auto gezocht voor 2paards trailer te trekken advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femmz

Re: auto gezocht voor 2paards trailer te trekken advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 20:54

Dat is waar ook niet echt handig... de hyundai santa fee???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:04

dresjoepie schreef:
Geen landrover Lopen heel makkelijk warm copacking problemen En als er een x iets mee is de auto kan alleen met speciale sleutels (van landrover zelf natuurlijk) open gemaakt worden om iets te kunnen repareren Dus zit je al snel aan de dealer vast

Sorry, maar nu zwam je dus echt uit je nek!
Je hebt voor een Land Rover hooguit een setje engelse maten nodig; voor de rest is de lijst speciale gereedschappen niet uitgebreider dan van willekeurig welke andere andere auto, met dat verschil dat die special tools van Land Rover gewoon te koop zijn, ook voor de hobbyist.

Niet alleen die tools, ook alle boeken, instelgegevens en diagnose-apparatuur zijn gewoon te koop bij de betere onderdelenhandelaar en daar hoe je echt niet voor naar GB, gewoon in NL is alles te koop.

Dat de 1.8 benzine koppakkingproblemen heeft, is iets dat al vanaf het begin bekend is. De nieuwe koppakkingen geven geen problemen meer, mits je ook de koeling-aanpassing in laat bouwen (hetgeen ondertussen bij vrijwel alle Freebees gedaan is!) Freebees van na 2001 zijn standaard voorzien van deze aanpassingen........

Als je gewoon naar de specificaties kijkt, is de 1.8 eigenlijk ook te zwak voor de auto waar ie in zit. Dat geldt niet alleen voor de Freebee, maar voor heel veel cheapest-of-the-list-auto's waar we in NL nogal goed in zijn.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:27

Mijn eerste Landrover Freelander was van 2000 en dat was inderdaad een auto met regelmatig gebreken onder de motorkap. Echter de lokale garage kon hier prima aan werken, hoefde dus echt geen merkdealer te zijn. Mijn huidige is van 2004 en ik heb er nooit wat mee. Nu is de motor in deze Freelander ook van BMW, mag je ook wel van verwachten dat het ok is. Beide waren diesels.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:36

Wij hebben een hyundai sante fee. Gekocht met 4 jaar en 45.000 km op de teller en dan de meest uitgebreide versie. Zeer comfortabel en met gemak een 2 paards trailer met 2 paarden erachter,
Auto is alleen niet erg :$ :$ goedkoop in benzine en wegenbelasting

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:50

Ik heb 4 plaatsen/ gordels in mijn terracan en er zijn er ook met 5, hangt ervan af.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:21

Femmz schreef:
Radionx schreef:
Kia Sorento. De benzine uitvoering mag 2300 Kg trekken en de diesel uitvoering 2800 Kg

Gaan die al niet snel over de 10.000 euro aan aankoopprijs?

Nee, ik heb er vorig jaar mei 1 gekocht bouwjaar 2007 voor 9000 euro

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 02:20

ikke schreef:
Als je gewoon naar de specificaties kijkt, is de 1.8 eigenlijk ook te zwak voor de auto waar ie in zit. Dat geldt niet alleen voor de Freebee, maar voor heel veel cheapest-of-the-list-auto's waar we in NL nogal goed in zijn.

_/-\o_

Als ik ook al zie wat voor auto's hier voorgesteld worden.. Daar wil je toch nog niet dood in gevonden worden. Beter een degelijke auto van 15 jaar oud dan die meuk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:51

Nies_ schreef:
ikke schreef:

_/-\o_

Als ik ook al zie wat voor auto's hier voorgesteld worden.. Daar wil je toch nog niet dood in gevonden worden. Beter een degelijke auto van 15 jaar oud dan die meuk.

Tja, jij zegt het........

Daarom zeg ik ook altijd: neem de grootste en sterkste auto die je je kunt veroorloven.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:38

BMW X5? Hadden wij ook altijd ding liep geweldig en je voelde niet eens dat er 2 paards achterhing..

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 10:48

Nicole schreef:
BMW X5? Hadden wij ook altijd ding liep geweldig en je voelde niet eens dat er 2 paards achterhing..

Ik denk zelf nog aan een jeep.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:16

Femmz schreef:
Nicole schreef:

Ik denk zelf nog aan een jeep.

Wel de juiste versie nemen dan; niet elke Jeep kan aan je eisen voldoen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:46

Lees even mee, ook wij zijn op zoek naar een auto die trailer met 2 paarden erin mogen/kunnen trekken!
We hebben nu een Mondeo, zeer fijne auto maar mag het net niet trekken :n

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:09

Wij hebben een Toyota Rav4, dan wel benzine maar deze mag 2000kg trekken :)

Bewust voor deze gekozen omdat de auto zelf maar 1440 kg weegt en 2000kg mag trekken. De wegenbelasting is ook acceptabel. Ziet er ook gewoon lekker stoer uit!

Rij geregeld met tweepaardstrailer en dan gaat super, zonder moeite. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:32

KarinLF schreef:
Lees even mee, ook wij zijn op zoek naar een auto die trailer met 2 paarden erin mogen/kunnen trekken!

