Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije112 schreef:Ik ga even een opschuddende opmerking in deze discussie gooien. Dit is niet om iemand tegen het been te schoppen of iemand te beledigen. Dit is ook tevens niet mijn mening, maar alleen een eye-opener;
Een dierbaar gezinslid (denk hierbij aan vader, moeder, broer of zus) laat je toch liever ook niet ophalen door een vrachtwagen met een grijper?
Nogmaals, dit wil niet persee mijn mening zijn, maar een nadenker.
Silvielover schreef:Ik zou persoonlijk voor rendac gaan..
Maar even nadenkend over het ophalen van het paard, hoe denk je dat zo'n dier bij een crematieoven moet komen... Die loopt daar echt niet meer zelf heen hoor en die krijg je ook echt niet zomaar meer opgetild...
Als je goed afscheid hebt kunnen nemen is het toch ook afgesloten?
esmeerambo schreef:Cardy schreef:Voor mijn oudste merrie sowieso cremeren, die is al zo lang bij ons...
Rendac vind ik echt helemaal niks. Het ophalen zou ik nog tegen kunnen maar wat ze daarna doen... Brrr.. ze worden tot poeder verpulverd. Wordt er weer misselijk van.
Jakkes! Wat een raar idee!
esmeerambo schreef:Cardy schreef:Voor mijn oudste merrie sowieso cremeren, die is al zo lang bij ons...
Rendac vind ik echt helemaal niks. Het ophalen zou ik nog tegen kunnen maar wat ze daarna doen... Brrr.. ze worden tot poeder verpulverd. Wordt er weer misselijk van.
Jakkes! Wat een raar idee!
gebeurt bij mensen ook.

Citaat:Tja verpulveren of verbranden maakt dat een verschil? Er blijft weinig over van het omhulsel.
Je kan ze niet zo houden zoals ze altijd waren. En dat is ergens maar goed ook want daar is geen plaats voor.
Het is altijd een naar idee maar dat is met mensen ook zo toch. Dat ze je familie leden verbranden tot er as overblijft of dat ze in de grond liggen te vergaan en opgegeten worden door beestjes.
xMathilde schreef:Het scheelt denk ik ook best hoe je afscheid hebt genomen van je paard, is het plotseling overleden of zie je het aankomen en leef je er een beetje naar toe. Dat laatste had ik met mijn hond en dat maakt het afscheid nemen toch iets draaglijker, en wellicht ben je dan eerder bereid om rendac te bellen. Crematie kost gewoon een hoop geld en ook ik hecht niet zoveel waarde aan as, een pluk manen oke maar as eerlijk gezegd niet zo.
Mijn overleden pony is niet naar de rendac, gecremeerd of naar de slager gebracht.
mensen gaan ook ondergrond aan de wandel haha. Als er geen betonnen wanden in zitten, kan het best zijn dat je over 100 jaar niet bij Pietje staat, maar dat buurman Henkie daar nu ligt
(heeeeel zelden belandt er 1 buiten het kerkhof... ) eilleen333 schreef:esmeerambo schreef:Jakkes! Wat een raar idee!
Voor mij zit er geen verschil in iets verbanden of vermalen tot poeder. Zelfde met begraven, langzaam wegrotten... Alles wat er na de dood met een lichaam gebeurd is ellendig