Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Re: Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:21

Nee ik heb hem dus gesproken en hij heeft dus 1 cijfer verkeerd door gegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:23

Oei. Bel klantenservice dan kunnen ze je doorverbinden naar wie er over gaat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:25

Naam en rekeningnummer controle wordt amper uitgevoerd, is eigen verantwoording
Ik hoop dat de bank je verder kan helpen en diegene die het teveel heeft ontvangen het gewoon iet gezien heeft en terugstort

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:31

Tsja je weet nu natuurlijk nooit zeker dat of hij het verkeerde nummer heeft gegeven of dat jij het verkeerd hebt overgenomen op je ING. Dat is jouw woord tegen het zijne... Maar wel balen. Ik dacht ook eigenlijk altijd wel dat de naam van de rekeninghouder en het nummer overeen moesten komen omdat je anders bij het telebankieren wel iets zou merken. Idd meteen achteraan gaan en zorgen dat je je gekld terug krijgt! Als je het geld niet terug krijgt proberen door rustig te praten, of er een regeling getroffen kan worden door bijvoorbeeld de helft te betalen. Jij bent er natuurlijk verantwoordelijk voor mij hij is ook wel suf dat hij je het verkeerde nummer geeft (als dat zo is) maar ook dat hij er nu pas wat van laat weten.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:32

De controle van naam rekeninghouder icm bankrekeningnummer is alleen bij de ING. Bij andere banken vindt de zogenaamde elfproef plaats op een rekeningnummer. De kans dat je zomaar per ongeluk een goed rekeningnummer invoert is dus niet zo groot. Een cijfer omdraaien of iets dergelijks geeft meestal een foute elfproef waarna het geld alsnog terugkomt. Weet je zeker dat, dat niet is gebeurd? Want het zou wel bizar toeval zijn dat je met 1 ander cijfer zomaar een goed rekeningnummer hebt.

En als je dan toch per ongeluk een goed rekeningnummer hebt gebruikt dan zou ik, zoals hier al eerder genoemd, contact opnemen met je bank. De persoon waaraan het is overgemaakt is, kan dan worden benaderd met het verzoek het geld terug te storten. Het gaat hier dan inderdaad om een onverschuldigde betaling.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:36

1 cijfer verkeerd, dat kan niet, is het wel daadwerkelijk van jouw rekening af geschreven? Achter een rekeningnummer schijnt een berekening te zitten, het schijnt dat het deelbaar moet zijn door 11. Dus als 1 cijfer verkeerd is klopt het rekeningnummer niet meer, en je kan geen geld overmaken naar een rekening die niet bestaat. google maar even

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:42

Ja het is echt over gemaakt maar ik ga er morgen achter aan

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:43

@xdesix dat is de zgn elfproef zoals ik al noemde :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:48

Jeetje.. mooi banketstaaf.

Enastig. Hij wil geld.. logisch.jij hebt al betaald.. ook lastig

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:50

Heb je de afspraken op papier?
Als dat het geval is, en daar is ook het verkeerde bankrekeningnummer heb je enig recht om tegen de stalhouder te zeggen : dit is u fout.
Of je er goed aan doet om dan de volle 600,- niet te betalen? dat weet ik niet, voor hetzelfde geld wordt je er dan gewoon uit gegooid waar je nu staat ( is over een maand opeens je contract verlopen).

Wat betreft het overboeken, banketstaaf. maar een eigen betaalde rekening kun je niet terug draaien. Jij hebt het verkeerd overgeboekt en dus niet storneerbaar.
Wel aso dat die mensen het zolang hebben gehouden. Zeker als je elke maand een bedrag binnen krijgt van iemand.
Misschien via de bank kijken of zij de mensen kunnen contacteren? ( terug geven kan, maar terug eisen bestaat helaas niet)

(ik heb een per ongeluk 16.000 binnen gekregen van een bedrijf, haha! werd 3 weken daarna gebeld of ik het alsjeblieft terug wilde overboeken, dat ze begrepen als ik het niet deed want het was hun fout maar ze zouden het wel op prijs stellen! HEb ik uit beleefdheid gewoon gedaan hoor! :) )

Overigens ook erg belachelijk dat meneer er nu pas achterkomt.
Over het algemeen check je dat / vraag je naar de 1e keer overmaken, goh is het aangekomen?
heeeel bizar. Je hoeft dus denk ik sws niet alle maanden terug te betalen. Zoals je bij het huren van je huis ook maar tot een bepaald aantal maanden terug hoeft te betalen. (had de verhuurder er maar eerder achter aan moeten gaan).

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:54

Stuur hem een printscreen van je rekening dat je het iig overgemaakt hebt naar een adres. Dan zet je erbij dat je het zo snel mogelijk met de bank gaat regelen. Hoop dat het voor jullie beide goed komt. Wel een beetje raar dat hij daar nu pas mee komt, en iemand al heel lang elke maand geld gestort krijgt zonder te merken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:08

witchking schreef:
vreemd...je moet toch altijd een naam EN nummer doorgeven aan de bank....dit horen ze te controleren, als dat niet klopt voert mijn bank iig de opdracht niet uit
ik zou toch eens te rade gaan bij je bank :-)

Dat valt tegen hoor...

