Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:30

Peelie schreef:
Heel vroeger had ik dat ook wel gedaan.

Tegenwoordig weet ik dat tijd maar een keer uitgegeven kan worden en geld kan je verdienen. Tijd niet.

Ik zie het echt als ontspanning en hobby... Dus ik heb liever dat dan een vakantie naar weet ik veel welk geweldig land ;)

Maar het is echt niet hoe je er tegenover staat natuurlijk....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:30

Als ik op vakantie ga betaal ik voor mijn paard ongeveer 12 euro per dag voor pensionstalling. Doe dat keer 2 en wat geld voor honden in pension en verzorging van de overige dieren. Dan zijn ze met 25 euro per dag goedkoop uit :D.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:31

Mando schreef:
Maar een gekke vraag.. waarom kan je dan op de dag niets plannen
Je kan toch wel tussendoor weg gaan.
Als alles buiten staat en loopt, hondjes zijn uit geweest kan je toch gewoon wel een uurtje of 3 weg.

Ik kan natuurlijk wel een paar uurtjes weg, maar een hele dag weg van bijvoorbeeld
08.00 tot 18.00 vind ik niet kunnen. Je bent op dat moment wel verantwoordelijk voor
het huis en de dieren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:33

Sorry, maar ik vind 25,- echt teveel. Ik ben minder kwijt als ik mijn beide paarden in vakantiestalling zet en dan lopen de voerkosten ook niet eens door. Want je kosten lopen wel gewoon door als er iemand bij je in huis zit. Ik breng mijn paarden dus altijd weg als ik op vakantie ga. Verwarming in huis hoeft ook niet aan, er wordt geen electriciteit gebruikt, voer- en strokosten stoppen ook, dus al met al zijn wij voordeliger uit dan iemand die dat voor 25,- per dag zou doen, waarbij alle net genoemde kosten ook doorlopen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:34

Fitzroy schreef:
Sorry, maar ik vind 25,- echt teveel. Ik ben minder kwijt als ik mijn beide paarden in vakantiestalling zet en dan lopen de voerkosten ook niet eens door. Want je kosten lopen wel gewoon door als er iemand bij je in huis zit. Ik breng mijn paarden dus altijd weg als ik op vakantie ga. Verwarming in huis hoeft ook niet aan, er wordt geen electriciteit gebruikt, voer- en strokosten stoppen ook, dus al met al zijn wij voordeliger uit dan iemand die dat voor 25,- per dag zou doen, waarbij alle net genoemde kosten ook doorlopen.

Wat zou je dan wel redelijk vinden?
Ik vind persoonlijk 25 euro per dag ook echt teveel.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:35

Jee wat een bedragen, ik bied mijn huis aan als vakantie adres in ruil voor de verzorging van onze paardjes en honden.
alles bij elkaar misschien ruim een uurtje werk ,vooral zomers als ze overdag in de wei staan en snachts in de paddocks is het niet veel werk.

er zijn ook sites waar mensen zich aanbieden als oppas in ruil voor gebruik van je huis. Komt geen geld aan te pas.
Maar tot nu toe is het altijd ons nog gelukt het via de kennissenkringen te regelen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:36

Maar dan ga je toch niet op vakantie,als er geen of weinig geld is voor oppas. De dieren gaan dan toch
Voor.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:38

Britta31 schreef:
Maar dan ga je toch niet op vakantie,als er geen of weinig geld is voor oppas. De dieren gaan dan toch
Voor.

Wie zegt dat het er niet is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:39

Apple, ik vind € 100,- per week al goed betaald als ze ook nog een gevulde koelkast achterlaten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:43

Wat redelijk is, hangt vooral af van de portemonnee van de huisbezitter en die van jou.
Een onkostenvergoeding lijkt mij in ieder geval redelijk (bijv, extra reiskosten).
Als het gaat neigen naar 'loon', zal ook het meer gaan voelen als een arbeidsverhouding. Dan gaat de verantwoordelijkheid ook anders wegen mocht er eens wat gebeuren.
Je moet vooral zelf gaan 'voelen' wat voor jou klopt.
Winst en verlies gaat ook over andere dingen dan geld (vrijheid, tijd, kunnen rijden, etc.)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:44

Ik ga de paarden sowieso niet rijden :D

Heb zelf een pony, en rij geen andere paarden :n
Het gaat alleen om de verzorging.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:44

Vorig jaar heb ik ook 3 weken bij mensen in huis gezeten terwijl zij op vakantie waren. Ik heb toen in totaal 300 euro gekregen. Daarvoor moest ik 4 paarden 's ochtends vroeg op de wei zetten met een eczeemdeken en ze er weer af halen voor de vliegjes weer op kwamen zetten. Op stal moest de deken dan weer af. Evt. moest ik dit 's avonds nog herhalen als ze 's ochtends te weinig uren in de wei konden staan. Daarnaast iedere dag uitmesten, opstrooien, 1 paard om de 2 dagen longeren en een ander om de 2 dagen rijden. Verder hadden ze nog een hond die ik 3 keer per dag uit moest laten (2x 30 min, 1x 90 min). Het leuke voor mij was dat ik mooi 3 weken mijn hobby uit kon oefenen, heerlijk vakantie kon vieren in een voor mij onbekend huis en omgeving en ik kreeg nog geld toe ook! Redelijker had ik het gevonden om 400 euro te krijgen voor die 3 weken, maar het was 300 euro of niets, want aan een andere bijbaan in de vakantie kon ik niet komen.

tita

Re: Vakantieoppas huis met paarden, wat is redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:46

Paarden kosten op een stalling ong 12 euro per dag en honden vaak tussen de 8-12 euro per dag.

