wat zou jij geven voor deze A-pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:24

het bedrag zeg ik nog even niet maar ligt boven de 500 en onder de 1100.
het gaat om het idee dat we wat afgesproken hadden, en dat ze nu die prijs niet meer kan betalen.

en dus zeker 300 euro lager wil gaan.

Ik ben er dus over aan het nadenken.

1- voor die 300 euro lager terug verkopen aan hun (en zeker weten dat ze het er goed heeft)
2- zelf houden (kost ons bijna niks) in de hoop dat de tweeling straks wel oog heeft voor haar. en nu met de kar zelf blijven rijden.
3- toch proberen haar voor de prijs te verkopen wat wij hebben betaald (hoeft van mij echt niet meer te zijn dan dat.

mee speelt is, dat ik nu zwanger ben, en dus steeds minder kan straks.
dochter wil wel rijden met een hoop eisen ;-) maar niet verzorgen!
mijn eigen paard straks verkocht wordt en ze dus alleen komt te staan.

opisop_shop

Re: wat zou jij geven voor deze A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:25

kunnen ze dan wel goede zorg garanderen, als ze het lage aankoopbedrag niet eens kunnen betalen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:27

wendyenbram schreef:
KingYasFenn schreef:
de leeftijd is inderdaad wel een impact hebbende factor. Veel mensen willen zo'n pony voor hun kids en willen nog dat de 1e erop begint en de 2e er nog lekker op kan rijden.
met deze leeftijd gaan ze vaak nee zeggen, omdat ze max. een leeftijd van 13 etc. zoeken
vandaar bedrag 400,-, (maar wil je echt voor een goed huis gaan met zekerheid, zou ik voor mijzelf nog 50,- kunnen zakken.. maar weggeven voor onder de 350,- zal ik NOOIT doen...)

We hebben geen haast, ze kost me niks als ze hier loopt. het gaat er dus om dat de vorige eigenaar nu minder kan betalen dan dat ze 2,5 jaar geleden mij koste. terwijl de afspraak was hetzelfde bedrag terug.

Nu gaat het me echt niet om 100-200 euro maar ben gewoon echt nieuwsgierig.
450 euro vind ik schrikbarend laag, het is geen shetlander die niks kan.
zo`n pony als dit vind je niet snel weer!

nee, het is geen shetlander het is maar een Welsh tegenwoording zijn daar ook 13 in een dozijn van.
je pony heeft eczeem... en op hoge leeftijd en geen papier enkel zijn gedrag heeft hij mee wat positief in kan werken op de prijs....

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:28

als ik moet denken, boven de 500 en onder de 1100
laat ik dan zeggen, stel het is 900/1000 euro
als hij nu -300 dus 600/700 wil betalen, zeg ik DOEN!

dan heb je echt wel een bedrag dat rieeel is voor deze dame..

je pony heeft gewoon niks wat positief werkt op de prijs behalve het karaktertje,
maar helaas geven mensen daar geen bakken met geld voor..
je bent slimmer af met gewoon verkopen met die prijs, want helemaal in deze tijd krijg je sws niet terug wat je toen gaf, dan nog even los of 2jaar geleden je niet gewoon te veel hebt betaald..

wat betreft toch zelf houden moet je rekening houden dat je nu dan ook aandacht aan haar moet geven.
al helemaal met een oudje dat voorheen lekker werkte.
rust roest namelijk en zal zonde zijn dat als je haar over jaartje wil oppakken ze door haar leeftijd het niet meer trekt...
(oudjes zijn een stuk gevoelig voor even stilstaan dan een paardje van 8 dat je opeens een jaar rust geeft zegmaar)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:30

wat een bedragen worden hier genoemd,
a Welsh van enkele jaren oud MET zomerexceem brengen niks op hoor.
hooguit 100 a 300

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:32

StalNollie schreef:
hooguit 100 a 300

Ja, ik zat misschien nu ik even op marktplaats heb zitten neuzen zelfs nog te positief ja..
je ziet ze inderdaad gaan vanaf 150,- euro, met ongeveer dezelfde 'symptomen' als madam van TS.

hopelijk trekt haar karaktertje als kinderpony stiekem toch de prijs wat..