Onlangs kregen wij op het werk een apart gevalletje, rekening wordt regelmatig bekeken, redelijk klein bedrijf qua aantal medewerkers. Ineens viel het op dat er een automatische incasso was van een dierenartspraktijk in Noord Holland (wij zitten in Groningen!). Heeeeeel bijzonder.
Is er blijkbaar een machtiging uitgeschreven met ons rekeningnummer!!!

Automatische incasso bij een dierenarts vind ik an sich al erg bijzonder, maar dat terzijde...

Terwijl als we zelf bedragen overmaken naar voor onze bank onbekende namen, worden we meteen gebeld of het wel klopt.... }:0

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:23

Ik zou die stalhouder in elk geval ook iets laten zien.
Kopie of zo van je afschrift dat het naar die "bepaalde" rekening is overgeschreven.
Zo weet hij toch alvast dat je maandelijks betaald hebt, al is het dan op een verkeerde rekening.
Verder zou ik hem het geld voor deze maand in de hand geven (desnoods meteen ook voor december, zo hou je hem alvast even zoet) en zeggen dat je de rest even wil uitvissen bij de bank, kwestie van te zien wat er mogelijk is.
Hij zal het dan wel begrijpen en je nog wat tijd geven om alles na te pluizen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:28

Vind het wel raar dat hij na maanden pas zegt dat je nooit betaald zou hebben. Misschien is het rekeningnummer van een familielid met dezelfde naam?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:30

Lekker handig van die boer, waarom komt ie daar niet eerder mee.
Ik zou na de eerste maand toch al aan de bel hangen en na de tweede al helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:39

Helaas is het niet verplicht dat de verkeerde ontvanger je geld terug moet geven.

Schoonzusje vertelde gisteren over haar werk en daar kreeg ineens iemand 15000 euro van een vreemde overgemaakt. Die gaf er driekwart van uit binnen zeer korte tijd, maar weigert het terug te geven. Was ook 1 getal verkeerd ten op zichte van een bank waar de oorspronkelijke eigenaar het naar wilde overmaken. Die kan nu fluiten naar haar geld..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-13 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:46

Voor mijn werk gaat ook alles via de ING en daar krijg ik altijd de melding dat naam en rekeningnummer niet kloppen of als ik de naam met een typefout heb de melding welke naam het wel moet zijn of dat dan klopt.
Vreemd verhaal ook, ben benieuwd wat ze bij de ING te melden hebben.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:53

[HTT]---[VSW]

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:55

Jeetje de hoogte van het geld is enorm opgelopen, ik zou gelijk met de bank contact opnemen, deze kunnen dat de persoon die het heeft gekregen een brief sturen om het terug te storten, ik weet dat ze daar drie maanden de tijd voor hebben. Als je het na die drie maanden nog niet hebt, je pas aangifte kunt doen. Ik heb het n. zelf eens meegemaakt en pas op de laatste dag van die drie maanden het geld terug gehad, dus best lang gewacht, maar gelukkig geen aangifte gedoe.
Ik maak me alleen een beetje zorgen dat je een wat hoger bedrag hebt, iemand die het zo maar houd, kan het zelf wel eens slecht hebben en dan is het maar de vraag of je het makkelijk (en snel) terug krijgt. En helemaal te hopen dat deze niet in schuldsanering zit of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:57

Overigens wordt alleen ING ING op de combinatie naam nummer gechecked.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:10

Lezen mensen....banken controleren dit alleen steekproefsgewijs (behalve ING-ING). Het is inderdaad wel heel toevallig dat het toch een bestaand rekeningnummer is terwijl 1 nummer niet klopt.
TS, zou je me het rekeningnummer per PB willen sturen? (foute nummer en juiste nummer)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:08

Kinke schreef:
Lezen mensen....banken controleren dit alleen steekproefsgewijs (behalve ING-ING). Het is inderdaad wel heel toevallig dat het toch een bestaand rekeningnummer is terwijl 1 nummer niet klopt.
TS, zou je me het rekeningnummer per PB willen sturen? (foute nummer en juiste nummer)

Dan ben ik wel benieuwd hoe het in mijn genoemde situatie zat. Ik heb een rabo-rekening, en bij mij klopte het rekeningnummer dus wel, maar de naam niet, toch is tot 3 keer toe het geld teruggestort. Mocht dit steekproefsgewijs gaan, dan vind ik het toch wel erg toevallig.

Voor de rest, heb je niet iets van een contract met de boer opgesteld toen je kwam om je pony te stallen? Staat daar het rekeningnummer van de boer niet in verwerkt?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:15

Nope het was gewoon in overleg aan tafel dus er is niks getekend, het is ook een beetje een apparte stal want ik sta bij iemand op eigen terrein maar die stal is niet van hun, alleen het huis.
En de stalhouder is eigenaar van de stal.
Daarnaast heeft hij ook nog een pensionstal maar hij is nogal nalatig ook in onderhoud en betreft contracten

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:49

TS heeft toch ING, had ik gelezen. Toch wel raar dan dat ze er dan niets is aangegeven bij het internet bankieren. Wat zei de bank toen je ze vanmorgen sprak, TS?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:22

banketstaaf zeg. Blijf ik voorlopig toch maar even lekker contant betalen, haha.