Paardenverzekering.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:33

44Myrthe44, dat was bij mijn verzekering niet zo. Je mocht zelf de gewenste verzekerde waarde opgeven, maar vervolgens kwam er wel iemand langs om het paard te taxeren. Anders krijg je namelijk dat iemand een paard van een paar honderd euro voor duizenden euro's verzekerd, er gebeurd binnen een paar maanden iets en de eigenaar van het paard vangt lekker geld. Zijn gewoon oplichtingspraktijken, maar dat soort dingen gebeuren helaas wel.
Edit: Oh, laat maar, ik zie dat je bedoelt dat ze het niet meer mogen veranderen :)

Ik heb mijn paard sinds januari uit de verzekering. Het eerste jaar dat we hem hadden hebben we hem, voornamelijk op aanraden van stalgenootjes, volledig verzekerd. Dit heeft ons alleen maar heel veel geld gekost, aangezien de premie aanzienlijk meer was dan de dierenartskosten. Wij betaalden de premie per jaar, dus dat betekende in december in een keer een flink bedrag. We hebben toen besloten om dat bedrag op een spaarrekening te storten en elke maand er nog wat bij te sparen, in elk geval totdat we de waarde van het paard gespaard hebben. Maar waarschijnlijk sparen we daarna nog lekker door, altijd fijn om een grote pot achter de hand te hebben.
Het is een risico, zeker de eerste paar maanden als je nog niet zo veel gespaard hebt. Maar er zijn bij die verzekeringen zo veel kleine lettertjes en zo veel redenen om niet uit te keren, dat we liever dat risico nemen en uiteindelijk voor onze eigen verzekering spelen.

sweetsox

Re: Paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:43

Dat niet alleen is het een groot risico.
Wij hebben het gedaan toen we haar kochten. en blij dat ik die verzekering heb. Daarnaast spaar ik natuurlijk nog steeds want niet alles word 100 procent vergoed. nog nooit veel gehad met haar. Maar durf het nog steeds niet uit de verzekering halen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:20

Paard van TS is een goed sportpaard, niet een HTK paard.
Dus zijn waarde ligt wel hoger dan het gemiddelde paard.

Ik betaal zelf ook niet zoveel premie maar mijn paard is ook voor een stuk minder verzekerd.
EFO staat er overigens wel om bekend duur te zijn.

Je kunt naar een andere verzekering.
Als je je paard onder de 4500 euro verzekerd komt er iemand van de verzekering langs om je paard te inspecteren.
Daarboven moet je rontgenologisch keuren.
Wat in geval van TS dus betekend dat er opnieuw foto's van het paard gemaakt zullen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:23

Ik snap dat TS paard voor een hoger bedrag heeft verzekerd maar dan zal je gewoon moeten accepteren dat je dat geld kwijt bent :) je kan je paard ook voor een lager bedrag verzekeren. Dan heb je toch een leuk bedrag als je paard afgekeurd wordt, je dierenarts kosten worden gewoon betaald en je betaald je niet scheel aan premie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:25

Als zo'n goed sportpaard is Kelly Taco zijn de sportprestaties toch wel laag voor zijn leeftijd en ruin.

200 euro per maand opzij zetten heb je dus in 4 jaar tijd ook 9600 euro

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:43

tita schreef:
Als zo'n goed sportpaard is Kelly Taco zijn de sportprestaties toch wel laag voor zijn leeftijd en ruin.

Tita, dat is oordelen zonder ook maar iets over het paard te kennen.
Paard heeft namelijk nog maar 12 wedstrijden gelopen.
Is dus in 12 wedstrijden van B+0 naar M1+2 gegaan.
Dat lijkt mij geen misselijke prestatie ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:10

hoe oud is je paard dan als ik vragen mag.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:16

Mijn zusjes hebben ze gewoon voor dood en ziekte kosten verzekerd tot 2500 euro.
en dit is niet de waarde van het paard zeg maar maar ons ging het er om stel dat ze een keer wat krijgen dat ze daarvoor verzekerd zijn.
en het ging ons niet om dat wij het betaalde bedrag terug kregen waar het paard voor gekocht is. Maar puur alleen om de ziektekosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:17

ralphtdw schreef:
Mijn zusjes hebben ze gewoon voor dood en ziekte kosten verzekerd tot 2500 euro.
en dit is niet de waarde van het paard zeg maar maar ons ging het er om stel dat ze een keer wat krijgen dat ze daarvoor verzekerd zijn.
en het ging ons niet om dat wij het betaalde bedrag terug kregen waar het paard voor gekocht is. Maar puur alleen om de ziektekosten.