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:33

ik zou echt houden, waarom gaat je eigen paard weg? neem een verzorger en spreek af dat zij moet mesten en mag ze daarvoor inplaats rijden.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:37

Ik denk zo'n 500 tot 1500 euro. Het zomereczeem is niet zon probleem. Vooral nu het minderd. Het enige probleem is de leeftijd. Omdat veel mensen toch net een jongere zoeken. Ook vanwege de stokmaat ( die iets groter had gemogen).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:38

L Amadeo: zomerexceem is een zeer groot probleem voor kopers, niemand die zo'n beestje willen en zeker niet voor de hogere prijs.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:40

StalNollie schreef:
hooguit 100 a 300

Lekker positief hoor,

xjjuliaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:41

A- pony'tjes leveren sowieso niet zo veel op ben ik al achter gekomen

Ik denk dat je er rond de 450/500 voor kan vragen vanwege het eczeem, en ik zou nooit een pony kopen met eczeem ...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:44

Heb je geen manege in de buurt? Ken een leuke manege waar ik best mijn pony aan zou verkopen. Misschien geven die wel iets voor zo een fijn beestje, kun je nog altijd kijken aan wie je hem verkoopt (of niet), vragen kost niets :)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:45

JasperM schreef:
ik zou echt houden, waarom gaat je eigen paard weg? neem een verzorger en spreek af dat zij moet mesten en mag ze daarvoor inplaats rijden.

Ik ben al een jaar op zoek naar een verzorger, maar we hebben geen bak, alleen bos en hei.
en dat schrikt schijnbaar erg af.
Zelfs nadat we een bak(je) gemaakt hebben van 20x30 is het voor verzorgers niette doen. dat we in het buiten gebied wonen helpt ook niet erg mee.

mijn eigen paard gaat weg omdat IK er nu na 5 jaar nog geen klik mee heb, en vanwege mijn zwangerschap waarvan ik weet dat ik straks steeds minder kan! heb haar voor niet te veel kunnen verkopen aan iemand die er wel een klik mee heeft.

Ook hoef ik geen hoofdprijs voor de andere "madam" was gewoon erg benieuwd naar welke prijzen er voor gegeven zou worden, juist omdat er nu afgeweken ging worden van de afgesproken prijs.
Waar ik overigens gewoon over aan het nadenken ben, al VOOR ik het op bokt zette.
was gewoon benieuwd!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:49

KingYasFenn schreef:
Als dat de afspraak is zal ik tegen de vorige eigenaar zeggen: X-bedrag (afgesproken bedrag) en anders heeft u pech. Dan verkoop ik haar aan iemand anders.
afspraken zijn afspraken en als de vorige eigenaar het helaas nu niet kan opbrengen betekend dat dat je haar mag doorverkopen.

Nee het is geen shetlander die niks kan. Maar ik vind 450,- euro in deze tijd een zeer realistische prijs voor een welsh van 16,5. Ondanks haar inzetbaarheid bij kids. Het is en blijft een A-pony op hogere leeftijd + iets wat je echt niet wilt hebben, fixe manen eczeem..
maar zonder de beleerdheid + het omgaan met kinderen.
had ik voor een welsh zonder papieren en de leeftijd nog geen 300,- gegeven.

Er staan beleerde welsh atjes(enkelspan/tweespan/onder het zadel) te koop van o.a. 7jaar (soms met papieren) voor de prijs van 750,-
je moet je niet vergissen,de afgelopen paar jaar is de markt enorm gezakt..

(maar proberen voor 850,- kan je altijd doen, het is maar wat de gek ervoor geeft)

juist de Atjes zijn flink gezakt, mensen kopen nu liever een B of een C, zodat de kids er eventjes mee door kunnen groeien..

