Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bmamavan2 schreef:Dank voor degene die ook mijn andere posts hebben gelezen.
Even kort samengevat:
Wij hebben de pony vorig jaar idd. overgenomen van iemand van Bokt.
In eerste instantie leek het een geweldig leuke pony voor onze dochter van 11 maar helaas werd het na verloop van tijd pas duidelijk dat het hem niet ging worden. Onze dochter neemt niet altijd genoeg de leiding en daar maakt deze pony gebruik van, waardoor zij verkrampt (heeft te maken met een eerdere val van een andere pony). Hier wordt de pony dus weer druk van en het cirkeltje is rond.
Op een gegeven moment hebben we samen met de instructrice besloten dat het ronduit gevaarlijk werd om zo te rijden en hebben we een bijrijder gezocht.
De pony krijgt nog goede verzorging, gaat dagelijks naar de wei, wordt bijna dagelijks gereden maar in feite betalen wij dus een pony voor anderen. Dat wordt me toch iets te gek.
De gegadigden die er zijn knappen toch meestal af op zijn karakter en op de bemerking in het keuringsrapport dat hij alleen geschikt is voor recreatie/lichte sport (uitleg niet hier).
En ja het is erg dom geweest dat wij de pony toen toch gekocht hebben omdat we hem dus wel heel leuk vonden en onze dochter er geen zware sport mee zou gaan rijden, een hele harde les dus om nooit een pony te kopen die ook maar enige aanmerking op zijn keuringsrapport heeft!!!
We zijn nu twee maanden verder en ik had inderdaad wel gehoopt dat het allemaal iets beter/vlotter zou gaan en normaal had ik het nog even aangekeken, alleen hebben we nu dus het dilemma dat we een zeer leuke andere pony op het oog hebben, die we eigenlijk niet willen laten schieten.
Maar ja wat dan met deze? Op het land gooien is in mijn ogen geen optie want hij houdt van aandacht en ik denk dat hij dan ook te fris wordt om nog fatsoenlijk te rijden.
Dus moet hij ergens komen te staan waar hij ook gereden wordt.
Leasen zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Een handelaar wilde ik eerst niet maar nu twijfel ik of een goede handelaar toch geen optie is.
Pffff vind het heel moeilijk want ik wil wel het beste voor hem maar moet ook naar mijn eigen portomonaie kijken en aar mijn dochter die hier ook niet gelukkiger van wordt.....
Bedankt iedereen voor de reactie en het meedenken!
geerke schreef:Lizzle schreef:Handelaar, manege, pff.
Niet eens de tijd nemen een fijn tehuis te vinden vind ik echt harteloos, Entschuldigung.
mee eens....ik word ook misselijk van het woord ''klik''.Werk er gewoon voor,ook goed voor het kind,daar leren ze tenminste goed paardrijden van.
Bmamavan2 schreef:Maar ja wat dan met deze? Op het land gooien is in mijn ogen geen optie want hij houdt van aandacht en ik denk dat hij dan ook te fris wordt om nog fatsoenlijk te rijden.
Dus moet hij ergens komen te staan waar hij ook gereden wordt.
Een handelaar wilde ik eerst niet maar nu twijfel ik of een goede handelaar toch geen optie is.
Pffff vind het heel moeilijk want ik wil wel het beste voor hem maar moet ook naar mijn eigen portomonaie kijken en aar mijn dochter die hier ook niet gelukkiger van wordt.....
Bedankt iedereen voor de reactie en het meedenken!
Lizzle schreef:Maar juist dat stukje 'geen verantwoordelijkheid mocht het fout gaan bij de andere ruiter.' Als je deze pony aan een handelaar verkoopt, hoop je toch wel dat hij dit soort dingen vertelt bij de verkoop? Anders gaat hij toch van hot naar her, omdat hij eigenlijk niet als kinderpony geschikt is?