Geldigheid contract pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Re: Geldigheid contract pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:14

@Mioux dat over het ondertekenen van de eigenaar waardoor het niet rechtsgeldig is klopt niet ;) Zie mijn eerdere post.
Niet rechtsgeldig = nietig. Dan zou er nooit een contract geweest zijn (terugwerkende kracht). Die is er wel dmv (stilzwijgende) acceptatie. Het contract kan eventueel vernietigbaar zijn maar met TS haar omschrijving acht ik de kans klein...
Daarnaast mag de staleigenaar allerlei rare regels in het contract hebben staan. Zolang jij akkoord bent gegaan geldt deze overeenkomst tussen jullie.
@ Hedwig als de staleigenaar dus 1 kalendermaand heeft gezegd geldt dit tussen hen. Ook al is er 'wettelijk' iets anders bepaald.

Ik wil overal best even de wetsartikelen bij zetten maar wil jullie ook niet met juridische blabla vermoeien ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:33

Lisaapee schreef:
@Mioux dat over het ondertekenen van de eigenaar waardoor het niet rechtsgeldig is klopt niet ;) Zie mijn eerdere post.
Niet rechtsgeldig = nietig. Dan zou er nooit een contract geweest zijn (terugwerkende kracht). Die is er wel dmv (stilzwijgende) acceptatie. Het contract kan eventueel vernietigbaar zijn maar met TS haar omschrijving acht ik de kans klein...
Daarnaast mag de staleigenaar allerlei rare regels in het contract hebben staan. Zolang jij akkoord bent gegaan geldt deze overeenkomst tussen jullie.
@ Hedwig als de staleigenaar dus 1 kalendermaand heeft gezegd geldt dit tussen hen. Ook al is er 'wettelijk' iets anders bepaald.

Ik wil overal best even de wetsartikelen bij zetten maar wil jullie ook niet met juridische blabla vermoeien ;)

Ik vind jou posts nog best intressant :P zeker ook omdat ik er iets van leer :)

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:08

Hoe zit het nou als TS besluit om eerder weg te gaan en door te betalen en de staleigenaar besluit om de lege stal te verhuren?

taigaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:14

Straat dat niet in je contract?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:17

Als je in het belang van het paard denkt haal je hem vandaag nog weg daar en betaal je gewoon dubbel. :)

Pedro_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 12:28

Goed,het contract is idd bindend.
Voorlopig zing ik het nog even uit,maar als het te gortig wordt vertrek ik gewoon eerder.
Als ik heb betaald sta ik volledig in mijn recht!

Pedro_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 12:32

Siebjuh schreef:
Hoe zit het nou als TS besluit om eerder weg te gaan en door te betalen en de staleigenaar besluit om de lege stal te verhuren?

Volgens mij heeft hij dan een probleem.
Trouwens,ik kan hem smaad ten laste leggen voor wat hij over mij verteld.
Heb net contact gehad met mijn rechtsbijstand.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:33

Ai lastig, ik heb ook op een stal gestaan waar ik het niet naar mijn zin had, ik heb uiteindelijk gewoon betaald maar ben wel weg gegaan, was dure maand voor mij maarja was ook mijn eigen keuze dit te doen. Weet je een beetje wanneer het rustig is op stal, dat je die momenten heen gaat....

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:41

Siebjuh schreef:

Dit kan inderdaad niet. Jij hebt huur betaald voor de box en huurt hem dus ook tot eind april. ;)

Thanks Lrtj. Nog 1 jaar studeren en dan wordt de wet uitleggen mijn werk :P oefenen op bokt is altijd handig haha.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:42

Lisaapee schreef:
Siebjuh schreef:

Dit kan inderdaad niet. Jij hebt huur betaald voor de box en huurt hem dus ook tot eind april. ;)

Thanks Lrtj. Nog 1 jaar studeren en dan wordt de wet uitleggen mijn werk :P oefenen op bokt is altijd handig haha.

