Transporbeschermers, wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:29

Die van mij komen er niet eens zonder op :n
Ik heb de Rambo New Market transportbeschermers met een extra beschermlaag rondom de kogel/hoef. Daarnaast is hetzelfde fleece aan de binnenkant aanwezig als bij de zweetdekens. Zelfs bij ritten van 200 km geen zweet aan de benen. Ze ventileren prima en ik heb genoeg ellende beleefd met langdurige peesblessures door getrap op de wei (3x bij 2 paarden nu in 3 jaar). Dus nee, zonder is wat mij betreft geen optie. Ze zouden maar ergens tegenaan knallen en er een beschadiging bij oplopen aan de pezen omdat er plots geremd moet worden of wat dan ook. Voorbeeld met dat ongeluk dan ook. Durf mn hand in het vuur te steken dat het dier zonder beschermers niet zo mooi ervan af was gekomen. Nou is een ongeluk niet zo voor de hand liggend, maar ja, dat denkt iedereen die het wel overkomen is ook altijd. Dus voor mij altijd transportbeschermers, mits het deze functionele zijn die ik heb van Horseware :j
Peesbeschermers zou ik om de verhitting dan niet omdoen op de trailer.

Annemeik

Re: Transporbeschermers, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:43

Mijn peeskappen worden op de trailer nooit warmer dan lichaamstemperatuur, dus dat kan geen kwaad. Ik heb ze er ook nog nooit onder zien zweten verder, ook niet met werk.

Ik vind de harde schaal fijner beschermen dan van die zachte transport beschermers.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:44

Ik volg ook even omdat mijn paard zich altijd op onverklaarbare wijze kan verwonden aan de benen in de vrachtwagen. Hij heeft er ook nog niet zo vaak in gestaan.

Ik ben wel benieuwd welk merk en model jullie hebben?

Zouden de rechten beter zijn of die met een bocht meelopen met het been?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:52

Wij vervoeren altijd met transportbeschermers :j Nouja alleen mijn jonge pony niet, omdat die 3 jaar op de wei heeft gestaan en dus niks kende, van haar wisten we al dat ze moeilijk de trailer op te krijgen was en met transportbeschermers zou dat wss niet beter gegaan zijn :=

Ik heb gewoon korte van BR :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:40

Altijd mét transportbeschermers. Die van mij is nogal beweeglijk op de trailer en in mijn oude zatten aardig wat beschadigingen, dus die hebben hun werk wel gedaan. Belangrijk is goed passende beschermers te hebben met een voorvorming bij de kogel, zodat je hem goed aansluitend kunt vastmaken en hierdoor niet afzakt. Ik heb lage beschermers van HH. Ik heb hoge van Eskadron gehad, ook heel mooi, maar mijn paardje accepteerde ze niet... ze ging dreigen met liggen. :+

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:54

Mijn paard vervoer ik zonder beenbescherming, paard staat rustig in de trailer en in en uit laden gaat ook rustig zonder gehannes, ik ben sowieso niet van de beenbeschermers. Ze krijgt wel altijd een deken op, beschermen van haar spieren tegen de wind/regen vind ik belangrijk.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:04

hier altijd.

rondom springschoenen en hoge eskadron transportbeschermers.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:41

Ik heb het nooit gedaan en doe het nu ook niet.
Heb wel altijd rustige paarden op de trailer gehad..

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:52

Mijn wedstrijd paarden staan altijd 4kant gebandageerd met springschoenen op de wagen heb 1 merrie die achter ook nog hoge transportbeschermers over de bandages krijgt omdat ze slaat op de wagen en dikke piepzakken krijgt zonder. Mijn ervaring met alleen transportbeschermers is dat ze toch snel afzakken zeker bij langere ritten en jonge paarden die niet netjes stil staan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:13

Zouden peesbeschermers even goed werken? Ik gebruik geen transportbeschermers, paard zet benen altijd lekker breed. Maar heb wel van die '3in1' denk ik peesbeschermers, misschien kunnen die er ook rond bij lange ritten?

