Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
poetser schreef:Het gaat hier niet om mijn nichtje, maar het nichtje van de kennis.
De trailer is geleend van de staleigenaar (zonder contract voor 100 euro, waarvan 75 euro waarborg was), maar voor zover ik begrepen heb is de verzekering vervallen en kunnen de kosten daar niet op verhaalt worden. Trailer was redelijk oud en zou waarschijnlijk niet door de keuring geraakt zijn. Ik denk zomaar dat de staleigenaar nu hoopt op een gratis nieuwe trailer.
Nichtje mocht de paarden niet alleen gaan halen, zij is 16 jaar. Zij stelt haar oom, mijn kennis dus, verantwoordelijk omdat hij ondanks de schade toch is doorgereden naar huis. Echter zag hij dat als enige mogelijkheid, omdat hij bang was dat de hengst uiteindelijk door de klep heen zou komen en hij geen andere mensen kende die de hengsten konden/durfden overladen langs de snelweg.
Het speelt zich af in België.
anders mag hij niet de baan op.capopjekop schreef:Maar trailers hoeven niet gekeurd te worden toch? Dan lijkt het me dat er bewezen moet kunnen worden dat die trailer voorheen al kapot was en dat het niet door de paarden is gebeurd.
Wil je je nichtje helpen, krijg je vervolgens al dit gezeik op je dak. Het is achteraf gepraat dat hij het beter niet had kunnen doen. Daar heeft hij nu niks meer aan, dus wel beetje makkelijk van dat juridische advies. Weet je ook waar hij het heeft ingewonnen? Hebben ze in belgie net zoiets als het juridisch loket in Nederland?
komone schreef:Ik zag een artikel in de autoweek staan over schade aan een geleende aanhanger.
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=1049
Misschien heb je daar iets aan?
Het lijkt er op dat als de trailer zelf niet casco verzekerd is, de bestuurder van de auto de schade aan de trailer zelf moet betalen.
Nu kun je er nog over discussiëren of er betaald moet worden door de oom of het nichtje, maar de eigenaar moet natuurlijk de schade vergoed krijgen.