Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:01

Ik ben het chanicha eens. Als je nu buigt en dus doet wat je moeder van je vraagt, gaat ze dat veel vaker gebruiken tegen je.
Probeer eerst nog te kijken of je met een gesprek tussen alleen jouw moeder en jouw het kunt op lossen zonder te buigen voor haar eisen.
En anders moet je kijken of je de bonntjes en/of bankafschriften van de spullen die jij gekocht hebt, nog hebt. En je moeder te zeggen dat je die terug wilt of er iets gerechtelijks gaat beginnen. Ik snap dat het heel vervelend is dat je nu dat paard moet missen en dat je druk om de gezondheid van je paard maakt, maar als je niet niet goed handelt, ben je dadelijk alsnog degene die er aan onderdoor gaat. En dan kun je ook niet goed voor je paard zorgen.
En verder zou ik ook tegen je moeder zeggen dat ze op deze manier juist geen respect verdient en zich eerder als een kind gedraagt dan als een volwassenen, al kan dat wel verkeerd vallen. Als je het op die manier zegt.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:05

je moeder hoeft je hier nou toch echt niet in te betrekken, hopelijk zal ze het zelf wel gaan inzien dat ze in de fout gaat :(

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:05

Heftig... Goed maken met je moeder, dat vind ik wel makkelijk opmerking. Zij hoort je paard niet als 'machtsmiddel' te gebruiken. Daarbij als je het nu goed maakt met haar bestaat er kans dat ze je bij het volgende weer terugpakt dmv paard bij je weghalen. Misschien heb ik het helemaal verkeerd hoor. Ik spreek helaas uit ervaring. Heb zelf nu geen contact meer met mijn moeder om soortgelijk iets: de paarden gebruiken om mij te kwetsen. Ik heb uiteindelijk besloten voor mezelf te kiezen. Het heeft me veel pijn gedaan maar nu gaat het weer goed. Heb gespaard voor mijn eigen paard en heb alles weer op orde. Nog steeds baal ik dat ik een paard samen met mijn moeder heb gekocht.. Maar heb het voor groot deel leren loslaten.

Ik zou zeggen doe waar jij je het beste bij voelt en veel sterkte. Ik vind het voor jou een hele verdrietige situatie en begrijp echt hoe je je voelt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:06

Jeetje wat een verhaal.

Ik ben benieuwd wat je vader hiervan vindt.

Verder zou ik niet buigen. Ik zou wel naar haar toegaan hoor :j Maar om te zeggen dat ze het paard mag houden en dat ik haar niet weer hoef te zien. Een moeder die zo met haar kinderen omgaat krijgt van mij maar heel weinig respect :n

Tis heel jammer dat je daardoor het paard kwijtraakt, maar je hebt al heel veel spullen en wellicht dat er ergens in de buurt een leuk bijrijpaard ofzo staat waar je dan mee verder kunt. Maar ik zou me zeker niet laten chanteren. Mijn eerste reactie staat hierboven, mijn tweede reactie zou zijn dat ik er alles aan zou doen om mijn moeder te laten zien dat ik haar en het paard niet nodig heb om een gelukkig leven te leiden en me zeker niet laat omkopen.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 16-03-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:08

Ok, jou moeder gaat vreemd waarmee ze dus zeer respectloos is naar jou vader en nu wil ze respect afdwingen door jou je paard af te nemen ?

Meis, jou moeder heeft geen idee wat respect betekent, dat is duidelijk. Hoe waardeloos ook, en ik vind het erg triest dat jou moeder tot zulke actie's over gaat, maar laat Simpson los. Wat is het volgende wat ze gaat verzinnen ? Ze snapt duidelijk niet dat dit alleen maar averechts werkt dus een volgende truc is zo weer bedacht.

Jou moeder is van het padje af en het is domweg afwachten tot ze haar verstand weer bij elkaar raapt.

Misschien een idee om haar dit topic te laten lezen ?

Agossie

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:14

Ik vind het een heel verhaal, maar we horen alleen jouw kant. Ik ben heel benieuwd naar de kant van je moeder. Ik ga dus niet oordelen. Jou niet, maar ook je moeder niet.

Het lijkt me het meest verstandige om even niet voor het (haar) paard te kiezen, maar even afwachten. Ik ga er vanuit dat je moeder en X goed voor het dier zorgen, ook al rijdt ze misschien niet zo goed, ze zal hem niet mishandelen of verwaarlozen.

