Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
44Myrthe44 schreef:stefje schreef:Er is 1 bericht bekend van een paard dat urenlang in de molen heeft gelopen (als ik het goed heb een nacht lang), omdat ze hem waren vergeten. Die heeft het uiteindelijk niet overleefd. Vreselijk!
Ik heb mijn paard er ook nooit ingezet, ik ben mijn eigen stapmolen! Ik vind het vreselijke dingen.
Aah, dat is echt heel zielig!
Wel vraag ik me af hoe een paard daar dood aan kan gaan? Ze zijn gebouwd om urenlang te lopen, het is natuurlijk niet leuk maar op zich zou een paard een nacht lang stappen wel vol moeten kunnen houden..
stefje schreef:Er is 1 bericht bekend van een paard dat urenlang in de molen heeft gelopen (als ik het goed heb een nacht lang), omdat ze hem waren vergeten. Die heeft het uiteindelijk niet overleefd. Vreselijk!
Ik heb mijn paard er ook nooit ingezet, ik ben mijn eigen stapmolen! Ik vind het vreselijke dingen.
anneliesdj schreef:stefje schreef:Er is 1 bericht bekend van een paard dat urenlang in de molen heeft gelopen (als ik het goed heb een nacht lang), omdat ze hem waren vergeten. Die heeft het uiteindelijk niet overleefd. Vreselijk!
Dan moet er wel iets gebeurd zijn want een paard gaat natuurlijk niet dood aan een paar uur stappen.
karuna schreef:Uit ervaring weet ik dat er vaak geen noodstop opzit automatisch. Onze tinker heeft een tijdje gehad dat hij bij een te trage snelheid (bij en en uithalen van de paarden of na de ingestelde tijd) het hem te traag ging en hij er een sport van maakte om dan zelf maar in een hoger tempo door te lopen. Door de stangen heen dus steeds een vak opschuiven. Hij heeft dit bij 2 verschillende stapmoles gedaan bij twee stallen en beiden stopten dus niet.
)anneliesdj schreef:Dan heb je het over een uur of 10, zouden ze daar nu meteen wat van krijgen? Als een paard de ruimte krijgt loopt hij zelf ook de hele dag heen en weer.
Kitty1985 schreef:Een blauwe maandag op een superdeluxe dressuurstal gewerkt.
De luxe was voornamelijk voor de mens....voor paarden een hel.
80% van de paarden(allemaal sportpaarden) van de eigenaar waren luchtzuigers (lag aan de genen)
Deze paarden werden elke dag 3 kwartier gereden en kwamen 2 keer 30 minuten in de stapmolen.
In de stallen was alles verwijderd waar ze hun tanden op kunnen zetten. Daar ook voor het eerst gezien hoe een paard luchtzuigt als hij zijn tanden nergens in kan zetten. Brrr word er nog naar van.
Wat deden de luchtzuigers dus in de stapmolen: naar voren rennen en tanden in het hout. Was het volgende hek er, dan renden ze weer naar voren om weer de tanden in het hek te zetten.
Zo ging dit een half uur door.
Stroom stond altijd op het vaste hek, waren ze dus iets te laat dan kregen ze weer een optater.
Het grootste gros van de pension klanten gebruikte de stapmolen om het paard warm te stappen en draven voor het rijden aan.
Ze gingen dan ook compleet opgezadeld in de stapmolen.
Waren ze klaar met rijden, dan gingen ze (nog steeds gezadeld) de stapmolen in om uit te stappen.
Was het erg gezellig in de kantine. Dan moesten de paarden gewoon blijven lopen.
Soms wel een uur lang.
6 dagen, toen ben ik GILLEND naar huis gegaan.