Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:54

Die van gister was 8200 excl btw! 2 paards

x_Quinta_x

Re: Aluminium trailer: welke merken (het best) en opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:00

Ifor Williams 506 is 6500 euro, tweepaardstrailer. Ben overigens ook op zoek naar een 1,5 paards trailer dus ik houd dit topic in de gaten!
Wij zijn ook al bij Cheval liberte gaan kijken, maar dat merk vond mijn vriend maar niks (is ook een man met veel vooroordelen) en bij Thiel zijn we gaan kijken, maar voor een Thiel Pico (standaardmodelletje vind ik, niet echt luxe of extra comfort) betaal je even veel als een tweepaardentrailer van ifor Williams!
Thiel wordt het bij ons dus ook niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 14:02

tita schreef:
Die van gister was 8200 excl btw! 2 paards

Is dat de 506 of de 511?

x_Quinta_x schreef:
Ifor Williams 506 is 6500 euro, tweepaardstrailer. Ben overigens ook op zoek naar een 1,5 paards trailer dus ik houd dit topic in de gaten!
Wij zijn ook al bij Cheval liberte gaan kijken, maar dat merk vond mijn vriend maar niks (is ook een man met veel vooroordelen) en bij Thiel zijn we gaan kijken, maar voor een Thiel Pico (standaardmodelletje vind ik, niet echt luxe of extra comfort) betaal je even veel als een tweepaardentrailer van ifor Williams!
Thiel wordt het bij ons dus ook niet.

O dat is wel een nette prijs! Wil je een 1,5 paards Ifor Williams of een ander merk? Die van mij gaat binnenkort de verkoop in }:)

De andere 2 merken ken ik niet zo goed, kom ze wel soms tegen op marktplaats.. Maar dan durf ik het gelijk niet aan :') .
Laatst bijgewerkt door Cardy op 17-11-13 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:03

Hou je er wel rekening mee dat de aluminium wanden van de Ifor Williams een houten kern hebben??? Deze kan gaan rotten als het alu beschadigd raakt. Zelf heb ik gekozen voor een volledig aluminium trailer van HENRA. Binnenzijde volledig bekleed met 1m hoge stalen platen als trapbescherming. Heb zelf niet voor een zadelkamer gekozen omdat ik mijn spullen liever in de auto vervoer en mijn paarden meer ruimte voorin hebben. De trailer ligt als een huis achter onze Mitshubishi Pajero Sport. Ook als ie leeg is voel je er weinig van.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:04

Weet ik veel, ik had sowieso geen interesse ik ga voor de Atec waars.
Maar bij zuidzijde in gouddriaan kun je gewoon alles vragen en bellen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:06

Btw aluminium kan ook rotten al geloof niemand dat

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:11

Het zijn vrienden van ons die die Ifor gekocht hebben. Het is niet de grootste versie. Ik dacht 506 of bestaat 505 ook??? Schiet me door, ik weet het niet :)
Misschien wordt het bij ons ook wel een ifor.
Ik vind de draaideurtjes achter aan de klep een heel goed idee. Wij hebben nu een automatisch oprolzeiltje, maar mijn paard schrikt zich elke keer lazarus als je hieraan gaat trekken. En het wordt er ook lekker een turks stoombad, dus we hebben het wel aan de trailer, maar gebruiken het niet.
Ik vind het ook fijn dat je het tussenschot in het midden kan wegklappen. Zo heeft het laatste paard dat uit de trailer gaat (als je er 2 bij zou hebben) lekker veel plaats om achteruit te gaan.
Fijn dat er bij alle Ifors een voorlader aanwezig is. Je moest hem maar eens nodig hebben....
Alleen 1 minpunt: ik vrees dat ik met deze trailer mijn koffer van de jeep niet meer open krijg, vanwege de korte dissel (ja hoe noemen jullie dat in NL: de afstand tussen trailer en haak die aan de trekhaak moet) Ik heb een kofferbak: 1 kant 1/3e naar links en de andere kant 2/3e naar rechts.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:16

Thiel is een Duits merk waar je 15 jaar op de (alu)bodem krijgt, maar ik geloof dat je dat bij andere trailermerken ook krijgt maar dat Thiel er zoveel poeha rond maakt.
Nette trailers hoor! En dat ze degelijk zijn geloof ik ook, maar moet dat echt nu zo duur?