Wordt dat idd niet te warm en wat zou je dan wel kunnen gebruiken dat niet te warm wordt?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:19

Ik vervoer mijn paard ook met transportbeschermers, dezelfde als sylva. Ik vind het hele fijne beschermers en als je ze naar je gevoel strak doet, zakken ze ook niet af.
De reden dat ik ze draag is omdat mijn paard altijd schuin de klep af komt en al een paar keer bijna ernaast heeft gestaan. Ik heb toch liever niet dat hij zijn been openhaalt aan die stomme klep.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:22

Hier ook bijna altijd transportbeschermers om, ook op lange afstanden. :j mijn pony kan soms ook wat scheef van de wagen/trailer komen en dan ben ik wel blij dat hij beschermers om heeft voor het geval dat. :j

Nooit meegemaakt dat ze te warm werden onder de benen..

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:25

Zouden peesbeschermers ook goed werken ipv transportbeschermers?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:28

Ik doe altijd transportbeschermers aan :) Ik vind dat toch veiliger, moesten ze er ooit eens scheef aflopen oid. Ook voor korte afstanden gaan de beschermers aan :j

Vroeger heb ik ook met peesjes gewerkt, maar dat beschermt helemaal niet zo veel, dus vandaar dat ik toch ben overgeschakeld naar transportbeschermers :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:40

ik doe mijn paard vierkant met springschoenen en bandages met hoge onderlappen. gewone transportbeschermers zakken bij hem af en dan gaat hij slaan. voor heb ik de lappen uitsteken over de knie heen omdat ie weleens tegen de zadelkamer aan staat te beuken

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:44

Ik heb mijn paard vaak alleen op de heenweg beschermers om, dit meer vanwege de reden dat hij zijn witte voeten dan niet onder poept onderweg naar de wedstrijd. := Op de terug weg laat ik ze dan ook meestal af. Ik vind het ook al snel veel te warm, het word snel warm in de trailer en als ze dan ook nog eens helemaal ingepakt staan lijkt mij dit niet lekker voor je paard. Het is denk ik voornamelijk een eigen keuze, gewoon doen waar jij je het best bij voelt :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:47

Ik heb een tijdje transportbeschermers gebruikt, maar ze zakten toch iets af en werden erg smerig omdat mijn merrie altijd plast op de trailer. Nu heeft ze alleen voor nog springschoenen om tegen het aftrappen van ijzers, mocht ze een keer een gekke move maken.

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:58

Ik gebruikte nooit beschermers, maar tegenwoordig is mijn merrie wat aan het miepen met de trailer oplopen, ze wil nog wel eens naast de klep stappen ipv erop. :\ Het heeft nog geen schade opgeleverd, maar ik ga het niet afwachten, heb bij het paard van mijn buurmeisje een hele nare wond gezen die het naast de klep stappen kan veroorzaken, die heeft daardoor 8 maanden kunnen revalideren.
Ik heb nu dus hoge transportbeschermers van Bucas gekocht, kostte wel wat, maar als ze er dan een keer naast stapt is niet gelijk haar been stuk. Ze zakken niet, passen mooi, ook om de sokken (heb een fries)en worden niet te warm door de goede bucas voering. Dus vanaf nu altijd mijn merrie met beschermers op de trailer.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:31

Hier alleen met peesbeschermers, mijn merrie heeft het altijd ontzettend heet op de trailer (ook door spanning) en transportbeschermers vind ik te warm voor haar.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:59

Ik vervoer al mijn paarden rondom in de springschoenen en transportbeschermers. Blijven keurig zitten. Ze hebben er geen van allen problemen mee.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:08

Wij gebruiken bij de onrustige paarden transportbeschermers, de pony's hebben altijd peesjes om op de trailer.