Zou met hun gaan overleggen

Ik betaald voor mijn katten 4 stuks voor 8 dagen 200 euro

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:54

Omdat Ts schrijft dat ze bang is dat ze te veel geld vraagt en de mensen dan op kosten jaagt.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:54

Ik kreeg meestal 14 euro per dag(100 per week) Totaal 2 weken.
Werk te vergelijken; hond 4/5x per dag uitlaten, konijnen, katten en 2 paarden elke dag. Lag ook wat eten klaarmaar moest nog zelf bijkopen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:56

Ts als jij denkt dat 25 te veel is zou ik gewoon vragen wat zij een goed bedrag vinden. Dan kan je altijd nog nadenken of je het voor dat geld wil doen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:08

Volgens mij is dit meer een kwestie van 'Durf te vragen'.
Ik zou het zelf een hele eer vinden, en ik heb dit ook regelmatig gedaan, maar nooit wat voor gevraagd.
Meestal kreeg ik na de vakantie een kleinigheidje.
Tja ik vond het gewoon al een unieke kans om lekker even voor een week(of hoe lang ook) je eigen toko te hebben, en te mogen runnen. Ik hoefde daar niet echt wat voor te hebben. :)
Maar dat is per persoon afhankelijk. En als je het zelf niet zou weten, waarom koppel je de vraag dan niet terug met; "Ik weet niet zo wat ik er voor vragen moet, kijk maar wat jullie het waard vinden." ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 17:25

Nou ze vroeg aan mij of ik erover wilde nadenken omdat ze zelf geen idee had.
Dus ik dacht; ik zet het even op bokt. Vast mensen met meningen en ervaringen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:33

k deed afgelopen winter hetzelfde voor 100 euro per week, je zou ook 250 kunnen vragen voor 2 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:35

Ik vind 25eu per dag een net bedrag hoor :)

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:51

Ook ik vind 25€ meer dan redelijk ! Je verricht best wat arbeid hoor, als je het zo opsomt klinkt het allemaal éénvoudig maar er gaat best werk inzitten, ze zijn allang blij dat ze weg kunnen en een betrouwbaar iemand hebben, ze gaan denk ik van 25€ echt niet opkijken. Je merkt vanzelf wel of ze het te veel vinden en misch wat omlaag willen met het bedrag. Je moet ergens inzetten toch, zou zeker niet lager gaan. Het is voor jou niet echt een volledige vakantie hoor, hun willen niet voor niets even aan de arbeidt ontsnappen : )

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:03

ik vind €100 per week erg netjes.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:05

Ik heb twee keer bij mensen in huis gezeten, die hadden beiden geen paarden aan huis maar wel honden en een kat waarop gepast moest worden en die dus ook moesten worden uitgelaten. Bij het ene adres kreeg ik voor twee weken €300, hiervan moest ik wel mijn boodschappen doen ook. Bij de ander kreeg ik €50 voor het weekend. Dit waren wel beide adressen waarbij de eigenaren het zeker niet krap hadden.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:48

Ik heb afgelopen week ook op een boerderij gepast. Met pensionstalling en kippen en 2 honden waarvan 1 , 5 keer per dag uit moet aan de riem ivm een operatie. Jk deed het met plezier en zag het ook als een week goedkoop vakantie vieren. Ik moest wel de paarden checken en 's ochtends 24 buitennzetten alleen. En de bak slepen. Maar ik heb hrt wel gratis gedaan omdat ik ze al 10 jaar ken en het dus als een vakantie zag. :D

Maar als er een prijs gevraagd wordt zou ik 30 euro per dag vragen. Alhoewel ik dat al best veel vind tegenover vrienden. Misschien is overleggen met de eigenaars een optie?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:40

Ik vind €25,- per dag ook niet veel, maar wel een acceptabel bedrag. Als wij op vakantie gaan komt hier de bedrijfsverzorging en die rekent €40,- per uur in het weekend. Die moeten natuurlijk wel meer doen dan alleen koeien melken en voeren, maar dit is wel de reden dat wij bijna nooit lang op vakantie gaan/kunnen omdat het voor ons onbetaalbaar is. Mensen onderschatten wel eens het werk wat ze kwijt zijn aan het verzorgen van de dieren als je een hele week eens alle uren bij elkaar optelt. Dat zijn er nog heel wat hoor!
Nu zorgt mijn moeder nog voor de paarden als wij weg zijn, maar ook zij wordt ouder en als ze het niet meer kan zal ook de bedrijfsverzorging dit moeten overnemen. Paarden elders heen brengen is voor mij geen optie, want het gaat om 5 paarden.