Ik zoek iets dat in weer en wind kan staan, want wij hebben geen binnenplaats of carport. Mijn 15jarige Waco is echt aan vervanging toe: de kleur gaat eraf, de trekhaak schokt, de binnenverlichting is kapot (gelukkig heb ik zo'n brave Juul die daar geen punt van maakt)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:17

Gemiddeld 10 jaar op de Alu bodem

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:22

Ik ben eigenlijk eerder bang voor houten zijkanten. Die vangen toch veel meer regen dan de bodem?
Als ik bij mijn trailer kijk, is het eerder voor de zijkanten en de verlichting dat ik hem ga vervangen dan voor de 15jarige vloer. Die is echt nog tiptop.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:28

Calente schreef:
Wij hebben laatst een Humbaur Single gehuurd en die zwabberde achtee de auto, niet heel erg, maar toch.

Dat hoeft niet persé een Humbaur-kwaal te zijn, te zachte banden veroorzaken dat ook al.

Cardy schreef:
Alleen.. Vind het gebrek aan een goede zadelkamer, zijltje achterin en uitzetbare raampjes toch erg vervelend.. Als dat anders was geweest dan had Ik niet niet eens getwijfeld.

Weet niet of het bij de nieuwe Ifors nog steeds zo werkt, maar toen wij onze 505 kochten waren de zijraampjes (die overigens open schuiven en niet klappen) met tralies als extra optie leverbaar.

Cardy schreef:
Ga van de week even langs een dealer bij mij in de buurt, die verkoopt zowel Bockmann als Ifor Williams. Maar dan ben ik in iedergeval beetje voorbereid :P .

"Hier in de buurt" is een rekbaar begrip. Mag ik je Theo Stet in Hh'waard aanraden?

x_Quinta_x schreef:
Het zijn vrienden van ons die die Ifor gekocht hebben. Het is niet de grootste versie. Ik dacht 506 of bestaat 505 ook??? Schiet me door, ik weet het niet :)

505 is het oude type, 506 de opvolger ervan.

x_Quinta_x schreef:
Fijn dat er bij alle Ifors een voorlader aanwezig is. Je moest hem maar eens nodig hebben....
Alleen 1 minpunt: ik vrees dat ik met deze trailer mijn koffer van de jeep niet meer open krijg, vanwege de korte dissel (ja hoe noemen jullie dat in NL: de afstand tussen trailer en haak die aan de trekhaak moet) Ik heb een kofferbak: 1 kant 1/3e naar links en de andere kant 2/3e naar rechts.

Wij hebben een Frontera, die heeft aan de achterzijde een raam dat omhoog klapt en de onderdeur, waar het reservewiel op is bevestigd, zwaait naar links open. Bij onze 505 loopt die prompt tegen de stang van het neuswiel aan als de trailer aan de auto vast zit. Of jouw deurtjes nog open kunnen met een aangekoppelde trailer, hangt denk ik voornamelijk af van het hoogteverschil tussen de kogel van je trekhaak en de onderkant van je deurtjes. Als je bumper dik genoeg is, draait het 2/3 deurtje waarschijnlijk wel over de koppeling heen en voor de stang van het neuswiel langs. Kom je alleen achter door het te proberen. Ik denk overigens dat dit niet een probleem is voor de specifieke combinatie van jouw auto met een Ifor, maar dat dat bij iedere aanhanger die je er achter hangt een aandachtspunt is.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:37

Tussen mijn trailer en het langste deel van mijn koffer (het 2/3e deel dat naar rechts open gaat) krijg ik net mijn zadel tussen. Dat zal zo'n 50cm zijn ongeveer. Mijn jeep is gewoon onhandig want toen we nog een Nissan Terrano hadden en de koffie 1 volledige deur was die naar 1 zijkant opende had je wel nog genoeg plaats. Onze vrienden die dus die Ifor gekocht hebben, hebben er ook een Terrano voor en dat gaat makkelijk.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 08:36

Via de website van Ifor Williams kwam ik er ook achter dat ze een geïntrigeerde zadelkamer hebben sinds kort(?). Betekent wel dat er geen voorlader meer zit denk Ik. Iig als ik de foto op de homepage moet geloven Hihi.

