trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:29

Tess dat is je goed recht, lekker doen wat je zelf wilt hoor! :) Ik vind ze alleen veel te prijzig om te gaan proberen.

ikke20

Re: trailer van bijna 7jaar al rotte wand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 14:34

ik vind een hoes niks. heb er vaker voor zitten kijken maar dan stikt de trailer helemaal naar mijn idee. daarbij heb ik een extra hoge trailer en ga die hoes er dus niet in mn uppie overheen krijgen.

trailer werdt voorheen bijna 1 a 2 keer per week gebruikt. sinds ik gestopt ben met wedstrijden nog maar paar x per maand.

twijfel of ik toch niet even een telefoontje naar de dealer ga doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:37

Hoevaak had je hem in groot onderhoud en bovag-keuring?

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:39

Heb je soms een foto van die blaasjes?
Ik heb m'n trailer pas van eind 2011 nieuw gekocht en merk ook kleine blaasjes aan de buitenkant.

Mijne staat ook altijd buiten en is een Hotra Salinero

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 14:39

hij is bijna elk jaar naar de dealer gegaan (die bovagkeuring heeft)

foto heb ik nog niet. zal er straks 1 proberen te maken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:42

Hé iemand had net gepost dat de bodem in de trailer weleens de oorzaak zou kunnen zijn.
Zou maar zo kunnen.

Onze Hotra had een gietvloer, nooit problemen gehad door manier van stallen en gebruik.
Hoek van de zijwand, waar het profiel omheen zat, begon wel slechter te worden, profiel had daar los gelaten en werd een zwakke plek.

Trapbescherming hebben we bewust achterwege gelaten in een houten trailer, dit ivm haarscheurtjes en vocht dat er tussen zou komen en er dan rottigheid ontstaat die je niet ziet.

Ben wel erg blij dat de Henra een alu bodem heeft, 15 jaar garantie op doorrotten.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:45

Mijn Bockmann Uno van 2002 heeft ook die vochtbultjes in de wanden. Maar die heeft een vochtprobleem gehad.
Water kwam via de kap door de strip in de wand binnen. Resultaat lelijke vochtplekken in de wand en die bultjes her en der.
Ook voor een hoes rond gekeken omdat we geen oplossing vonden waardoor het vocht eruit bleef.

Uiteindelijk de kap rondom afgekit, en nu blijft hij droog. Wel schade helaas, maar trailer is nog veilig.
Eerst hebben ze nog alle boutjes eruit gehaald, laten drogen, kit erin en boutjes erin. Dat zou ook kunnen helpen, in mijn geval helaas niet. Trailer zou bij vorige eigenaar altijd binnen hebben gestaan, waardoor kit uitgedroogd zou kunnen zijn. Als het kitten rondom de kap niet zou helpen, zou het een constructiefout zijn en helaas niets meer aan te doen. Maar gelukkig werkte het kitten rondom! Kosten vielen mij mee, hoes is ook zo 200 euro.
Edit: mijn trailer kwam ook bij een bovagdealer vandaan, net gekeurd.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:46

Dit is te verwachten.
trailer met ook maar enige vorm van hout zijn er niet op gemaakt om buiten te staan.
Hout krimpt en zet uit door weersomstandigheden...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 14:49

@tienus die bodem heb ik ook. ook met 15 jaar garantie.

mijn kap is ook beschadigd geraakt heel wat jaren geleden maar dat is niet in de buurt van de kitranden.
wel heel fijn dat het probleem zo is opgelost bij jullie.

@kingyasfenn door die speciale laag over het hout kan er geen water bij het hout komen. dus zou het naar mijn inzicht geen vocht in de wand moeten kunnen komen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 15:14

net opgezocht trailer is eind 2011 nog helemaal nagekeken. ook de wanden.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:42

ikke20 schreef:
ik heb een kleine 7jaar geleden een nieuwe trailer aangeschaft. dit bij een goede bekende dealer. de wanden zijn hout met een soort polyester eroverheen.
trailer staat altijd buiten en wordt paar x per jaar goed schoongemaakt van binnen en buiten.

nou ontdekte ik op 1 zijwand vochtblaasjes en bij het duwen ging de (soort) polyester laag kapot en kwam er vocht uit.

is het normaal dat de wand al na een 7jaar begint te rotten?

Bedoel je dan aan de binnenkant ( waarschijnlijk witte binnenkant) of komen de vochtblaasjes aan de buitenkant??

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:45

cissy schreef:
Helpt zo'n trailerhoes nou werkelijk? Lijkt me dat er condens onder gaat zitten en het niet ventileert waardoor je trailer nog sneller wegrot dan dat hij gewoon buiten staat.
Enige voordeel is dat hij niet zo snel vies wordt.

Daar heb je helemaal gelijk in wij zijn er ook echt geen voorstander van!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 15:46

aan allebei de kanten. buitenkant zijn het soort van pukkeltjes als je derop duwt springt de harde laag open en komt er druppeltjes vocht uit. aan de binnenkant zit er maar 1 wat grotere blaas.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:50

ikke20 schreef:
net opgezocht trailer is eind 2011 nog helemaal nagekeken. ook de wanden.

