Humbaur of fautras?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Humbaur of fautras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 09:40

dat is idd niet handig. Die waar ze schuin in staan zien er wel heel leuk uit (nieuwprijs echter wel 10500 euro voor het basismodel, tweedehands nog niet te vinden)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:45

Voor 1000 euro meer heb je al nieuw trailer. Ik zal wel weten als zo weinig prijs verschil zit tussen een nieuwe en eentje van 8 jaar oud.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:47

Duhelo schreef:
Kun je het tussenschot er gemakkelijk uithalen? En wat is het feitelijke gewicht van jouw trailer?

Ik heb geen tweepaardstrailer zoals jij zoekt, maar als je de maten & gewichten wilt weten van de trailer die jij op het oog hebt kan je die vinden op: http://www.fautras.com/ (daar staan ook occasions op)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:50

Wij hebben een tweepaards fautras, tussenschot is er gemakkelijk uit te halen :))
Ook instap model, en we zijn er zeeeer tevreden over! Mijn paard loopt hier gemakkelijk op, moest ik met andere trailer niet proberen. Ook redelijk licht etc.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 10:19

Fjorj schreef:
Voor 1000 euro meer heb je al nieuw trailer. Ik zal wel weten als zo weinig prijs verschil zit tussen een nieuwe en eentje van 8 jaar oud.

die 1000 euro meer heb ik niet. Budget is echt limiet 3500. (eerst was die 3000 maar ben toch nog wat omhoog gegaan, maar meer heb ik effectief niet)
daarnaast, voor 4500 heb je geen fautras ...
ik ben door het prijsverschil aan het twijfelen tussen de humbaur en de fautras, die humbaur krijgen we mss wel nog naar 2500, is toch 1000 euro verschil. moeilijke keus

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:20

Best ga je ze gewoon bekijken. Je ziet dan wel wat je het meest aanspreekt en beste past bij je gebruik doel..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:24

Yvank_ schreef:
Roxxiejj schreef:
Please geen hotra, na aantal jaar gaat de kwaliteit dermate naar beneden dat het een doodskist op wielen wordt!

Dat is ook wel erg overdreven zeg := wellicht als je er geen onderhoud aan pleegt.

Ik heb een Hotra van 10 jaar oud en nog nooit zo'n fijne trailer gehad. Ding is puntgaaf laten elk jaar controleren. Bodem en wanden zijn keihard, onderstel piekfijn in orde en hij ligt als een huis achter de auto :)

Dus het is echt niet zo dat alle direct maar slecht zijn...

Jij hebt zeker geen ervaring met een Westfalia of een Bockmann? Want dan weet je wat voor kwaliteit je ook kan krijgen voor hetzelfde geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:06

Ja heb ik wel met beide zelfs :) westfalia was heel snel rot aan de bodem en de bockmann lag heel beroerd achter de auto. waren overigens niet mijn eigen maar leende ik altijd en dus toen besloten om zelf wat anders te nemen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:17

Yvank_ schreef:
Ja heb ik wel met beide zelfs :) westfalia was heel snel rot aan de bodem en de bockmann lag heel beroerd achter de auto. waren overigens niet mijn eigen maar leende ik altijd en dus toen besloten om zelf wat anders te nemen :j

Ik rijdt al 10 jaar naar tevredenheid rond met een Westfalia aan de haak. Dat ding was inderdaad redelijk verrot toen ie kwam, maar toen was ie wel 20 jaar oud......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:20

Tja en zo heeft ieder een andere ervaring :) deze was overigens 10 jaar oud.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:26

Ik zou zeggen, ga eerst even kijken bij beide trailers.
Misschien is de ene toch niet zo mooi/goed als op het plaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:24

Voor 4000 heb je wel nieuwe humbaur en die 1000 heb je zo bespaard bij nieuwe trailer gezien bij eentje van 8 jaar gauw wat reparaties en onderhouds kosten bij komen kijken.

Al zal btw graag voor willen tekenen dat ik mijn trailer over 6 jaar voor maar 1000 euro minder kan verkopen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 15:15

Fjorj: voor 4000 heb je geen nieuwe fautras. De humbaur is ook tweedehands goedkoper.
En ik heb geen 4000 euro. 3500 is eigenlijk al een stuk boven mijn limiet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:55

Duhelo schreef:
dat is idd niet handig. Die waar ze schuin in staan zien er wel heel leuk uit (nieuwprijs echter wel 10500 euro voor het basismodel, tweedehands nog niet te vinden)...

