Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:49

Horseland93 schreef:
Hmm oke, en dan ben ik er nog niet over uit wat het verzekerd bedrag moet zijn,
de prijs ongeveer het zelfde als aankoop prijs, zou geeeeen ideee hebben wat het paard waard zal zijn, :o

Bij Best moeten er roentgenfoto's gemaakt worden van de benen. Afhankelijk van de eis van de verzekering (hoeveel ze er willen zien) ben je daar al misschien 500 Euro aan kwijt.

En nogmaals, ik weet niet hoe belangrijk dat voor jou is, maar ik zou zeker willen weten dat mijn paard ook echt dood is op moment dat het moet. In eigen land, en in mijn bijzijn. En niet overgenomen wordt en uiteindelijk op Marktplaats beland of door wordt verkocht met vleestransport naar Italie, waar het nog maar de vraag is of hij daar echt meteen in de salami beland of eerst voor andere dingen wordt gebruikt.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:53

ikke schreef:
Horseland93 schreef:
Hierbij de link tussen de pakketten: Goed & Beter,
Welke van deze 2 zouden jullie aan raden?

http://www.hoppaard.nl/verzekeringen

Pakket Goed: goedkoop, voor alle zekerheid.
Pakket Beter: vergoed Medisch noodzakelijke behandelingen van aandoeningen aan ...

Goed=nutteloos. Op het moment dat het geld gaat kosten, haken ze af. Het enige wat ze bieden is koliekoperaties.
In laten slapen zijn de kosten niet en na 6 jaar heb je je uitkering bij dood al lang en breed zelf betaald.

Beter is wel aardig, maar ik vraag me af wat de kosten dan worden.
Bovenden, die ** bij de uitkering en de voetnoot die daarbij staat, zou bij mij alle alarmbellen af laten gaan. Garantie op adders onder het gras!

Hier begint het al:
hoppaard verzekeringen schreef:
Vergoedingen
Voor iedere soort behandeling geldt een maximale vergoeding per kalenderjaar. Deze maximale vergoeding is afhankelijk van de waarde van je paard. Is de verzekerde waarde lager dan €6.000,- dan wordt de maximale vergoeding voor de veterinaire behandeling in verhouding verlaagd. Er wordt per kalenderjaar aan veterinaire behandelingen nooit meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde van het paard.

En dat is dan alleen al pagina 1........

Ja dat is ook zo, de zin: Is de verzekerde waarden lager dan 6000 dan word de maximale vergoeding voor de veterinaire behandelingen nooit meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde van het paard...

Daar stopt het denkwerk al, ummh? iemand een goede vertaling voor deze zin ?? ben geen professor haha!

Volgens mij zie ik bij elke vergoeding wel adders onder het gras,
de kosten van een dood in 6 jaar afbetalen? hoorde hier in mijn omgeving dat die kosten laag waren??
Dus dan zou je in principe geen enkele verzekering kunnen doen, alles kost geld, beter een groot spaarpotje, met de ethische vraag: Wat is dan genoeg spaardgeld voor een paard, als je geen verzekering neemt?? :list:

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:56

Cassidy schreef:
Horseland93 schreef:
Hmm oke, en dan ben ik er nog niet over uit wat het verzekerd bedrag moet zijn,
de prijs ongeveer het zelfde als aankoop prijs, zou geeeeen ideee hebben wat het paard waard zal zijn, :o

Bij Best moeten er roentgenfoto's gemaakt worden van de benen. Afhankelijk van de eis van de verzekering (hoeveel ze er willen zien) ben je daar al misschien 500 Euro aan kwijt.

En nogmaals, ik weet niet hoe belangrijk dat voor jou is, maar ik zou zeker willen weten dat mijn paard ook echt dood is op moment dat het moet. In eigen land, en in mijn bijzijn. En niet overgenomen wordt en uiteindelijk op Marktplaats beland of door wordt verkocht met vleestransport naar Italie, waar het nog maar de vraag is of hij daar echt meteen in de salami beland of eerst voor andere dingen wordt gebruikt.

Ik zou ook zeker willen weten dat er dan geen enkele andere optie meer is, als het paard afgemaakt moet worden, om wat voor reden ook, heb geen eigen land, komt op een grootschalige stalling, dusss erbij zijn is natuurlijk wel mogelijk, :D amme noooit niet dat mijn paard verkocht zou worden voor het vlees, slachprijs of handelaar voor Italie of welk land dan ook! 8)7
Dan liever goed huis als maatje voor op de wei, of zorgwerk :D

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:57

mijne zit in onze familiale verzekering. is er gewoon gratis bij, maar ook enkel verzekerd al hij/zij blikschade maakt (of mensen op wandel gaat bijten en trappen met gebroken botten etc :'))
dus niet verzekerd als hij een been ofzo breekt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:59