Dan ben je dus dik twee jaar verder!! Dit is dus zo'n voorbeeld van ieder jaar na laten kijken kan soms problemen voorkomen ( al zeg ik nu niet dat die blaasjes bij jou voorkomen hadden kunnen worden hoor) daarvoor zou ik eerst de trailer moeten zien en pas dan kun je daar iets over zeggen ;)....vind het wel rot voor je!!!
ook wij zijn Henra dealer, je mag ons altijd om raad vragen ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:52

ikke20 schreef:
aan allebei de kanten. buitenkant zijn het soort van pukkeltjes als je derop duwt springt de harde laag open en komt er druppeltjes vocht uit. aan de binnenkant zit er maar 1 wat grotere blaas.

Ik weet wat je bedoelt, het is een zeer bekend probleem, dit zien we vrijwel bij alle merken trailers weleens, vaak komt het toch door beschadigingen van de gelamineerde laag ( pukkeltjes) , het vocht komt ergens binnen en daardoor moet het er ook weer uit, dat is die blaas waar je het over hebt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:14

en overigens ts dealer bellen kan altijd. niet geschoten is altijd mis

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 16:16

heb net foto gemaakt zal ze straks erop zetten.

@gap super onthou ik even.

heb dealer gebeld ga vd week even langs dan kan hij kijken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:30

Goed zo ikke20. Blijf dit even volgen. Als je nu niet blij bent met antwoord dealer omdat je vindt dat dit niet klopt kun je altijd nog rechtstreeks daarna Henra bellen. Wij zijn erg tevreden over de hoofddealer van Henra dus wellicht dat zij je dan ook kunnen helpen als dealer naar jou mening af mag laten weten. Maar laten we hopen dat het zover niet komt en het toch eenvoudig nog gerepareerd kan worden.
Ik blijf namelijk van mening dat dit niet mag. Het zijn me nogal geen bedragen als het gaat om de trailer aan te schaffen en HENRA heeft een goede naam (reden dat wij daarvoor gegaan zijn). We hebben onze trailer ingevoerd in Frankrijk met hulp van hoofddealer in NL onlangs en na overleg of dat nog de moeite was met trailer van 5 jaar (kost namelijk wel wat dat invoeren), gaf hij ook heel duidelijk aan dat zo'n trailer gewoon goed hoort te zijn. Dus na zeven jaar mag het dan niet zo zijn dat het afgeschreven zou kunnen worden. Succes!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 18:37

nou idd het zijn niet de goedkoopste trailers en express voor een nieuwe gegaan zodat ik voorlopig geen gedoe over de wanden/bodem enz zou hebben

oke hier de fotos

Afbeelding
zag vanmiddag dus dat er nog meer bij zijn gekomen. nou zitten ze ook onder de kitlaag.
dit is aan de achter/onderkant van de plaat aan de buitenkant.

Afbeelding
dit is bij de spatkap.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:52

@ikke20 zo te zien een duidelijk vochtprobleem :oo

Toch zie ik ook lichte scheurtjes naast de pukkeltjes, zie je die elders ook in je wanden?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:30

Ik zit me wel eens af te vragen of er nog wel goed hout word gebruikt. Je komt zat trailers tegen die nog geen 7 jaar zijn en ook al veel vochtproblemen ,lees rotte plekken, hebben. Ook in het duurdere segment. Schrale troost voor jouw maar het moet tegenwoordig allemaal concurrerend gefabriceerd worden en dan word er m.i. bezuinigd op kwaliteit en afwerking. Vroeger (toen alles beter was haha) moest je soms de profielen van de panelen met een plamuurmes los steken zo goed waren ze afgekit en tegen woord zitten de profielen vaak gewoon los om het hout.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:54

@gap die lichte scheurtjes,lijken maar. dat is vuil. maar dus duidelijk een vochtprobleem. ben benieuwd wat dealer gaat zegge.

@karreman. dit vraag ik me dus ook af. die oude trailers gaan lijkt wel veel langer mee. nou hadden we al express voor beter merk gekozen maar helaas

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:51

Karreman schreef:
Ik zit me wel eens af te vragen of er nog wel goed hout word gebruikt. Je komt zat trailers tegen die nog geen 7 jaar zijn en ook al veel vochtproblemen ,lees rotte plekken, hebben. Ook in het duurdere segment. Schrale troost voor jouw maar het moet tegenwoordig allemaal concurrerend gefabriceerd worden en dan word er m.i. bezuinigd op kwaliteit en afwerking. Vroeger (toen alles beter was haha) moest je soms de profielen van de panelen met een plamuurmes los steken zo goed waren ze afgekit en tegen woord zitten de profielen vaak gewoon los om het hout.

Er is overduidelijk idd verschil in kwaliteit van hout in de verschillenden trailers ;)

arjanbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:54

Karreman schreef:

Dat viel me ook al op bij onze trailer. Het hout wat daarin zat was goedkoop 7 laags multplex met hpl laag. Dit is lang niet zo stevig geperst waardoor vocht veel meer vrij spel heeft.
Nu hebben we er zelf 11-laags betonplex in gezet, is veel steviger geperst waardoor het hout een stuk harder is en vocht stukken minder kans krijgt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:17

Mag niet, Ikke, gebeurt wel...
Mijn trailer van 6 jaar (staat altijd geventileerd binnen, super onderhouden: hoppa ineens 2 rotte wanden en een rotte bodem. Voor in de zadelkamer.... Echt heel erg balen, het mag niet gebeuren maar natuurlijk had ik het geluk om nét die ene rotte appel te hebben.
Ik heb mijn trailer compleet nieuw op laten bouwen en hopelijk gebeurt het nu niet meer.