Even de situatie afwachten tot het allemaal wat rustiger wordt.

Sterkte!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:19

Poeh, ik schrik van de antwoorden die hier gegeven worden. Contact verbreken? Rechtzaak beginnen? TS is 16, en we horen het verhaal maar van 1 kant. Ongetwijfeld zal er meer gebeurd zijn.

Ik zou je adviseren in gesprek met je moeder te gaan. Niet met verwijten en boosheid, maar rustig uitleggen hoe jij je voelt na alles en dat je Simson niet kwijt wil. Misschien ziet je moeder dan ook in dat dit geen oplossing is. Probeer kalm te blijven, anders werkt het averechts.
Maar als je voor de scheiding ook geen problemen met je moeder had moet het op te lossen zijn.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:20

ik wil niet zeiken hoor maar aan alle verhalen zitten 2 kanten dat om te beginnen
ik keur het niet goed wat je moeder heeft gedaan laat dat duidelijk zijn
maar als jij x geen kans wilt geven voor je moeder of je moeder een kans bij jou met x dan krijg je wrijving
een scheiding doet zeer heel erg zelfs en zeker bij kinderen en als het gaat om een andere man zoals in jou geval
maar ik denk dat je eens met je moeder moet praten over het hoe en het waarom en over je eigen gevoelens
jij wilde x niet zien en mee praten zei je maar eerlijk gezegd ..het is je moeder die het verdriet veroorzaakt en haar gezin daarmee uit elkaar gehaald heeft en niet x het was haar keuze
en wat voor keuze je moeder ook gemaakt heeft...het is nog steeds je moeder
praat met haar ....want deze actie lijkt me een noodsprong om met jou contact te hebben en te praten gezien je daarvoor er zelf niet toe bereid bent geweest
als een gesprek niet helpt en jullie weigeren nog steeds om elkaar een kans te geven dan zal je je paardje los moeten laten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:27

Weet je? Waarom zou eeen 16 jarig meisje verstandiger moeten zijn dan haar moeder.

Dan kan dit wel een noodsprong voor haar moeder zijn, maar dat is dan wel een hele gekke.
Als moeder dien je je als volwassenen te gedragen en ga je in gesprek met je dochter en haalt dan niet dit soort streken uit.

TS heeft toch al vernomen dat moeder dit doet om haar een hak te zetten?

Tuurlijk zitten er 2 kanten aan het verhaal, maar dan is het nog behoorlijk grof om je 16 jarige dochter op deze manier onder druk te zetten. Kom op nou zeg!

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:28

Geef je moeder en X hoe dan ook niet haar zin, door hierop in te gaan. Wat je wel kan/zou moeten doen is een gesprek met haar aangaan, zonder X erbij. Geef haar de kans om uit te leggen wat haar dwars zit en hoe zij zich bij de situatie voelt en geef hetzelfde bij haar aan en vertel haar dat dit echt niet de manier waarop zij jouw respect terug kan verdienen.
Hopelijk ziet ze in dat ze fout zit en kunnen jullie het samen op lossen en uit praten, zal niet leuk en makkelijk zijn maar is uiteindelijk wel de fijnste oplossing.

Mocht je moeder haar fout niet snappen en zich zo kinderachtig blijven opstellen, dan wordt het een zaak om het objectief te bekijken. Het is haar paard dus zij heeft al het recht om het paard mee te nemen en jou te verbieden het paard te zien. Als ze spullen heeft mee genomen waar jij voor hebt betaald dan zijn dat natuurlijk gewoon jouw spullen en heb jij evengoed al het recht deze spullen terug te halen.
Mocht het zover komen dan gaat dit hopelijk zonder al te veel gedoe, in het ergste geval kan je er een rechtszaak van maken... Hoewel dat waarschijnlijk ook niet is waar je met je eigen moeder op zit te wachten. Maar die keuze blijft natuurlijk aan jou ;)

Erg vervelende situatie TS! Hopelijk kan de situatie enigszins worden opgelost!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:28

Hoeveel wrijving er ook is,

Ik vind het walgelijk als ouders dreigen met het meenemen/afpakken van het geen waar je kind het meest van houdt!

