lifaya schreef:Luca03 schreef:Wat ik vind is dat jij je weide goed dicht moet maken als je weet dat er honden in de buurt los lopen.
lol, omgekeerde wereld. Moeten we alle weides dan maar gaan omheinen met 2 meter hoge muren? Zodat er geen honden meer naar binnen kunnen? Want ja, 1 meter omheiningen zijn te laag en dan vraag je erom dat honden er overheen springen. 1,50 kan een goede agility hond ook nog wel springen dus ja, dan maar 2 meter hoge muur, met eventueel nog een stroomdraad boven op voor de echte die-hard honden![]()
Ja, en dat dan vooral voor weides van 2 hectare, kost geen drol die omheining dus dat kunnen al die weide eigenaren best missenWant als je een lage en toegankelijke omheining hebt die wel de paarden binnen houd maar de honden niet buiten houd, dan is het natuurlijk vragen om problemen
honden eigenaren hebben absoluut geen toedracht hierbij...
Kan een omgekeerde wereld zijn, maar ik als eigenaar vond het wel heel erg dat mijn paard is aangevallen door een hond en de dierenartsrekening is niet mals. Littekens zijn blijvend helaas... Dus ja, ik heb nu ook een extra stroomdraad gemaakt. Je kan een hoop ellende wel voorkomen namelijk en ja, gezien de rekening van de dierenarts was het goedkoper geweest om eerst maar het draad te spannen.
Want als je een lage en toegankelijke omheining hebt die wel de paarden binnen houd maar de honden niet buiten houd, dan is het natuurlijk vragen om problemen 
zet alle wegen ook maar af met stenen muren want stel dat zo'n loslopende hond toch onder jouw auto loopt. Stom zeg, je weet toch dat er katten en honden los kunnen lopen?