Hoe zit het trouwens met de hoogte van de trailers? (Zitten nu ook te denken aan een 2-paards)
Heb namelijk een 5-jarige van 1.72m.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:49

Cardy schreef:
Via de website van Ifor Williams kwam ik er ook achter dat ze een geïntrigeerde zadelkamer hebben sinds kort(?). Betekent wel dat er geen voorlader meer zit denk Ik. Iig als ik de foto op de homepage moet geloven Hihi.

Hoe zit het trouwens met de hoogte van de trailers? (Zitten nu ook te denken aan een 2-paards)
Heb namelijk een 5-jarige van 1.72m.

Zijn dacht ik 2.20 hoog (1 1/2paards) Staat wel bij de specs.
Mijn paard is ook 1.72 en vrij lang, maar hij past er prima in en loopt er ook graag in.
Laatst bijgewerkt door Morris op 18-11-13 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:52

Ik ben wel geïnteresseerd in de ingebouwde zadelkamer, zou dit ook voor de anderhalfpaards gelden? Ik kon het niet vinden.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:30

tita schreef:

Word hier vaker beweert. ik geloof het pas als ik het zie.Tot zolang valt het bij mij onder de categorie theoretisch gelul. (Niet persoonlijk bedoelt!!) Alle trailermerken gebruiken geanodiseerd aluminium. Ik heb al heel veel trailers door de handen gehad en ook oudere aluminium trailers maar het enige rotte aluminium wat ik tegen ben gekomen was af en toe een aluminium stekker waar wit poeder (aluminiumoxide) op zat, maar dat alu word niet geanodiseerd.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:45

Wij hebben nu ongeveer 4,5 jaar een Henra Adventure, aluminium trailer. En die ziet er nog tip top uit! Mooie, stevige trailer. Zit 15 jaar garantie op de bodem.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 12:01

Morris schreef:
Ik ben wel geïnteresseerd in de ingebouwde zadelkamer, zou dit ook voor de anderhalfpaards gelden? Ik kon het niet vinden.

Vond wel een prijslijst op Internet en daar stond ie wel bij:

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... ZNChilc4dw

Maar of dat die ingebouwde mee bedoeld wordt?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:19

Karreman schreef:
tita schreef:

Word hier vaker beweert. ik geloof het pas als ik het zie.Tot zolang valt het bij mij onder de categorie theoretisch gelul. (Niet persoonlijk bedoelt!!) Alle trailermerken gebruiken geanodiseerd aluminium. Ik heb al heel veel trailers door de handen gehad en ook oudere aluminium trailers maar het enige rotte aluminium wat ik tegen ben gekomen was af en toe een aluminium stekker waar wit poeder (aluminiumoxide) op zat, maar dat alu word niet geanodiseerd.

Ik zit in de metalen wij analyseren mineralen, metalen, ertsen vreemde aarden, enz enz... geloof me maar we krijgen hier aluminum vol met gaten... die gaan dan oud ijzer handel in.

Mijn atec is 224 en dat is voor mijn smurf van 162 toch wel krap aan.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:35

Dat aluminium oxideert is mij bekent ( AL2O3 als ik mij niet vergis ) alleen ik ben het bij trailers nog nooit tegen gekomen waarschijnlijk omdat ze daarvoor geanodiseerd aluminium gebruiken.
Misschien vergelijkbaar met gewoon ijzer wat in de buitenlucht snel roest maai in gegalvaniseerde vorm eindeloos lang meegaat

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:03

Ik heb op dit moment een Thiel Pico 1 3/4 paards extra lang en extra breed dus. Kan er 1 paard in hebben of 2 pony's. Ideaal op wedstrijden met 1 paard zadel je super makkelijk op in de trailer met slecht weer.
Heb er ook een zadelkamer in zitten. Wel binnen in maar geen problemen met deurtje open maken omtrent een paard die er in staat. Deurtje zit schuin voorin bij opengaan kom die tot de voorstang. Je hebt alleen minder ruimten tussen de stang en de zadelkamer.