En dan kan het zijn dat TS zelf ook niet helemaal goed gehandeld heeft,
ik vind het echt niet moederwaardig om zo te chanteren...

praten kan, uitpraten kan misschien ook wel gewoon nog.
maar maak aub TS, een ding duidelijk
hoe oud je ook bent, ook al ben je 16jaar, zo'n chantage hoeft je moeder niet met je te doen.
vind je moeder de spelletjes wel leuk?
dan laat haar lekker niet meer in je leven. 'pak haar maar eens af 'waar ze van zou moeten houden! '

mijn vader heeft een keer gedreigd met het verkopen van mijn dieren toen wij flinke ruzie hadden,
ik heb gewoon gezegd, 'mij win je niet aan jouw kant door te chanteren, als je mij dit flikt heb je bewezen dat je niks van mijn leven snapt, met dat je niet eens kan inzien dat mijn dieren mijn leven zijn, bewijs je al hoeveel jij met jezelf bezig bent ipv met je kind...'

Je moeder mag kiezen met wie zij wil leven,
maar jij hebt het recht om het daar moeilijk mee te hebben etc.
en ze kan je nooit chanteren tot 'begrijpen' welke keuzes zij gemaakt heeft! vergeet dat aub niet!
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 16-03-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:32

Elk verhaal heeft 2 kanten blablabla, dat is natuurlijk zo en dat zal allemaal wel.
Maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat deze moeder een kind van 16 chanteert met een paard. En dat is gemeen en belachelijk en ontzettend laag.
Wat TS haar aandeel in het heel ook is.
TS zal al haar fundamenten onder haat leven kwijt zijn.
Moeder gaat vreemd, ouders gaan scheiden, moeder vertrekt naar nieuwe vriend.
TS zal heus niet helemaal een lieverdje zijn gebleven in deze situatie, en kan je haar dat kwalijk nemen? NEE!!
16!! Een kind!! Dat liefde en een stabiel thuis nodig heeft.
Met een paard als toevluchtsoord in moeilijke tijden.
En nu neemt moeder het contact met het paard van haar af als chantagemiddel tot fatsoenlijk contact tussen moeder en dochter.
Dit is achterlijk genoeg om een tv programma mee te vullen. Bizar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:33

Ik denk dat ze wel nu aan haar moeder moet tonen dat ze met zoiets niet onder druk gezet kan worden. Het is toch van de zotte dat een moeder zoiets doet!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:38

Ga in gesprek met je moeder (zonder X en zonder je vader) en ga niet mee met dit kinderachtige gedrag mee. Hopelijk ziet zij dan ook in dat ze echt belachelijk bezig is.
Grote kans dat ze zelf ook wel inziet dat ze slecht bezig is wanneer jij er niet op in gaat en de situatie wat bedaard is.

Mocht er echt niet met haar te praten zijn en blijft ze voet bij stuk houden en jou bij het paard weghouden, dan zou ik je spullen op gaan halen. Zoek de bonnetjes op, zodat je bewijs hebt dat jij het betaald hebt en zij niet. Heel vervelend dat je het paard niet meer ziet dan, maar op zo'n manier behandeld worden kan echt niet!

Het zou logisch zijn als je eerste reactie: paard en spullen ophalen, zou zijn. Dit moet je echter niet doen. Spullen kun je wel doen, want die heb je zelf betaald, maar paard ophalen krijg je een hoop gezeik mee. Je moeder heeft betaald en dan ben jij dus aan het stelen.

Vervelende situatie TS.. Hopelijk is het snel opgelost!

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:39

Ik zou je spullen terug pakken en haar vooral dit laten lezen hoop dat ze dan in ziet hoe fout ze bezig is.

QuintusLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:45

wat gemeen,als het mijn moeder was zou ik haar nooit meer aankijken elke blik is teveel :(
maarja je paardje is wegg...ik zou met haar praten zonder het vrezelijke persoon X
suc6 :(:)
en een dikke knuffel en sterkte bahh wat een rotstreek

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:45

Het is heel simpel, het is niet jouw paard. En of de eigenaar nou de nieuwe vriend van je moeder is of niet, het kan áltijd gebeuren dat je bijrijdpaard verhuist en jij afscheid moet nemen. Hou dat sowieso in gedachten.

