wie rijdt er met een Hyundai Tuscon en 1,5 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

Re: wie rijdt er met een Hyundai Tuscon en 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:51

Ik zou ook liever voor iets meer marge gaan. Vooral voor wat langere afstanden over de snelweg rijdt dat wat prettiger vind ik. Korte stukken op lagere snelheid gaat wel beter met wat minder marge. En dan inderdaad evt terugkeuren of E rijbewijs halen.

Interessant om te lezen waarom jullie kiezen voor een bepaalde auto. Mijn huidige auto (Ford Mondeo) is aan vervanging toe, daarom ben ik me ook aan het orienteren op een andere auto. De Mondeo kan mijn tweepaards trailer met 1 paard erin prima trekken (met E rijbewijs), maar vind ik het zelf prettiger om wat hoger te zitten. Ik zou zelf het liefst ook een SUV zoals de Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander of iets dergelijks kopen, maar mijn vriend zegt dat die wat duurder in benzine en onderhoud zijn dan een MPV. Daarmee bedoel ik zo'n 'gezinsauto' als een Opel Zafira, Renault Scenic, Ford S max of Volkswagen Touran. Ze kunnen allemaal minimaal 1500 kg trekken (wat voor mij het minimum is), maar ik ben er nog niet over uit wat ik wil.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:34

Rex_Rolfo schreef:
Zafira (zie eerdere opm over Opels ;) ) valt idd tegen, onze 1.8 mag maar 1200 kg aan de haak. Gelukkig is een Haflinger minder zwaar dan een Fries.

Even gesnuffeld wat een Passat benzine mag trekken, de 1.6 blijft op 1300 kg hangen, de 1.8 tfsi 1500 kg.

Ik snap dat advies over een 'werkauto' wel, maar vraag me dan wel af of dit is gebaseerd op cijfers of op onderbuikgevoel. Dat laatste wil wel eens misleidend zijn. Maar het belangrijkste is natuurlijk wat jullie er zelf van vinden. Als jullie de Tucson een fijne en stoere auto vinden, met of zonder aanhanger dan moet je daar natuurlijk gewoon voor gaan :)

Dat is gebaseert op bangmakerij; wellicht eigen belang, maar in ieder geval niet op feiten.
Het heeft ook niks te maken met mijn stokpaardje dat je altijd de grootste, sterkste en zwaarste auto moet nemen die je je kunt permiteren. Dat zeg ik alleen maar met het idee dat iets wat er is, te regelen is en iets wat je niet hebt, ook niet kunt gebruiken. Datzelfde geldt voor 4x4. als je het kunt betalen, doen; wat je hebt, kun je gebruiken.

over verbruik: als je paarden gaat trekken, gaat je auto zuipen, zeker een bezinebak. Ga er maar mee om, ze doen het allemaal een SUV echt niet meer dan een MPV. SUV is ook niet noemenswaardig duurder in onderhoud; wel zijn ze gevoeliger op juist onderhoud. Meer draaiende delen geeft meer aandachtspunten.

Wat ik me wel afvraag: wat vinden jullie van de ruimte in de hier genoemde Koreaantjes? Ik heb altijd het gevoel van een soort rijdende doodskist. Niet zozeer veiligheid (dat loopt allemaal wel los) maar de zit- en beenruimte. Kennis van me had een Terrano en die viel het meteen op dat mijn Disco zoveel ruimer was.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:57

Nou onze Hyundai is echt ruim hoor......mijn man is 1.96 en heeft echt zat ruimte. Ik kan ook met gemak drie man achterin meenemen en die hebben voldoende beenruimte terwijl onze voorstoelen gewoon op de achterste stand staan dus dat is niet mijn ervaring!

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:41

Qua ruimte, vind ik mijn Twingo bijna ruimer dan de Tucson. Met name de beenruimte achter vind ik erg beperkt. Ook de kofferbak is niet heel ruim (Opel Zafira heeft veel meer bagageruimte). Het is allemaal voldoende hoor, maar als je de auto van buiten ziet verwacht je er meer van.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 01:37

Ik heb een tucson, en rijdt er met een 1,5 paards mee. Ik ben er erg tevreden over, en trekt de trailer makkelijk.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 02:02

Ik heb jaren met een Tucson gereden, 4wd automaat tiptronic met 2 paards trailer erachter en vaak genoeg met 2 lichte paarden erin weggegaan.
Enige waar ik wat last mee had was warm en vochtig weer, dan gaat het ten koste van he snelheid bij optrekken en bergachtige gebieden (ben ermee naar se Eiffel in DU gereden). Behalve dat: prima auto.

Mocht je nog op zoek zijn naar bovengenoemde auto, mijne staat te koop! Ik ben zelf nu overgeschakeld naar een nieuwe combi (door aankoop van zwaardere trailer) met een Kia Sorrento ervoor. Bevalt over het algemeen veeeeeel beter, maar zuipt ook veeeeeel erger!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:11

Wij hebben ook de combinatie tuinhuisje - 1,5 paards trailer.

Ik ben er erg blij mee en rij er ook vele km mee rond.
Hij trekt hem makkelijk en het hele spul ligt stabiel op de weg.

Hiervoor hing er een 2 paards achter wat ook soepel liep.
Soms heb ik de Ifor van stal (2 paards) mee en dat trekt hij ook heel fijn.

Ik wil gewoon graag een zware combinatie hebben en niet dat ik op het randje zit van de twijfel.
Dit is wel de Santa Fe. Zijn grotere broer.

Afbeelding