Voorheen had ik ook een 1,5 paards, zonder schot. Nu een 2 paards met schot. Aan mijn paard kan ik niet merken of hij een voorkeur had voor een van de trailers. In de 1,5 stond hij vaak wel wat diagonaal, voor balans, denk ik. Dit is in 2 paards niet mogelijk, maar ook niet nodig, want paard staat meer ""klem"". Zelf vond ik 1,5 wel makkelijk, kon ik meelopen op de trailer en er langs mijn paard ook weer uit. Enkel xtje zelfs borstelen/zadelen in de trailer als het slecht weer was. Met 2 paards is dat niet mogelijk als er 2 paarden in staan.
Overigens zet ik hem in beide trailers maar met 1 touw vast.
kvulden
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-14 14:03
Gap dat komt helemaal goed. De pinnen zijn lang genoeg om te kunnen borgen.
Fijn dat jullie allemaal reageren. Zo komt er elke keer weer wat nieuwe ideeën naar voren. Ik ga nu voor het schot eruit. Ik denk dat ze dat wel prettig vind. Houd de rest van het materiaal nog even bij de hand voor het geval dat
rachellevis
Geplaatst: 18-03-14 14:18
Ik heb ook een 1 3/4 de trailer, zonder schot. Meestal staat er een pony op, soms twee. Zonder schot. Heel af en toe gaat Diesel (ieniemini shet = 71 cm) mee, dan staan ze met z'n drieën en hebben nog plaats over. Het klopt inderdaad dat ze dan schuin gaan staan voor meer evenwicht. Voor mij geen tussenschot, het is veel makkelijker zo. Op concours staat de pony los op de trailer en gebruikt het als "stal". Uiteraard gaat hij weer vast als we naar huis gaan.
gap
Geplaatst: 19-03-14 12:11
kvulden schreef:
Gap dat komt helemaal goed. De pinnen zijn lang genoeg om te kunnen borgen.