Laat die hele chantage door je moeder hier buiten. Los díe problemen los van dat paard op. Wil je je moeder blijven zien, ja of nee? Denk heel goed na voor je hier nee tegen zegt. Zo makkelijk is het niet de band met je moeder te verbreken. Bovendien neem ik aan dat er in het scheidingsconvenant van je ouders wel iets staat over bezoekregeling/omgangsregeling, dus zelfs als je bij je vader gaat wonen weet ik niet of je zomaar zonder meer kunt breken met je moeder. Ook al ben je 16. Vergeet ook niet dat allebei je ouders ook nog financieel voor je op moeten draaien tot je 21 bent. En of dat gebeurt als jij tegen je moeder zegt, barst maar, geen idee, maar dat zou bv wel je kansen op een vervolgopleiding en dus je toekomst kunnen beperken.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:49

Ibbel schreef:
Het is heel simpel, het is niet jouw paard. En of de eigenaar nou de nieuwe vriend van je moeder is of niet, het kan áltijd gebeuren dat je bijrijdpaard verhuist en jij afscheid moet nemen. Hou dat sowieso in gedachten.

Laat die hele chantage door je moeder hier buiten. Los díe problemen los van dat paard op. Wil je je moeder blijven zien, ja of nee? Denk heel goed na voor je hier nee tegen zegt. Zo makkelijk is het niet de band met je moeder te verbreken. Bovendien neem ik aan dat er in het scheidingsconvenant van je ouders wel iets staat over bezoekregeling/omgangsregeling, dus zelfs als je bij je vader gaat wonen weet ik niet of je zomaar zonder meer kunt breken met je moeder. Ook al ben je 16. Vergeet ook niet dat allebei je ouders ook nog financieel voor je op moeten draaien tot je 21 bent. En of dat gebeurt als jij tegen je moeder zegt, barst maar, geen idee, maar dat zou bv wel je kansen op een vervolgopleiding en dus je toekomst kunnen beperken.

Het paard is wel gekocht door haar moeder he,
en de moeder houdt het express van haar, tot dat ze zich 'normaal' gaat gedragen tegen mam en meneer X.

Haar moeder heeft het paard voor haar gekocht. Inderdaad het is niet haar paard, maar op de naam van mam. (paard is al gekocht van X, voor dit gebeuren allemaal)
Maar X doet dit van TS afhouden v/h het paard helemaal niet. Dat doet mam,

dus het paard is wel degelijk een kwestie in de band met haar moeder..

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:52

wat erg voor je!! de nachtmerrie voor elke paardenliefhebber :|

wat ik nog het ergste vind is dat je moeder jou meesleurt in haar problemen, het probleem wat toch iets tussen jou vader, haarzelf en x is. erg onvolwassen

ik hoop dat jeje paardje snel weer lekker knuffelen kunt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:54

Denk goed na over jezelf. Een paard lijkt niet vervangbaar, maar wellicht loopt er een ander maatje voor je rond waarmee je het goed kan vinden. Je moeder is niet in te ruilen. Ondanks dat ze nu een kilo utrecht tango muts is, is het toch je moeder.

Als je nu je hakken in het zand gaat zetten, raak je niet alleen dat paard kwijt, maar ook je moeder. Wil je dat voorkomen zou ik voorlopig alle contact mijden.

Ben je je moeder na lang (en rationeel, denk hier gewoon een maand of langer over na!!) nadenken nog steeds zat dan zou ik om te beginnen eens een mail sturen naar haar met wat je dwars zit. Zet hier ook vooral in dat zij op dit moment in het bezit is van jouw eigendommen (zorg dus dat je hier bewijzen van hebt, rekeningafschriften o.i.d.) en dat zij op dit moment strafbaar is en dat je, zeker gezien wat er tegen je vader is gezegd, vooral niet bang bent om jouw kant van het verhaal te doen aan haar contacten, werkgever enzovoorts, zodat aan iedereen duidelijk is dat er twee kanten aan dit verhaal zitten, want vreemdgangers doen alles om hun eigen verhaal zo positief mogelijk te vertellen/verdraaien. Ook aangeven dat je niet terugdeinst voor aangifte van diefstal als jouw zaken niet geretourneerd worden. Geef haar een termijn van zeven dagen waarna aangifte gedaan zal worden en haar handelen geopenbaard zal worden. Als ze eventueel een gesprek wil, dan zonder X en als het even kan op neutrale grond maar wel waar sociale controle is zoals een café o.i.d.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:00

Ik herken je situatie maar al te goed! Volwassenen gaan soms ontzettend rare dingen doen tijdens en na een scheiding. Alsof ze onvolwassen pubers zijn!

Wat bij mij heel erg hielp tegen het boos en verdrietig zijn was het volgende:
Hou altijd voor ogen wat je doel is!!

In jou geval is je doel: ik wil mijn paard terug.