Dan kijk even goed wat Hoppaard voor opties geeft. In mijn omgeving gehoord dat ze overnemen. Of er optie is tot terugkoop tegen slachtprijs weet ik niet. Ook geen zin om me daar nu in te gaan verdiepen. Op het moment dat ik zou verzekeren zou dat mijn criterium Nr. 1 zijn.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:00

Citaat:
Ik heb een verzekerde waarde van 3500 euro en leeftijd 12 jaar opgegeven. De beste kost dan 89 euro per maand!! Dat is een premie van bijna 30% van de verzekerde waarde!!!!!!!
Dat afgezet tegen de ratio dat ze de uitkering omlaag brengen (waarde beneden 6k) krijg ik dus maar iets meer dan de helft uitgekeerd!

Ik zou me nog wel 10 keer bedenken voordat ik met deze gasten zaken zou willen doen.

Hmm , wat zijn je bedenkingen O:)
30% van de waarde van een paard van 1500 en 8 jaar oud, das echt barre weinig, of ben ik nu gek ???
dus zouden dus geen van de 3 pakketten geschikt zijn lijkt me??

Cassidy

Re: Paard verzekeren: Wanneer, waarom, hoeveel, hoe lang, wat,

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:01

Misschien zou je wat verder moeten kijken dan alleen naar Hoppaard?

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:02

Jaja, ik ben al weer druk bezig!
heb net de site van Amev verzekeringen bekeken en nu de interpolis paardenverzekering,
is even kijken wat die te bieden hebbe :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:14

Ik heb mijn paarden mijn leven lang bij de plaatselijke onderlinge verzekering. Je betaalt voor een waarde van €3000,00 ongeveer €80,00 per jaar. Ze betalen 80 % uit bij dood of ongeschiktheid (kreupel oid) of andere zaken waardoor je niks meer met je paard kunt. Dan kun je weer een ander paard kopen. Kortom dat is andere koek dan € 89,00 per maand zoals Ikke hierboven. Dat is dus €1100,00 per jaar!!! Dan heb je in 3 jaar je eigen paard aan premie betaald. Hoe groot is de kans dat je paard iets komt te mankeren wat heel veel geld gaat kosten en hij weer volledig bruikbaar wordt. Erg klein lijkt me, ik heb het gelukkig in al die 35 jaar met meerdere paarden in eigendom nog nooit gehad. Van wat je uitspaart aan de premie kun je de dierenarts vaak laten komen hoor. Ik heb ook heus wel eens iets ernstigers gehad wat geld heeft gekost, maar dat haalt het bij lange na niet de bedragen die je aan een verzekering kwijt bent. Ik zou gewoon iedere maand het uitgespaarde geld opzij zetten. Heb je het nodig kun je het gebruiken, zo niet heb je een mooie spaarpot en is het nog van jezelf en niet van de verzekeringsmaatschappij

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:22

pillow schreef:
Ik heb mijn paarden mijn leven lang bij de plaatselijke onderlinge verzekering. Je betaalt voor een waarde van €3000,00 ongeveer €80,00 per jaar. Ze betalen 80 % uit bij dood of ongeschiktheid (kreupel oid) of andere zaken waardoor je niks meer met je paard kunt. Dan kun je weer een ander paard kopen. Kortom dat is andere koek dan € 89,00 per maand zoals Ikke hierboven. Dat is dus €1100,00 per jaar!!! Dan heb je in 3 jaar je eigen paard aan premie betaald. Hoe groot is de kans dat je paard iets komt te mankeren wat heel veel geld gaat kosten en hij weer volledig bruikbaar wordt. Erg klein lijkt me, ik heb het gelukkig in al die 35 jaar met meerdere paarden in eigendom nog nooit gehad. Van wat je uitspaart aan de premie kun je de dierenarts vaak laten komen hoor. Ik heb ook heus wel eens iets ernstigers gehad wat geld heeft gekost, maar dat haalt het bij lange na niet de bedragen die je aan een verzekering kwijt bent. Ik zou gewoon iedere maand het uitgespaarde geld opzij zetten. Heb je het nodig kun je het gebruiken, zo niet heb je een mooie spaarpot en is het nog van jezelf en niet van de verzekeringsmaatschappij

Hmm oke, dan maar even zoeken op: plaatselijke onderlinge verzekering,
is kijken of ik daar wat van kan vinden, misschien scheelt dat inderdaad wel met de kosten die je anders per maand betaald voor de verzekering...
En ik denk niet dat ik zoveel aan de kant zetten, dat ik (mocht er iets ernstig gebeuren,) zo 1.2.3 dat geld bij elkaar heb... Ik heb nogal het geluk dat er vaak wat kapot gaat in of aan huis :+ :+

