Wat vragen voor deze stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:31

Omdat het familie is 85 euro per maand

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:35

Geryon schreef:
Maar jullie stallen van dik onder de 200 liggen denk ik dan ook buiten de randstad?

Nou, niet helemaal in niemandsland, maar bij Amersfoort. Een stuk minder dan jij betaalt denk ik...

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:35

Mijn stalling ligt in heerhugowaard, bij Alkmaar in de buurt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:38

de stal waar mijn paar staat is net buiten amsterdam, me moeder betaalt volgensmij 200/250 euro in de maanden dat puthzy op stal staat en de seizoenen dat ze in de wei sstaat en s'nachts in de loopstal betaalt ze 150 euro
inclusief sto,kuil,bix,mesten,binnen en buiten zetten in winter en zomer zadelkast
verder is daar een binnen bak (niet heel groot maar kan je in rijden als het moet) en een buitenbaan
en er is volgensmij ook nog beschikking tot warm water

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:39

Tussen de 100 en 170 euro. het hele jaar hooi voeren en opstrooien met gekocht hooi en stro is niet goedkoop. op dit bedrag zal die persoon weinig overhouden maar wel het gemak hebben dat jij extra voert en ook de andere paarden uit mest.

Stro kost hier 4,- per pak en hooi ook al snel 4,-
Reken je alleen hooi en strooisel zit je al snel op
12x4=€48,- aan stro
15x4=€60,- aan hooi

omdat er geen weidegang is eten en verbruiken ze het hele jaar zo ongeveer hetzelfde. Er is dus ook geen hooi van eigen land. je bent afhankelijk van de marktprijzen.

minder dan €100,- is dus echt niet realistisch in dit geval. ondanks de slechte bak/paddock. Als diegene niet eens hooi en stro er uit krijgt kan de stal beter leeg blijven. geen verlies in geld en minder werk...

Of de stal helemaal kaal verhuren met gebruik opslag en bak/Paddock voor een paar tientjes per maand. dan houd ze er nog iets aan over....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 23:41

joyce B schreef:
Tussen de 100 en 170 euro. het hele jaar hooi voeren en opstrooien met gekocht hooi en stro is niet goedkoop. op dit bedrag zal die persoon weinig overhouden maar wel het gemak hebben dat jij extra voert en ook de andere paarden uit mest.

Stro kost hier 4,- per pak en hooi ook al snel 4,-
Reken je alleen hooi en strooisel zit je al snel op
12x4=€48,- aan stro
15x4=€60,- aan hooi

omdat er geen weidegang is eten en verbruiken ze het hele jaar zo ongeveer hetzelfde. Er is dus ook geen hooi van eigen land. je bent afhankelijk van de marktprijzen.

minder dan €100,- is dus echt niet realistisch in dit geval. ondanks de slechte bak/paddock. Als diegene niet eens hooi en stro er uit krijgt kan de stal beter leeg blijven. geen verlies in geld en minder werk...

Of de stal helemaal kaal verhuren met gebruik opslag en bak/Paddock voor een paar tientjes per maand. dan houd ze er nog iets aan over....

Ja daarom. En hij wilt er ook wel (goed) aan verdienen, mag ik mijn paard er stallen :P

KimD

Re: Wat vragen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:43

Ik volg even Ik ben benieuwd, giet in het zuiden zou je op 70 Tot 100 euro zitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:48

het is klein, oud en je moet bijna alles zelf doen en eigen voer gebruiken? ( Hooi wel op kosten van verhuurder?)
Max 100- pm, maar dat vind ik persoonlijk al erg veel

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 23:52

Op dit moment hoef ik niets te doen en kopen, maar vind de prijs te duur. Ik moet dus niet dingen zelf doen, maar zou ik willen zodat ik minder hoef te betalen. :P

En dat kan alleen maar eigen biks kopen + zelf uitmesten zijn (en ook zijn stallen want ik weet dat ik anders nog steeds de volle mep kan betalen :+)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:54

ik zou maximaal 100 betalen

ik kan hier net buiten heerhugowarad (NH) een stalling krijgen voor 150 incl stal, goede paddock (paard heeft de keuze zelf in de stal te gaan staan of in de paddock), goede berijdbare bak, zadelkast en hooi en stro.

binnen en buiten zetten kan eventueel ook nog in overleg dus ik vind 100 euro dan een redelijk bedrag

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:57

Meer als 100 euro zou ik er niet aan kwijt willen. Er is geen weide, paddock is ook niet geweldig als ik het zo lees. Verder scheelt het wel dat hooi en stro erbij in zit als je alleen dat al rekent voor een beetje paard zit je toch ook al zo aan de 75 euro per maand als je het daar al mee red. Zeker omdat er geen weide is en je dus best veel hooi moet voeren. Het is dus beetje lastig want heel eerlijk zou ik daar niet willen staan dus moeilijk inschatten. De kosten van de stalhouder zal inderdaad toch al kort aan de 100 euro per paard zitten maar buiten wat het kost voor de stalhouder is het natuurlijk aan jouw als klant om te bekijken of dat geld wat je moet betalen het waard is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:03

Pfoe
Ik vind dit lastig ....
Geen gras vind ik een zwaar nadeel dus dit zou ik persoonlijk zwaar in prijs vinden dalen.
Plus dat de bak/paddock meer dan de helfd van het jaar slecht en of niet begaanbaar zijn.
Geen uit rij routes dicht bij.