Hier dus net zo :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:21

Kelly_Taco schreef:
tita schreef:

Tita, dat is oordelen zonder ook maar iets over het paard te kennen.
Paard heeft namelijk nog maar 12 wedstrijden gelopen.
Is dus in 12 wedstrijden van B+0 naar M1+2 gegaan.
Dat lijkt mij geen misselijke prestatie ;)

Als je gelijk over gaat wanneer je mag kan dit makkelijk en vooral als je 2 proeven per keer rijd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:23

Het doet er geen klap toe hoe goed het paard is, als de eigenaar hem hogere prijsklasse vind dan is dat gewoon haar goed recht (en eerlijk gezegd vind ik het ook wel een schitterend dier) maar daar betaal je dus voor.
Zo simpel is het.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:44

Sorry je geef totaal geen info, dan hou het voor ons ook op. Mijn oom fokt paarden van tien duizenden en meer soms heeft hij een mindere er tussen die gaan voor minder weg.
dus ja als hij 50.000 gekocht is dan vind ik de verzekering normaal. Maar je geef geen info dus hou het op.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:07

Ik betaal ook best wat aan verzekering, maar heb dan ook aankoop bedrag en uigebreide ziekte kosten. En ik heb het helaas al nodig gehad.....
Dus ik was blij dat ik het gedaan heb. Doe een nieuw paard altijd het eerste jaar top verzekeren, na een jaar kijk ik of ik het nog nodig vind en pas het aan. Meestal weet je dan wel of je een lomperd heb of niet :+ , koliek of iets anders groots kan altijd gebeuren. En daar moet je dan een potje voor maken. Maar als je elke week de da aan de deur hebt omdat hij zo onhandig, lomp of roekeloos of gewoon pech heeft, is het wel fijn.
Als jij het bedrag nu teveel vind, kun je ook zelf iets minder opzij zetten elke maand en hem alleen voor dood verzekeren.
Alleen zit daar blijvende ongeschiktheid dan weer niet bij en beenproblemen ook niet geloof ik.
Gewoon beetje rond kijken bij verschillende verzekeringen, en als je dat nog teveel vind kun je hem er altijd uithalen....
Nogmaals de verzekering heeft tot nu toe nog niets aan mij verdiend , maar bij mijn vorige weer wel.....
En mijn premie is vijfzoveel per kwartaal.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:10

ik heb een goedkopere verzekering en ben top verzekerd voor de waarde van mijn paardjes. ik ben blij dat ik het heb.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:47

Citaat:
Mijn oom fokt paarden van tien duizenden en meer soms heeft hij een mindere er tussen die gaan voor minder weg.

Meid, gefeliciteerd.

Citaat:
Maar je geef geen info dus hou het op.

Dan houdt het voor jou inderdaad op, gelukkig blijven er nog genoeg mensen over :j

Ik weet niet, maar volgens mij hoef je boven de 4500 niet altijd opnieuw rontgen te keuren hoor? Maar dat moet je even navragen bij de verzekeringen. Die van mij was in ieder geval niet opnieuw rontgen gekeurd, en die is ook niet onder de 4500 verzekerd. Die foto's waren ook wel een jaar oud, of wat meer.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:16

Mijn paard is sinds van de week verzekerd voor 3000 euro. Ik betaal hiervoor 41 euro per maand. Hij is 14 jaar. Hij is bij equipe verzekerd (equipe 4 met equipe 4 ziektekosten, bijna de beste verzekering).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:21

44Myrthe44 schreef:
@ Silly:
Dat klopt, maar wanneer de verzekering de waarde heeft geaccepteerd mogen ze niet later toch nog voor minder uitkeren, aangezien jij premie betaalt op basis van de waarde.

Dat klopt inderdaad.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:21

ik zie toch wel veel prijs verschillen hier,
wij zijn dan voor 2500 verzekerd en betalen dus maandelijks 26 euro ong

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:10

je kan me citeren. maar je zeg zelf niks zinnigs.

