Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LukieBradley schreef:Deze donderdag is er een pony van ons weg gegaan naar de slager.
Zij was zeker 1.50 en er zat een goed pak vlees op.
Zag er zeer net uit.
De opbrengst was 525
De verschillen zijn per slager heel uiteenlopend.
robert45 schreef:Paar weken terug nog een zware dikke haflinger die naar de slager gegaan is, buitenland dat dan weer wel. Bracht 750 euro op.
Voordat we een discussie krijgen, het was niet mijn dier en Ja hij is zeker weten geslacht. Ze kochten ze namelijk speciaal hiervoor op. Er werd nog opgemerkt dat die kort was en dus minder kilos en daardoor minder opbracht.
Swift schreef:Er staat een modervette welsh A te koop op marktplaast van 1.18 die ook naar de slacht moet. Ik heb aangeboden om haar voor 100 euro (naar mijn idee wel ongeveer de slachtprijs) over te nemen. Die mensen beweren dat de slachtprijs 250 euro is, ik vind dit zelf teveel voor een 'gokje' maar mijn penny hart speelt eerlijk gezegd ook wel wat opMaar ik weet natuurlijk ook dat dit een bekende verkoop trucs is dus ik wil zeker niet teveel betalen, zit ik reëel met mijn 100 euro?
Swift schreef:Fijn om te weten dat ik wel goed zat met mijn onderbouwde gok. Ze hadden het trouwens wel over transport dus het zou ook nog zo kunnen zijn dat ze niet in Nederland geslacht wordt... Maakt dat heel veel verschil?