Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar om te zeggen dat ze het paard mag houden en dat ik haar niet weer hoef te zien. Een moeder die zo met haar kinderen omgaat krijgt van mij maar heel weinig respect 

Ibbel schreef:Het is heel simpel, het is niet jouw paard. En of de eigenaar nou de nieuwe vriend van je moeder is of niet, het kan áltijd gebeuren dat je bijrijdpaard verhuist en jij afscheid moet nemen. Hou dat sowieso in gedachten.
Laat die hele chantage door je moeder hier buiten. Los díe problemen los van dat paard op. Wil je je moeder blijven zien, ja of nee? Denk heel goed na voor je hier nee tegen zegt. Zo makkelijk is het niet de band met je moeder te verbreken. Bovendien neem ik aan dat er in het scheidingsconvenant van je ouders wel iets staat over bezoekregeling/omgangsregeling, dus zelfs als je bij je vader gaat wonen weet ik niet of je zomaar zonder meer kunt breken met je moeder. Ook al ben je 16. Vergeet ook niet dat allebei je ouders ook nog financieel voor je op moeten draaien tot je 21 bent. En of dat gebeurt als jij tegen je moeder zegt, barst maar, geen idee, maar dat zou bv wel je kansen op een vervolgopleiding en dus je toekomst kunnen beperken.
Dimple schreef:Helemaal eens met Cassidy haar eerste post.
En dat is jouw MOEDER?? Die zich gedraagt als een g**le puber en haar bloedeigen kind een hak wil zetten??
Ze is het niet waard om jouw moeder te zijn. Sorry, ik vind het vreselijk om dit soort dingen te lezen.
Haal je spullen terug en verbreek het contact met je moeder. Dit gaat op de langere termijn alleen maar heel veel energie kosten en verdriet opleveren.
Ik leef met je mee.......vreselijk dit!
MiReRe schreef:Elk verhaal heeft 2 kanten blablabla, dat is natuurlijk zo en dat zal allemaal wel.
Maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat deze moeder een kind van 16 chanteert met een paard. En dat is gemeen en belachelijk en ontzettend laag.
Wat TS haar aandeel in het heel ook is.
TS zal al haar fundamenten onder haat leven kwijt zijn.
Moeder gaat vreemd, ouders gaan scheiden, moeder vertrekt naar nieuwe vriend.
TS zal heus niet helemaal een lieverdje zijn gebleven in deze situatie, en kan je haar dat kwalijk nemen? NEE!!
16!! Een kind!! Dat liefde en een stabiel thuis nodig heeft.
Met een paard als toevluchtsoord in moeilijke tijden.
En nu neemt moeder het contact met het paard van haar af als chantagemiddel tot fatsoenlijk contact tussen moeder en dochter.
Dit is achterlijk genoeg om een tv programma mee te vullen. Bizar.