Hoe zeker is dat "net niet"?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:43

Dies_7 schreef:

Bewust voor deze gekozen omdat de auto zelf maar 1440 kg weegt en 2000kg mag trekken. De wegenbelasting is ook acceptabel. Ziet er ook gewoon lekker stoer uit!

Wel opletten met een Rav 4, gecombineerd met bepaalde trailers vb Ifor Williams krijg je de achterdeur niet open met de trailer aangekoppeld.

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:53

MarcR schreef:
Dies_7 schreef:

Wel opletten met een Rav 4, gecombineerd met bepaalde trailers vb Ifor Williams krijg je de achterdeur niet open met de trailer aangekoppeld.

Dat klopt! Wij hebben een 2-paards trailer van XX-trail.

De achterdeur kan inderdaad niet helemaal open, maar ver genoeg om alle spullen erin te leggen en eruit te halen! :o

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:25

ikke schreef:
KarinLF schreef:

Onze Mondeo mag 1800 trekken en we hebben een zware trailer (800 kilo) en onze paarden wegen circa 650 en circa 550 kilo .Reken maar uit we missen dus 200 kilo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:37

KarinLF schreef:
ikke schreef:

Onze Mondeo mag 1800 trekken en we hebben een zware trailer (800 kilo) en onze paarden wegen circa 650 en circa 550 kilo .Reken maar uit we missen dus 200 kilo.

Ik zou het spul eens op een weegbrug zetten, meten is weten.
Hoewel het aannemelijk klinkt wat je schrijft, is 10% vergissing al voldoende om binnen de marge te komen. Kun je wel eens 10 euro voor een weegbriefje aan besteden.......

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:40

KarinLF schreef:
ikke schreef:

Hoewel het aannemelijk klinkt wat je schrijft, is 10% vergissing al voldoende om binnen de marge te komen. Kun je wel eens 10 euro voor een weegbriefje aan besteden.......[/quote]

Is ook precies onze bedoeling! Notabene een weegbrug bij ons in de straat :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:46

KarinLF schreef:
ikke schreef:
Hoewel het aannemelijk klinkt wat je schrijft, is 10% vergissing al voldoende om binnen de marge te komen. Kun je wel eens 10 euro voor een weegbriefje aan besteden.......

Is ook precies onze bedoeling! Notabene een weegbrug bij ons in de straat :P

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Zouden veel meer mensen eens moeten doen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:00

Heb ook net voor de keuze gestaan. Mijn BMW 530D was perte totale maar mijn man gelukkig nog helemaal heel door de kwaliteit van de auto.

Ik heb heel erg in dubio gestaan want ik wilde mijn auto terug maar een vierwiel aangedreven auto die nog meer mocht trekken vond ik toch wel een hele aantrekkelijke optie. Had een Mercedes op het oog die 3500 kg. mocht trekken. De BMW mag 2000 kg. trekken.
Op advies van onze garage toch gekozen voor de BMW omdat deze auto kwalitatief beter is. Bij de Mercedes bleek de automaat een heel zwak punt te zijn waardoor die ook nooit tweedehands te verkrijgen is.

Onze trailer weegt 620kg. en we rijden meestal met één paard maar de paarden samen wegen 1130 kg. Dan komen we uit op 1750 kg. De BMW is dus ruim voldoende en we hebben al een jarenlange ervaring met deze auto en zijn trekvermogen. Daar hebben we nooit over te klagen gehad. Daarnaast moet ik er ook gewoon in kunnen rijden en dan zit ik graag comfortabel.

Als wij onze wensen invoerden op autoscout kregen we enorm veel keus. Wij keken wel naar be. uiteraard.

Ik wil hierna wel graag de X5 omdat het toch wel fijn is om vierwiel aandrijving te hebben.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 17:07

Jullie bmw van welk bouwjaar heb je die en hoeveel km's ?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:17

Dies_7 schreef:

Waarom bewust voor gekozen? Toch niet vanwege het lage eigen gewicht , hoop ik? Of belaadt je de trailer niet maximaal? Want 2000 kg achter 1440kg auto is geen fijne combinatie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:19

Welke rav4 is dat dan? Vind het een hele leuke auto, maar nog geen benzine tegen gekomen die 2000kg mag trekken.......En idd een vrij kleine auto, laag eigen gewicht voor dat trekgewicht. Maar goed, er zijn er een paar meer die dat hebben. Bij de RAV4 nog niet gezien en bekijk ze wel, want wij komen niet aan de 2000kg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:00

sflj schreef:
Dies_7 schreef:

Waarom bewust voor gekozen? Toch niet vanwege het lage eigen gewicht , hoop ik? Of belaadt je de trailer niet maximaal? Want 2000 kg achter 1440kg auto is geen fijne combinatie.

Ehm, zoveel zwaarder is jouw Freebee nou ook weer niet. Ik weet uit eerste hand dat de Freebee niet echt onder de indruk is van 2 ton aan de haak, mits je een td4 in het vooronder hebt liggen.