Eigenlijk heb je dus alleen een paddock/bak, stal, ik gok er op geen warm water en iemand die 2 keer per dag jou ingekochte producten voert ed.
Heel eerlijk ???
70 euro vind ik al een flink bedrag voor deze voorziening.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:08

Die 70 euro is hij echt al kwijt aan hooi en stro. dat zijn geen reele prijzen meer als voer en strooisel inclusief is... als je het nou over kale huur zou hebben kan ik er inkomen...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:09

Hier in de randstad zou je daar +- 150-200,- voor betalen ben ik bang..
Maar halfweg is als ik het goed is bij amsterdam toch? Als ik op de postcode bij halfweg zoek, zit je gewoon in een dure regio ben ik bang.. ben erg benieuwd wat je er nu voor betaald!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:11

Wat een rotstal, daar doe je je dier geen plezier mee, kun je niet beter een andere stal in de buurt zoeken waar je paard wel diervriendelijk staat en waar je gewoon rij mogelijkheden hebt? Arm dier.

Persoonlijk zou ik mijn dieren zo'n stal niet aan doen, maar puur naar de "faciliteiten" kijkend zeg ik 80 euro, geen cent meer.

Pluisje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:14

Ik sta op een stal daar betaal ik 125,- zomers met 24/7 buiten op de wei met een inloopstal en onbeperkt hooi en uitmesten.
Winters betaal ik 145,- euro voor onbeperkt hooi en word er ook uitgemest moet wel zelf me paard naar buiten gooien maar hebben we goed onderling geregeld dat ze paar keer per dag buiten komen.
Moet wel zelf voor me voer zorgen en dit ook zelf geven.
Hebben een rijbak en een heel groot paddock tot ons beschikking.
En het is hier in de omstreken ook verschrikkelijk duur.
Als ik hoor wat jij heb zou ik niet meer dan 100,- euro uit willen geven en eigenlijk zou ik daar geeneens me paard willen stallen zonder weide.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 00:27

GamblersCup schreef:
Wat een rotstal, daar doe je je dier geen plezier mee, kun je niet beter een andere stal in de buurt zoeken waar je paard wel diervriendelijk staat en waar je gewoon rij mogelijkheden hebt? Arm dier.

Persoonlijk zou ik mijn dieren zo'n stal niet aan doen, maar puur naar de "faciliteiten" kijkend zeg ik 80 euro, geen cent meer.

Mijn paard is een gelukkig dier, voorzien in alles wat hij als individueel nodig heeft om een gelukkig paard te zijn :D

Wederom bedankt voor de reacties, fijn om te horen wat anderen zo'n beetje betalen of ervoor over hebben!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:27

En nu zijn we natuurlijk wel heel erg benieuwd wat jij ervoor betaald :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:31

Pff, in de randstad is het natuurlijk allemaal een stuk prijziger. Geen idee daar 'normale' prijzen zijn. Zelf hoef ik niks te betalen gelukkig.

Ben toch nieuwschierig nu of het meer of minder is dan 100 euro?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:05

zap schreef:
En nu zijn we natuurlijk wel heel erg benieuwd wat jij ervoor betaald :D

Ben ook erg benieuwd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:06

Celiien schreef:
@dirkjohannes: het is niet de bedoeling om een overkapte advertentie te plaatsen...
Enne 85? waar is die stal, in the middle of nowhere ofzo := ?

Staat trouwens vanaf. Is misschien wel shet formaat voor 85 per maand.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:11

Ik zou ong 150 zeggen, maar ik zou mijn paard er nooit stallen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 01:20

Bokkers die willen weten wat ik nu betaal, stuur me maar een pbtje! Wil het niet in dit topic hebben. (Ik beantwoord morgen pas ga nu slapen)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:24

En mensen die zeggen dat hun paard op zo'n stal gelukkig is en alles krijgt wat het nodig heeft, liegen of hebben echt geen idee van het wezen paard :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 01:40

GamblersCup schreef:
En mensen die zeggen dat hun paard op zo'n stal gelukkig is en alles krijgt wat het nodig heeft, liegen of hebben echt geen idee van het wezen paard :D

Och alsjeblieft zeg, dat zie je goed zo vanaf je schermpje. Gelukkig behandel ik dieren niet op die manier, volgens bepaalde standaarden, theorie. Ik kijk naar mijn paard als individu en dit paard vindt dit (overdag buiten met hooi en maatje, snachts binnen) fijner dan 24/7 buiten (weide) en fijner dan standaard veel op stal (al is dat logisch gezien de behoeftes van 'het wezen paard' ;)).
Ga hier verder dan ook niet op in.