Flitsen trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:23

Goh... die inflatie gaat sneller dan je denkt?! ;) Ik zag op boetes.nl 130 euro staan trouwens.

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:07

eilleen333 schreef:
Volgens mij mag een auto zonder kenteken helemaal niet op de openbare weg zijn of niet?

Wat ik gebrijp is dat de nummerplaat niet goed bevestigd was en daardoor niet leesbaar was? Dat is wel heel vervelend inderdaad. Op de flitsfoto zou dan toch te zien moeten zijn hoe de situatie is? Evt kan je de boete voor het kenteken aan proberen te vechten, de boete voor de snelheid zal je wrs gewoon moeten betalen, tenzij je aan kan tonen dat de bewegwijzering voor de snelheid ontbrak.


Hier in België een bekeuring aanvechten zou ik zo snel niet doen. Negen van de tien keer valt je boete vele malen hoger uit, zelfs als je voor een deel vrijgesproken wordt.

Popstra
Berichten: 13912
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:51

zeker weten je gewoon op de foto gaat MET trailer er achter!! Heeft mij al 90 euro gekost.....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:52

Ik zou mij niet teveel zorgen maken ;) .

Je hebt twee opties. Ofwel ben je aan de achterkant geflitst. Dan hebben ze je kenteken en dan krijg je gewoon een boete in de bus. Als je echt maar zo'n 40 hebt gereden waar je 30 mag gaat die wel meevallen. Ze flitsen toch pas maar vanaf dat je er een paar kilometer boven zit en dan gaat er nog eens correctie vanaf. Misschien dat je er zelfs niets meer van hoort en anders misschien een boete voor een paar kilometer te hard.
Ofwel ben je langs voor geflitst. Als ze je kenteken dan niet kunnen zien, kunnen ze geen boete sturen. En zoals iemand hier al zei, ze gaan echt geen hele recherche opstarten voor iemand te vinden die een beetje te hard in een dertig-zone reed.
Meestal wordt je aan de achterkant geflitst in België dus het eerste scenario is het meest waarschijnlijk.

eilleen333

Berichten: 12857
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:42

Percy schreef:
eilleen333 schreef:
Volgens mij mag een auto zonder kenteken helemaal niet op de openbare weg zijn of niet?

Wat ik gebrijp is dat de nummerplaat niet goed bevestigd was en daardoor niet leesbaar was? Dat is wel heel vervelend inderdaad. Op de flitsfoto zou dan toch te zien moeten zijn hoe de situatie is? Evt kan je de boete voor het kenteken aan proberen te vechten, de boete voor de snelheid zal je wrs gewoon moeten betalen, tenzij je aan kan tonen dat de bewegwijzering voor de snelheid ontbrak.


Hier in België een bekeuring aanvechten zou ik zo snel niet doen. Negen van de tien keer valt je boete vele malen hoger uit, zelfs als je voor een deel vrijgesproken wordt.

Volgens mij kan je in Nederland gewoon schriftelijk bezwaar maken. tenminste, dat had een vriend van mij, die was onterecht bekeurd voor verkeerd parkeren. Dus toen heeft hij bezwaar gemaakt en hoefde hij de boete niet te betalen. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:48

eilleen333 schreef:
Volgens mij mag een auto zonder kenteken helemaal niet op de openbare weg zijn of niet?

Tenzij je afgeknotte driehoek achter op je auto plakt. Ik ziet op die manier hier wel eens wat autos staan zonder kenteken zogenaamd als traktor/landbouw voertuig.

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:05

Ik dacht dat ts uit België kwam maar weet nu even niet meer hoe ik daar bij kom? Denk door de schrijfwijze.

Als je in België bezwaar maakt moet je naar de politierechter. Als je daar geen gelijk krijgt heb je meteen een aantekening plus een veel hogere boete dan het in eerste instantie was. Gelijk krijgen valt hier niet mee.

Wij waren aan het verhuizen en daardoor waren we even vergeten dat de auto voor zijn jaarlijkse keuring moest. Mijn man werd geflitst met 70 km. waar het volgens de agent die flitste binnen de bebouwde kom was. Dat waren dus twee overtredingen. Hij heeft die aangevochten. Wat betreft de snelheidsovertreding kreeg hij gelijk omdat er een verkeerd bord stond maar de boete voor de keuring werd opeens veel hoger waardoor we uiteindelijk meer geld kwijt zijn dan wanneer we gewoon betaald hadden.

We hebben heel wat mensen daar voorbij zien komen en dat is hier standaard.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 19:10

Ik wil boete betalen hoor, maar was in paniek voor de nummerplaat.

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 03:05

Over een dergelijk geval is pas een interessante uitspraak geweest:

Een snelheidsboete is ongeldig als bij een overtreding alleen het kenteken van een aanhanger wordt gefotografeerd en niet dat van de auto die deze trekt. De uitspraak kan behalve tot een lading bezwaarschriften ook leiden tot een enorme kostenpost voor de politie. Want met de huidige flitsapparatuur is het technisch moeilijk om zowel de trekauto als de aanhanger te fotograferen.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -aanhanger

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Flitsen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 03:15

Bijzondere uitspraak. Zou ie ook gelden voor roodlichtcamera? Want daar heb ik met paard op de trailer nog weleens moeite mee. De oranjelicht tijd is net te kort om met een paard normaal te kunnen stoppen op bepaalde wegen.

olga

Berichten: 1762
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:33

Het gaat bij de uitspraak hier dan wel om een witte kentekenplaat en niet om een aanhanger met eigen geel kenteken.