Even kijken of ik je goed snap.... Paarden die elkaar pas kort kennen maar elkaar niet mogen, wil je om de dag in de wei doen dus de ene dag de ene en de volgende dag de andere? En of ze met de tijd als ze aan elkaar gewent zijn ze wel normaal met elkaar om zouden kunnen gaan.
Paarden denken niet zo als dat jij denkt, althans dat is mijn ervaring. (zo van he die kan gras eten en ik niet).
Maar ik vind het een prima oplossing om ze om beurten in de wei en paddock te zetten, als het niet klikt tussen de paarden daar is niks mis mee.
Al zou mijn voorkeur meer uitgaan naar het weiland opdelen in meerdere stukken en dan de paarden naast elkaar in aparte weilanden zetten.
En of ze elkaar ooit wel als vriendjes gaan zien? Ligt aan de paarden, mijne is een echte merrie en die heeft zo haar voorkeur voor haar vriendjes op de wei, ik heb 5 jaar met dezelfde op stal (verschillende stallen) gestaan en wij als eigenaren wilde onze paarden graag in 1 wei hebben, maar daar dachten de paarden heel anders over vaker geprobeerd maar na 5 jaar blijven ze vechten als ze samen staan, maar als ze apart staan ieder in een eigen wei maar wel naast elkaar ging het altijd wel goed. Gelukkig stonden daar meerdere paarden op stal en pasten ze prima in de groepen waar ze dan in stonden.
Ik heb al vaak meegemaakt met nieuwe stalgenoten in het verleden dat paarden elkaar mogen of niet mogen en dat was gelijk bij het eerste contact duidelijk, ze mogen elkaar wel of niet.