(en op welsh kun je niet wijzen zonder papieren, het is nu gewoon een Apony, dus roepen 'het is niet zomaar een shetlander' is helaas niet helemaal correct..ik heb hier een shetlander met een tinkerpaspoort, maakt hem nog geen tinker haha)

Helemaal mee eens, hoe banketstaaf het ook is voor TS. Het is nou eenmaal niet anders..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:50

Als ze je niks kost, zou ik haar lekker laten staan. Ik heb hier precies hetzelfde, een A pony, kan alles en heeft een gouden karakter. Mijn oudste van bijna 17 heeft op haar gereden, mijn middelste van bijna 15 ook en de jongste van 11 beleeft er nu nog plezier van. Ze wordt niet dagelijks gereden, eerder één keer in het half jaar, maar ze kunnen tutten wanneer ze willen, ze kunnen wandelen, poetsen, gewoon alles en dat altijd. Ze is nooit vervelend, nooit te druk, gewoon een ideale kinderpony. Ze kost me vrijwel niets en ze gaat ook zeker nooit meer weg. Ze heeft haar sporen verdiend, ik laat haar lekker staan.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:51

Niet meer dan €1000,- sowieso.
ik zou rond €750,- gaan zitten.

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:56

Als je zeker weet dat ze het goed krijgt als ze teruggaat naar dr vorige baasje, zal ik niet moeilijk doen over minder geld. Zeker als het bedrag dan nog tussen de 500-800 ligt, wat me heel reëel lijkt voor deze pony. Je weet nooit waar ze terecht komt als je 'm aan een onbekende verkoopt.
En als je andere paard verkocht gaat worden, is houden ook niet zo'n goede oplossing, als ze dan alleen komt te staan.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:57

naar de handel zou ze sowieso niet gaan, ik weet dat de vorige eigenaar zeer goed voor haar is!
haar hier alleen laten staan wil ik niet dat is ook de reden dat we haar weer aangeboden hebben aan de vorige eigenaar.
Anders was er geen twijfel over geweest dat ze hier zou blijven. maar een pony alleen vind ik eigenlijk niet kunnen.

Dat is de enige reden.

Over 2 weken wordt mijn andere paardje opgehaald. Als de vorige eigenaar haar niet terug wilde. dan had ze hier gebleven. Maar als er iemand kwam die een goede prijs bood dan had ik er wel over nagedacht!

vooralsnog ben ik nog steeds positief over terug gaan naar de vorige eigenaar, vooral omdat ik weet dat ze daar goed verzorgd wordt en alle aandacht krijgt die ze verdiend (en hier momenteel niet krijgt)

AngelaElisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:01

misschien een shetje er bij en ze lekker laten staan, kan je zelf ook af en toe is tutten?

sorayavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:03

Is het niet vooral belangrijk dat de pony een goed huisje krijgt dan de prijs?
Denk inderdaad ook niet dat je veel meer dan €500 gaat krijgen voor de pony in deze markt..hoe geweldig met kinderen die ook is er zo ontzettend veel (laag) aanbod op het moment.
Merk het zelf ook heel erg met de verkoop van mijn veulen, gewoon hopen op iemand die een leuk thuis kan bieden zou ik zeggen :) Denk dan dat de vorige eigenaar een goede oplossing is als je daar een goed gevoel bij hebt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:05

750 max.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:11

Persoonlijk zou ik niet zo veel geven. Ik zat te denken ergens tussen de 500 en 750 euro als de pony echt braaf is.
Als de pony het bij de vorige eigenaar goed heeft zou mij die 300 euro minder me niet zo uitmaken.
Je hebt toch iets meer zekerheid dat het beestje goed terecht komt dan als je hem gewoon verkoopt.
En als de pony bij jouw alleen komt is dat natuurlijk ook niet ideaal.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:13

AngelaElisa schreef:
misschien een shetje er bij en ze lekker laten staan, kan je zelf ook af en toe is tutten?

Hier zou ik ook voor kiezen, shetje van ongeveer de zelfde leeftijd. Hebben de tweeling later elk 1 :P

Ik denk niet dat je er 500 voor krijgt, denk eerder rond de 200/300 euro.

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:13

600 euro

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:18

Ik zou haar persoonlijk niet weg doen. Je geeft aan, als ze hier loopt kost ze me niks. Misschien je kids van 5 voor over een tijdje? Zo'n pony kan veel kinderhartjes veroveren. :)