Leuk hoor, helaas kan ik niet zo goed leren rechten is wel heel interessant.
Ik ga wel voor paravetinair :P

Ik hoop dat het snel opgelost word met TS dit is een nare situatie.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:44

@Pedro is smaad in dit geval niet lastig te bewijzen? Ik ken de details niet maar die kunnen dan wel erg van belang zijn.

Vraag blijft of je zin hebt in een lang juridisch traject. Ik zou het denk ik (snap je gevoel wel) laten rusten ;) Die staleigenaar is jouw tijd en energie toch niet meer waard?!

Pedro_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 13:42

In theorie heb je helemaal gelijk Lisaapee,maar mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt echt iets anders.
Bovendien hoef ik het niet uit te vechten maar mijn juristen;)

Dito,ik ga niet op een rustig moment maar wanneer het mij uitkomt.
Als ik gewoon heb betaald hoef ik mijn paard niet te laten staan,dus kan ik gaan wanneer ik dt wil.
Gelukkig kan ik het wel betalen,maar het is wel makkelijk om te roepen 'dan betaal je gewoon dubbel'
Je kunt nooit in iemands portemonnee kijken,just saying.

Het voelt alsof ik even met mijn rug tegen de muur sta,maar ik red me wel.
Bovendien 'two can play that game'

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:54

En kan je niet met de pensionhouder praten wat je hebt gehoord en dat je het niet leuk vind dat het zo gaat.
Hoop dat je meer plezier hebt bij de nieuwe stalling.
Heb je die al gevonden?

Pedro_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 13:55

Ja en wat voor een!
Prachtige locatie en echte paardenmensen,kan niet wachten tot we erheen gaan

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:45

Ik heb dit ook gehad .. Voelde me totaal niet meer op me plek.
Ging weinig naar me paard. Maar dat is niet eerlijk.
Of gewoon gaan en shijt aan hebben maar dat is verdomd moeilijk.
Neem de juiste beslissing!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:56

Ik zou vertrekken en m'n verlies nemen.
Natuurlijk is dat flink balen, maar zou er geen dag meer willen staan.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:28

Pedro_86 schreef:
Dito,ik ga niet op een rustig moment maar wanneer het mij uitkomt.
Als ik gewoon heb betaald hoef ik mijn paard niet te laten staan,dus kan ik gaan wanneer ik dt wil.
Gelukkig kan ik het wel betalen,maar het is wel makkelijk om te roepen 'dan betaal je gewoon dubbel'
Je kunt nooit in iemands portemonnee kijken,just saying.

Mm volgens mij heb ik helemaal niet neergezet dat jij ook dubbel moet gaan betalen dan lees je het verkeerd want zeg ook niet dat het makkelijk is. Ik noem mijn situatie op en hoe ik hem heb opgelost! Met rustige momenten bedoelde ik niet het weg gaan maar dat je op die momenten naar je paard toe kan om te rijden etc. maar goed lees dat je een andere stal hebt gevonden...fijn!

Leanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:00

Ik zou vertrekken en mijn verlies nemen. Dan maar een keer dubbel stalgeld betalen. Hoe eerder je daar weg bent, hoe beter, ook voor je paard. Bij zulke mensen wil je toch niet blijven staan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:07

Je bent in dit geval zelf verkeerd geweest.
Je weet dat er een kalendermaand opzegtermijn is.
Het contract is bindend zoals hierboven al beschreven is.
Dat we niet in jouw portemonnee kunnen kijken klopt, maar je kiest er zelf voor om weg te gaan en je kan in dit geval dus 2 dingen doen, dat geld gewoon betalen en naar je andere pensionstal gaan (dubbele kosten) of je zingt het daar nog even uit en gaat nadat het contract is verlopen naar je andere pensionstal (geen dubbele kosten)
In ieder geval zal je je verlies moeten nemen of je nog even sterk houden voor een tijdje.