Hoe ga je dat bereiken? Door even je kiezen op elkaar te zetten en op zondagmiddag met een bosje bloemen of doos chocola bij je moeder langs te gaan. Dat is misschien heel stom, maar als je voor ogen houdt WAAROM je dat moet doen dan wordt het een stuk minder erg, geloof me!

Soms moeten kinderen in dit soort situaties de volwassenste zijn, omdat ouders het niet meer helemaal op een rijtje hebben.

Edit: ik vind zeker niet dat je moeder dit netjes doet hoor, begrijp me niet verkeerd! Alleen denk ik niet dat je op dit moment iets kunt veranderen aan het gedrag van je moeder..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:01

Houd in je achterhoofd dat je wellicht niet alles weet van beide je ouders. En al is je moeder fout, hou in gedachten dat dat misschien ergens vandaan komt en ze later tot besef kan komen en spijt kan krijgen. Een kat i het nauw maakt rare sprongen. Misschien zegt je vader wel dat hij er alles aan doet dat je moeder jou niet kan zien, en is je moeder in paniek. Probeer de wijste te zijn, probeer neutraal te zijn als je niet alles weet van beide ouders. Je bent nog te jong om dat alles te weten wellicht.

Als beide ouders goed zijn voor jou, wees dan voorzichtig met het afstoten van contact. Dat kan namelijk onnodig pijnlijk zijn. Dat kan altijd nog, mochten dingen uit de hand lopen.

Schrijf of vertel je moeder dat je neutraal wilt blijven in de kwestie. Dat scheiden niet jouw keus is en je dit al moeilijk genoeg vind. Dat je van beide partijen houdt maar geruzie, getouwtrek en proberen jou te manipuleren heel zwaar vind. Zeg dat je ze wilt blijven zien, en of ze dit willen respecteren.

Veel sterkte.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:02

Dimple schreef:
Helemaal eens met Cassidy haar eerste post.

En dat is jouw MOEDER?? Die zich gedraagt als een g**le puber en haar bloedeigen kind een hak wil zetten??
Ze is het niet waard om jouw moeder te zijn. Sorry, ik vind het vreselijk om dit soort dingen te lezen.

Haal je spullen terug en verbreek het contact met je moeder. Dit gaat op de langere termijn alleen maar heel veel energie kosten en verdriet opleveren.

Ik leef met je mee.......vreselijk dit!

_/-\o_

Niks op in te brengen, maar hey, het zijn wel altijd dit soort moeders die later door hun 20/22 jarige dochters de kont in worden gekropen.

Sterkte TS!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:02

Dus jullie zijn bij je vader gebleven, er is een vervelende vechtscheiding aan de gang en daar zitten jullie als kinderen tussen. Ik denk dat het verstandig is dat jullie met z'n allen naar een mediator gaan om daar, onder leiding van een deskundige. allemaal je verhaal te doen. Dus pa, ma en kinderen. Dat ouders scheiden gebeurt heel veel, we horen het verhaal alleen van jou maar waarschijnlijk heb jij ook geen enkel idee wat er zich allemaal tussen pa en ma afspeelt. En waarom vertelt je moeder dat je het paard weer kunt zien als je haar weer met respect behandelt, maw, wat is er voorgevallen tussen jou en je moeder. Je kunt het X nu wel kwalijk nemen maar je moeder heeft zelf de stap gezet om je vader te verlaten en dat heeft niets met jullie te maken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:04

MiReRe schreef:
Elk verhaal heeft 2 kanten blablabla, dat is natuurlijk zo en dat zal allemaal wel.
Maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat deze moeder een kind van 16 chanteert met een paard. En dat is gemeen en belachelijk en ontzettend laag.
Wat TS haar aandeel in het heel ook is.
TS zal al haar fundamenten onder haat leven kwijt zijn.
Moeder gaat vreemd, ouders gaan scheiden, moeder vertrekt naar nieuwe vriend.
TS zal heus niet helemaal een lieverdje zijn gebleven in deze situatie, en kan je haar dat kwalijk nemen? NEE!!
16!! Een kind!! Dat liefde en een stabiel thuis nodig heeft.
Met een paard als toevluchtsoord in moeilijke tijden.
En nu neemt moeder het contact met het paard van haar af als chantagemiddel tot fatsoenlijk contact tussen moeder en dochter.
Dit is achterlijk genoeg om een tv programma mee te vullen. Bizar.

We horen hier alleen het verhaal van ts. En die zegt dat het allemaal haar moeder haar schuld is. Denk toch dat er meer aan de hand is. Dan wat ts ons verteld.