Ik heb de Rambo New Market transportbeschermers met een extra beschermlaag rondom de kogel/hoef. Daarnaast is hetzelfde fleece aan de binnenkant aanwezig als bij de zweetdekens. Zelfs bij ritten van 200 km geen zweet aan de benen. Ze ventileren prima en ik heb genoeg ellende beleefd met langdurige peesblessures door getrap op de wei (3x bij 2 paarden nu in 3 jaar). Dus nee, zonder is wat mij betreft geen optie. Ze zouden maar ergens tegenaan knallen en er een beschadiging bij oplopen aan de pezen omdat er plots geremd moet worden of wat dan ook. Voorbeeld met dat ongeluk dan ook. Durf mn hand in het vuur te steken dat het dier zonder beschermers niet zo mooi ervan af was gekomen. Nou is een ongeluk niet zo voor de hand liggend, maar ja, dat denkt iedereen die het wel overkomen is ook altijd. Dus voor mij altijd transportbeschermers, mits het deze functionele zijn die ik heb van Horseware
Peesbeschermers zou ik om de verhitting dan niet omdoen op de trailer.
Het heeft nog geen schade opgeleverd, maar ik ga het niet afwachten, heb bij het paard van mijn buurmeisje een hele nare wond gezen die het naast de klep stappen kan veroorzaken, die heeft daardoor 8 maanden kunnen revalideren.