Ben zelf nu aan het kijken naar een 2 paards Humbaur prachtige trailers, prijs viel me nog mee.
Van de week komt de Dealer bij ons langs om te kijken wat die weer geeft voor die van mij en als dat tegen valt gaat die het internet op.

Ben fan van mijn Pico maar helaas is het geen 2 paards ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:28

Prijstechnisch zou ik je de Henra performance aanraden, het is een super degelijke trailer mooi qua uiterlijk en de prijs die er tegenover staat is zeer aangenaam ;) je mag me altijd een pb sturen voor meer info.
Wij leveren alle merken behalve Cheval Liberté want daar kunnen we niet achter staan :o . Op je vraag waar je wijs aan doet met je eigen trailer , je krijgt via particulieren vaak meer terug dan als je hem inruilt bij een dealer, ik moet eerlijk zeggen dat wij erg graag inruilen omdat er meer aanvraag is dan goed aanbod :( maar particulier krijg je vaak echt meer :o

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 14:14

Bedankt allemaal!

Ben bij de dealer hier in de buurt geweest en heb de volgende 2:

- Ifor Williams HB511
- Bockmann Champion R

De Ifor Williams vond ik erg mooi afgewerkt en zag er erg ruim uit van binnen. Grote minpunten vond ik het gebrek aan een goede zadelkamer en het materiaal wat voor veel geluid kan zorgen onderweg (o.a. kettingen, etc.). Heb een paard met wat trailer problemen, dus dat leek mij niet geschikt voor haar.

De Bockmann vond ik erg mooi afgewerkt, eigenlijk precies zoals ik het in gedachten heb. Heb express naarde Champion R gekeken omdat deze meer ruimte biedt voor het paard dan bijv. de Champion C.
Zadelkamer is super, erg goed over nagedacht (bijv. de uitschuifbare zadelsteunen).

Tot nu toe zou ik dus willen gaan voor de Bockmann Champion R. Nu is nog de vraag.. Wat voor onderstel wil ik? De "standaard" of die van (ik dacht) Westfalia? Geeft dit echt veel verschil?
Het onderstel van de Westfalia kost mij namelijk ong. 600 euro meer.

Dan het laatste: De Bockmann is nou niet bepaald goedkoop vergeleken met andere merken die hetzelfde soort aanbieden. Ben echt gevallen voor de afwerking en de luxe.
Aangezien er ook nog een auto aangeschaft moet worden die de 2-paards trailer moet kunnen trekken, zal dit betekenen dat er nog iets doorgespaard moet worden voordat de trailer kan komen. Dan is een groot nadeel voor mij haha.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:28

Vriendin van mij is van een Böckmann onlangs overgestapt naar een Henra Adventure alu. Die wil niet meer terug naar Böckmann. Zeer royale trailer. Alu kan desgewenst in kleur gespoten worden.
Bij de hare is het niet te zien dat het een alu trailer is.
Zij heeft bewust geen zadelkamer in de trailer, maar daardoor wel twee grote deuren voor om zelf in en uit te stappen.

Wij hebben zelf een Henra Easyline XL, qua afmetingen even groot, alleen wij hebben de de houten uitvoering. De Easyline (XL) kan ook in alu geleverd worden.

Beide trailers hebben een alu bodem.

Qua wegligging zit er amper verschil tussen de Adventure met als extra optie het Henra veringssysteem, wij hebben alleen schokbrekers als optie genomen.
Onderstel is verder identiek, evenals instaphoogte, hoogte en breedte van de opbouw.

Beide trailers zijn zeer netjes afgewerkt. De dealer loopt alle trailers nieuw en gebruikt met een vergrootglas na.
Hij verkoopt o.a. ook Böckmann en Ifor Williams.
http://www.vanbeesten.nl/

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:24

Hier wordt het een Ifor Williams HB403 (1,5paards versie)
In de 2paards versie vind ik hem mooier, maar hij is ook groter en zwaarder en ik zou er maar de helft van gebruiken (heb maar 1 paard te vervoeren) dus ga ik daar ook niet onnodig geld aan geven aan de mooi.
Imo vind ik de Ifor Williams van alle trailers die ik ben gaan bekijken het degelijks afgewerkt.