Bodembedekking trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29789
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:10

Karreman schreef:
Wat dacht je van een mat van kunstgras??

Hoe krijg je die schoon?

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:58

Gewoon met een bezem en af en toe een (hobby) hoge drukreiniger. Hangt er van af of het hoog of laagpolig is.

Brainless

Berichten: 29789
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:05

Karreman schreef:
Gewoon met een bezem en af en toe een (hobby) hoge drukreiniger. Hangt er van af of het hoog of laagpolig is.

Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat zo'n "tapijt" paard (en vooral hoefijzer) proof is.
Ook wordt het sneller vies (denk aan slappe mest), krijg je het niet zomaar goed schoon en is niet waterdicht (de urine trekt er in en zorgt dat de vloer eronder langere tijd nat van de urine blijft).

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:00

Princesj schreef:
Wij hebben een trailer met (azobe) houten bodem. Op zich is dit prima, en zeer goed bestand tegen invloeden van buiten af, maar ik ben toch op zoek naar iets om hierover heen te gaan leggen, zodat de paarden wat meer grip hebben.

Ik ben zoiezo opzoek naar iets wat los is, zodat je de bodem goed in de gaten kan houden. Nu ben ik bekend met de losse trailermatten, alleen deze zijn erg prijzig.

Heeft iemand een idee voor een goedkoper alternatief? Ik zat al te denken aan staltegels die ik op maat kan snijden, iemand hier ervaring mee?


Als de vloer echt van azobé is dan hoef je je geen zorgen te maken over het eventueel rotten van de vloer. Azobé, ook wel "ijzerhout" genoemd, wordt bijvoorbeeld gebruikt voor meerpalen welke gewoon jaren in het water staan. Dit is het enige hout wat zinkt als je het in het water gooit!

Mando

Berichten: 15751
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:04

Ik heb ook een stroeve vloer erin en gooi er altijd stro in
Die van mij plast ook altijd op de trailer en als ik terug kom is het schoonvegen, emmer water er overheen en inderdaad hoog opdraaien met wegzetten zodat het water eruit loopt.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:13

Ik gebruik al 2 jaar zaagsel en dat bevalt heel erg goed (alleen iets minder als het erg hard waait }> )

Het is niet glad, makkelijk eruit te halen en absorbeert goed. Natte plekken eruit en droog laten (zaagsel gooi ik waar het droog is zodat de bodem kan drogen)

Heel tevreden over en niet duur!

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:15

Wat voor houtenvloer heb je? Betonplex ofzo?

Ik gooi altijd de krullen onder een losse mat. Als ze gaat plassen ging dat er toch onder. Kan het mooi opgenomen worden.
Daarna achterste stuk mat naar voren schuiven (bij mij bestaat hij ook uit 2 delen).
Krullen wegscheppen en boel ff met een trekker eventueel nog natrekken.

De naden/zijkanten vd betonplex zijn geverft, gekit en ook nog eens met plastidip besprayed.

Lousje22

Berichten: 894
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Rozenburg (Zuid-Holland)

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:18

Ik heb een losse mat erin liggen sindskort. Besteld via marktplaats, kan de naam nakijken mocht je intresse hebben. Ik was met verzenden €95 kwijt.

Princesj

Berichten: 4554
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 14:21

De vloer is idd van echt azobe hout. Ik ga denk ik toch voor de houtkrullen, dit lijkt mij het makkelijkst en het beste bij mijn wensen passen. Bedankt iedereen voor het meedenken!

Brainless

Berichten: 29789
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:23

Jelle_Steur schreef:
Als de vloer echt van azobé is dan hoef je je geen zorgen te maken over het eventueel rotten van de vloer. Azobé, ook wel "ijzerhout" genoemd, wordt bijvoorbeeld gebruikt voor meerpalen welke gewoon jaren in het water staan. Dit is het enige hout wat zinkt als je het in het water gooit!

Ja, maar de wanden zijn vaak wel gewoon van hout.
Zodra er water tussen de vloer en wand terecht kan komen, rot de onderzijde van de wand weg.

arjanbo
Berichten: 7
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:58

Wij hebben ook gewoon een rubber mat gehaald (rib loper) en op maat gesneden. Liggen er 2 in in de lengte naast elkaar. Werkt pirma.

Princesj

Berichten: 4554
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Bodembedekking trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 15:10

Het leeggewicht van de trailer is 510 kg (1,5 paards). Maar 2 matten in de lengte lees ik vaak, is dat niet tricky met het verstappen van het paard? Mijn paarden zijn niet heel groot (158 en 162).