Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joyce B schreef:Tussen de 100 en 170 euro. het hele jaar hooi voeren en opstrooien met gekocht hooi en stro is niet goedkoop. op dit bedrag zal die persoon weinig overhouden maar wel het gemak hebben dat jij extra voert en ook de andere paarden uit mest.
Stro kost hier 4,- per pak en hooi ook al snel 4,-
Reken je alleen hooi en strooisel zit je al snel op
12x4=€48,- aan stro
15x4=€60,- aan hooi
omdat er geen weidegang is eten en verbruiken ze het hele jaar zo ongeveer hetzelfde. Er is dus ook geen hooi van eigen land. je bent afhankelijk van de marktprijzen.
minder dan €100,- is dus echt niet realistisch in dit geval. ondanks de slechte bak/paddock. Als diegene niet eens hooi en stro er uit krijgt kan de stal beter leeg blijven. geen verlies in geld en minder werk...
Of de stal helemaal kaal verhuren met gebruik opslag en bak/Paddock voor een paar tientjes per maand. dan houd ze er nog iets aan over....
) GamblersCup schreef:Wat een rotstal, daar doe je je dier geen plezier mee, kun je niet beter een andere stal in de buurt zoeken waar je paard wel diervriendelijk staat en waar je gewoon rij mogelijkheden hebt? Arm dier.
Persoonlijk zou ik mijn dieren zo'n stal niet aan doen, maar puur naar de "faciliteiten" kijkend zeg ik 80 euro, geen cent meer.

GamblersCup schreef:En mensen die zeggen dat hun paard op zo'n stal gelukkig is en alles krijgt wat het nodig heeft, liegen of hebben echt geen idee van het wezen paard
).