niet wat?
Elke handelaar heeft mooie praatjes, zo verkoop je. Je doet bijna alsof de handelaar er een persoonlijke missie van heeft gemaakt om jou onzeker te maken.

Die man verkoopt gewoon, het is aan jou om in te schatten of je iets aan kan of niet. Had hij netter kunnen handelen? Ja, in een ideale wereld had hij op basis van een blik moeten kunnen in schatten wat jouw capaciteiten zijn en dan zonder je te beledigen een geschikt paard moeten verkopen.

In de echte wereld moeten kopers zelf hun hersens gebruiken. Wat ga je op internet zetten, dat die l*l je dat gezonde maar boven jouw capaciteiten liggende paard verkocht heeft dat jij wilde?

Ik hoop dat je niet opnieuw in de val loopt en dat alles idd gaat zoals gezegd wordt/werd. Succes met je nieuwe paard.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:58

Sorry maar ik moet Ayasha wel gelijk geven. Die verkoper heeft je geen kapot paard verkocht, alleen 1 die boven jou macht lag. Dat is niet alleen zijn fout. Jij bent ook akkoord gegaan met een paard waarbij je nog heel veel begeleiding nodig was/wat je niet alleen kon. En dat is een basis waar je nooit maar dan ook nooit vanuit mag gaan. Ze zeggen niet voor niks groen en groen maken bont en blauw. Dus dat jij er onzeker van geworden bent kan je imo niet gebruiken om hem zwart te maken op het net. Daar zou ik sowieso maar heel erg mee uitkijken, dat is bijna altijd op het randje van smaad, en zon aanklacht is het imo niet waard.

Geniet nu gewoon van je nieuwe paardje en laat dit een les wezen nooit meer op iemands mooie blauwe ogen te vertrouwen.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 01:31

Nee, jammer genoeg is dit niet een gewone handelaar... Ik heb dingen gezien die nog zoveel verder zijn gegaan en ik zou graag andere mensen ervoor kunnen behoeden...

Ik ben niet zo snel met mensen veroordelen, maar dit heeft me toch wel een paar dagen stil en aan het denken gekregen...

Ook is het paard dat ik daar te zien kreeg, niet het paard dat ik thuis zag. Ik dacht dat dit aan mij lag, of aan de nieuwe huisvesting, maar ook dat is al eerder gebeurd...

Ik heb het misschien cru verwoord. Maar ik zit zo vol onmacht dat ik hier niets aan kan doen.