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:27

Net even gezocht naar Equipe paarden verzekering site, erg duidelijk :)) haha eindelijk 1 die ik wel begrijp met al die lastige woorden }>

Gekeken naar, Equipe 4 paardenverzekering,
verzekerde waarde: €2000 ingevuld, ik DENK dat ze dat wel moet opbrengen, maar zag dat je, als je het echt wil weten, een aanvraag kunt indienen..
Geen aanvullende ziektekosten verzekering,

kost dat: 121 eur per jaar, per maand: 10.68
exclusief poliskosten van 4.94 :$

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:29

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:20

De Equipe 4 is precies gelijk aan de voorwaarden en rechten als de onderlinge. Alleen keren zij 100% uit bij overlijden. Bij de onderlinge is dat trouwens tot 15 jarige 90 en daarna 80.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 03:02

Horseland93 schreef:
Ja dat is ook zo, de zin: Is de verzekerde waarden lager dan 6000 dan word de maximale vergoeding voor de veterinaire behandelingen nooit meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde van het paard...

Daar stopt het denkwerk al, ummh? iemand een goede vertaling voor deze zin ?? ben geen professor haha!

even een vrije vertaling van bovenstaande:
paard verzekerd voor zeg 1500,- euro, oeps paard krijgt koliek en moet geopereerd, kosten 3000,- dan krijg je maar 1500,- vergoed omdat je paard maar zoveel waard is en je moet waarschijnlijk ook nog je eigen risico eraf halen.
En dan heb je bij die ene verzekering al 1100,- aan premie betaald, das goede business! Voor de verzekering dan...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 05:56

ik heb nooit een verzekering gehad en zou er ook nooit 1 afsluiten. Heb je een paard/pony met een aardige waarde dan betaal je je echt scheel!!!! dan spaar ik zelf wel en kan dan ook zelf besluiten welke behandelingen ik wel of niet wil laten uitvoeren. (koliek operatie's zijn vaak kansloos bv...).

Voor sommige mensen kan een verzekering wel "goed" uitpakken (als je pech hebt en je paard mankeert echt wat...maar wellicht hebben ze dan ook al jaren een mega premie betaald....).

kreekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:50

En toch durf ik niet zonder ,al heb ik bij paard nr 2 10 jaar lang veel premie betaald ,paard nr 4 heeft op 5 jarige leeftijd een dom ongeluk gehad ,waardoor er in 1 week 2 operaties nodig waren en 31 dagen kliniek .Als zij niet was verzekerd (eerste ok plus nazorg werd op ong 2500 e geschat ,met 70% kans op herstel ) had ik dit niet gedaan .De kosten overschreden uiteindelijk wel het verzekerde berdag ,maar daar had ik geen nieuw paard voor.Zolang er nog geen ton op mijn bankrek staat <voelt verzekeren toch wel veilig. Niet te veel nadenken over wat je had kunnen besparen ,geldt over het hele gebeuren van deze fijne hobby.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:25

studiemiep schreef:
ik heb nooit een verzekering gehad en zou er ook nooit 1 afsluiten. Heb je een paard/pony met een aardige waarde dan betaal je je echt scheel!!!! dan spaar ik zelf wel en kan dan ook zelf besluiten welke behandelingen ik wel of niet wil laten uitvoeren. (koliek operatie's zijn vaak kansloos bv...).

Ik denk dat in deze reactie wat vooroordeeltjes in verborgen zijn.

Je hoeft je paard niet voor de werkelijke waarde te verzekeren. Uiteraard krijg je dan ook niet de werkelijke waarde uitgekeerd bij overlijden en krijg je niet meer dan de verzekerde waarde uitgekeerd aan ziektekosten per jaar.

Als de kans van slagen van bijv. een koliekoperatie minder dan 50% is, dan wordt het niet eens vergoed. Als de DA kan verklaren dat inslapen de enige oplossing was, dan zal de verzekering voor dood gewoon uitkeren.

Ontopic; Ik heb mijn paard uitgebeid verzekerd bij Hippozorg. Ik betaal 20% van de verzekeringswaarde per jaar. Ik moet er helaas regelmatig aanspraak op maken. Ze vergoeden tot nu toe altijd snel en zonder gezeur, mits je alles goed instuurt.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:57

voor welke waarde zou jij dan wel een niet goedkoop jong sportpaard verzekeren..... (dan bedoel ik niet 3000 mee maar eerder richting de 10.000) dan is de premie absurd..... (en dan heeft voor 3000 verzekeren ook echt geen nut) want dan is je paard als snel "total loss" (voor de verzekering dan).