Hier in Dld kost die maar 8500 ;) 2e hands kom je ze idd nog niet tegen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:24

In NL is alles pakken duurder als in DLD lijkt wel..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:44

Alleen met auto's....komt door die ellendige BPM.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:29

vencedor schreef:
Naar mijn weten humbaur geen kunstofvloer hoor. Tenzij alluminuim versie is?

Nee hoor alle modellen kun je krijgen met een alubicompvloer ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:32

Duhelo schreef:
Fjorj: voor 4000 heb je geen nieuwe fautras. De humbaur is ook tweedehands goedkoper.
En ik heb geen 4000 euro. 3500 is eigenlijk al een stuk boven mijn limiet.

Fautras zijn goede trailers hoor ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:57

Met een trekpaard zou ik zeker voor een fautras gaan. Lekker degelijk. Anders een ifor Williams.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:39

Mijn Hotra is al 13 jaar en nog als nieuw. En was destijds heul wat goedkoper (en completer uitgerust) dan een Bockmann. ;) Bevalt mij en m'n paarden nog steeds goed.
Succes met je beslissing!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:12

Een beetje een late reactie. Maar aangezien ik er niet een specifiek nieuw topic over hoef te openen heb ik een vraagje aan de huidige Humbaur gebruikers en dan met name de Rapid, extra hoog.
Ik ben hier naar op zoek maar zie bij bijna elke kap van deze trailer scheuren in de kap. Dit met name doordat de hoogte voornamelijk in de kap zit en toch een stukje instabieler is.

Is dit echt een kwalijke zaak? Het zit overigens alleen in de achterzijde in de rand van het zeiltje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:21

Caesar schreef:
Een beetje een late reactie. Maar aangezien ik er niet een specifiek nieuw topic over hoef te openen heb ik een vraagje aan de huidige Humbaur gebruikers en dan met name de Rapid, extra hoog.
Ik ben hier naar op zoek maar zie bij bijna elke kap van deze trailer scheuren in de kap. Dit met name doordat de hoogte voornamelijk in de kap zit en toch een stukje instabieler is.

Is dit echt een kwalijke zaak? Het zit overigens alleen in de achterzijde in de rand van het zeiltje.

Hhhmmm, tja, het is het resultaat van een onvoldoende stevige constructie. Ze voegen wel een stukje lengte (hoogte) toe aan de kap, maar vergeten aan de achterzijde een stukje extra versteviging aan te brengen. Uiteindelijk zal de kap verder inscheuren maar hoe ver dat gaat valt moeilijk te voorspellen.....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 15:23

Voor de mensen die het gevolgd hebbe, het is uiteindelijk de humbaur,rapid geworden, maar de gewone variant. Hele ruime en op het oog stevige trailer. Paard is wel wat te lang voor een vak, dus zal de lange stangen moeten gebruiken. Maar had niet anders verwacht bij mijn huge trekpaard...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:26

De kap van de trailer die ik nu op het oog heb is inderdaad in de hoeken ingescheurd. Ze hebben dit met 3 platen erachter verstevigd in hele bogen. Waarschijnlijk van de wrijving van de trailer zelf. Ik weet niet of dit kwaad kan. Volgens de verkoper (bedrijf) kan het niet meer dan zoals het nu is, omdat daar de meeste spanning al ontnomen is en ik er maar 1 paard in ga vervoeren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:38

Caesar schreef:
De kap van de trailer die ik nu op het oog heb is inderdaad in de hoeken ingescheurd. Ze hebben dit met 3 platen erachter verstevigd in hele bogen. Waarschijnlijk van de wrijving van de trailer zelf. Ik weet niet of dit kwaad kan. Volgens de verkoper (bedrijf) kan het niet meer dan zoals het nu is, omdat daar de meeste spanning al ontnomen is en ik er maar 1 paard in ga vervoeren.

Vaak scheurt de kap omdat er dan zonder de stangen gereden wordt.