Wat ik zou doen is gewoon offertes aanvragen bij verschillende maatschappijen en zo kijken en vergelijken met wat je krijg voor welke prijs. en lees de kleine lettertjes, niet elke keer uitzonderingen die zijn heel gevaarlijk want een verzekering wil er altijd onderuit als het kan om uit te keren. Daar verdienen ze veel aan.

persoonlijk zou ik een paard altijd verzekeren, heb zelfs mijn veulen verzekerd. Misschien wel overdreven allemaal. rest van mijn dieren niet. Denk ook dat je de reden zelf moet nagaan waarom je wil verzekeren. Als je de aankoop bedrag terug wil als hij niet meer kan rijden is een andere reden dan dat je bang ben dat hij tijdens de sport of in de wei zich bezeerd.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:03

Ik zie dat een aantal rellers mijn topic ook gevonden hebben! Welkom!

Beetje jammer dat ik hier een serieuze vraag stel over verzekeringen en dat sommige dan gaan bepalen wat mijn paard wel of niet waard is en over zijn prestaties gaan oordelen alsof ze het paard ooit gezien hebben. Totaal irrelevant!

Ik heb het paard verzekerd voor het aankoopbedrag (voor de economische crisis) en dat nooit veranderd. Ook al heb ik hem van zadelmak naar M getraind. Het bedrag ga ik hier op bokt niet noemen. En daar gaat het ook niet om.

Het gaat om het inperken van de verzekeringskosten en wat wijsheid is.
Wat ik belangrijk vind is dat als hij komt te overlijden (wat ik echt niet hoop) of volledig afgekeurd word dat ik dan nog wat centjes terug krijg om eventueel een nieuw paard te kunnen kopen.

En qua ziektekosten:
Zoals de afgelopen 2,5 jaar is gegaan zou ik het eigenlijk niet nodig hebben, maar dingen kunnen veranderen.

Optie is dus voor een lager bedrag verzekeren? Hoeveel gaat er ongeveer van de premie af iedere 1000 euro dat je eraf haalt?

Overgaan op een andere verzekeraar is ook nog een optie, maar welke is nou het beste? En scheelt dat nou echt zoveel per verzekeringsmaatschappij?
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 21-01-14 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:06

Waarom vraag je niet gewoon wat folders op?
Dan heb je vrijblijvend je antwoord.
Ook staan de premies vaak wel gewoon op de website van de aanbieders.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:08

Dat kan je bereken, ik heb mijn paard uitgebreid verzekerd voor 5000 en ik betaal per jaar incl ass. belasting 727 euro.

Dus je bespaard dan al een hoop, het geld wat je bespaard kan je opzij leggen voor als hij komt te overlijden, dat samen met die 5000 kan je naar mijn mening toch een aardig leuk paard voor kopen.

Maar op elke site, bv hippo zorg kan je het gewoon berekenen dan zie je gelijk wat je gaat betalen.
Bij Efo is het bedrag wel ietsje hoger dan bij bv Hippo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:11

Even mijn polis erbij gepakt (ik zat bij van bierum)

Basisverzekering (dus voor afkeuren en dood)
Sportpaarden
0-2500 6% van het bedrag per jaar
2500-4000 7,5%
klinische keuring niet ouder dan 3 maand
4000-5000 8%
klinisch en rontgen niet ouder dan 3 maand
5000-10.000 9%
klinisch en rontgen niet ouder dan 3 maand

Ziektekosten verzekering tot 2000 190 per jaar
2000-5000(meer keren ze voor ziekte niet uit maar dat is bij heel veel zo) 215 per jaar
Zekerdekking (osteopaat , mri/ct scan) 150 per jaar

Dus stel je hebt hem voor 10.000 verzekerd
Dan betaald 9% van die 10.000 =900 + ziektekosten 215 = 1115 per jaar

Edit maar doe je hem dr voor kostenbesparing voro 5000 in dan krijg je nog evenveel ziektekosten vergoed!
Echter wordt je premie nu: 9% van 5000 = 450 + 215 ziektekosten = 665 per jaar.

Scheelt een hoop hoor :) dan zit je rond de 60 per maand.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-14 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:12

Dat ligt er helemaal aan wat je wilt.
Ik zou gewoon even rond bellen en wat prijzen opvragen.
Ik heb bv bij Hippo Zorg, het aankoop bedrag ODA verzekerd en voor vijf duizend uitgebreid ziekte kosten.
Maar je kan ook alleen ODA verzekeren en geen extra ziekte kosten. Alleen wel goed nalezen wanneer er dan uitgekeerd wordt. En als je overstapt en voor een hoger bedrag wilt verzekeren , moet je ws overkeuren. Beenproblemen verzekeren blijft moeilijk.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:18

Bedankt voor alle adviezen! Ik ga eens even rondsnuffelen en goed nadenken wat nou het beste is.