Zoals ik al zei ik heb nog nooit noemenswaardige kosten gehad in al die jaren (denk bij elkaar van alle paarden/ponies...500 euro ofzo)....daar had geen verzekering tegen opgekund...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:08

studiemiep schreef:
voor welke waarde zou jij dan wel een niet goedkoop jong sportpaard verzekeren..... (dan bedoel ik niet 3000 mee maar eerder richting de 10.000) dan is de premie absurd..... (en dan heeft voor 3000 verzekeren ook echt geen nut) want dan is je paard als snel "total loss" (voor de verzekering dan).

Ik heb het altijd nog onder de 2000 kunnen houden en dat was voor fikse behandelingen; shockwave, opname kliniek, inspuiten, aantal keer scannen. Als je qua ziektekosten boven de door jou genoemde 3000 komt, dan wordt je paard niet total loss verklaard, maar komen de rest van de kosten voor je eigen rekening. Verzekeren voor 3000 euro heeft in mijn ogen dus wel nut, als je tenminste enige zekerheid wilt, want daar is een verzekering ten slotte voor!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:18

Tessebes schreef:
studiemiep schreef:

Ik heb het altijd nog onder de 2000 kunnen houden en dat was voor fikse behandelingen; shockwave, opname kliniek, inspuiten, aantal keer scannen. Als je qua ziektekosten boven de door jou genoemde 3000 komt, dan wordt je paard niet total loss verklaard, maar komen de rest van de kosten voor je eigen rekening. Verzekeren voor 3000 euro heeft in mijn ogen dus wel nut, als je tenminste enige zekerheid wilt, want daar is een verzekering ten slotte voor!

Hoezo "zekerheid"??
Ik heb in 25 jaar paarden nooit rekeningen gehad die declarabel geweest zouden zijn; enerzijds omdat ze beneden het eigen risico zaten, anderzijds omdat ze domweg buiten de dekking vallen.
Welke "zekerheid" biedt mij dat dan? Juist, de zekerheid dat het geld kost.......

Tot op heden heeft ook nog niemand mij kunnen overtuigen dat het qua kosten niet uitmaakt of je wel of niet verzekerd. Met andere woorden: aan verzekerde paarden wordt veel gemakkelijker, veel meer gesleuteld, zelfs zonder dat dat aantoonbare meerwaarde heeft.

Voordeel voor degenen die niet verzekeren is dat door de verzekerde paarden de klinieken fatsoenlijke omzetten kunnen draaien, waardoor de kosten voor hen die niet verzekerd zijn, binnen de perken blijven }:) }:)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:01

Dan behoor jij tot diegenen die geluk hebben Ikke en ik heb ook niets als doel jou of wie dan ook te overtuigen. ;) Ieder moet het voor zich uitmaken of ie wil verzekeren of niet. Dat geldt voor wel meer verzekeringen, zoals rechtsbijstand, reisverzekering, wil je het risico kompleet zelf dragen of wil je kunnen terug kunnen vallen op een verzekering.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:05

Tessebes schreef:
Dan behoor jij tot diegenen die geluk hebben Ikke en ik heb ook niets als doel jou of wie dan ook te overtuigen. ;) Ieder moet het voor zich uitmaken of ie wil verzekeren of niet. Dat geldt voor wel meer verzekeringen, zoals rechtsbijstand, reisverzekering, wil je het risico kompleet zelf dragen of wil je kunnen terug kunnen vallen op een verzekering.

Rechtsbijstand kan ik niet betalen, dus dat heb ik inderdaad verzekerd. Datzelfde geldt voor de reisverzekering. Ik heb een keer een akkefietje gehad in het buitenland; als ik dat zelf had moeten betalen, was ik failliet geweest!

Ik vraag me af in hoeverre het nou echt geluk is dat ik weinig ziektekosten heb. Zou dat ook niet eens simpelweg aan goed, doordacht management kunnen liggen? Alleen geluk is wel een erg magere basis om het te verklaren.......

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:19

ikke schreef:
Ik vraag me af in hoeverre het nou echt geluk is dat ik weinig ziektekosten heb. Zou dat ook niet eens simpelweg aan goed, doordacht management kunnen liggen?

Túúrlijk Ikke, lijkt me logisch toch?! :+

kreekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:37

_O-

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:29

Toch vraag ik me af hoe het komt dat ik bij ons op stal heel weinig dierenarts-activiteiten zie en al helemaal niet met allerhande dure behandelingen. Puur geluk met al die paarden? Of goed stalmanagement?
Mijn oude taart van 26 heb ik ook nooit serieuze kosten aan gehad, op verschillende stallingen gestaan, maar wel altijd stallingen met een goed management (paarden veel buiten, veel ruwvoer, opletten welke paarden in een groep kunnen).
Mijn jonkie heb ik tot nu toe ook geen declarabele kosten aan gehad, heb haar nu bijna 3 jaar en heb ondertussen redelijk beeld hoe zijn in elkaar zit.