TIP: Sticker/bordje "paarden vervoer"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:10

ikke schreef:
loulou schreef:
ik zou dus eigenlijk een vrachtwagen moeten gaan rijden, om te voorkomen dat een ander zich achterlijk gedraagt op de weg :+

Yep :j
Laatst nog met een 12-tonnertje rondgereden, weinig last van malloten gehad.........

Werkt misschien bij de 'macho's'
Maar bij de idioten niet hoor, die rijden nog liever onder een tientonner dan aan de kant te gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:18

Kirrr schreef:
ikke schreef:
Yep :j
Laatst nog met een 12-tonnertje rondgereden, weinig last van malloten gehad.........

Werkt misschien bij de 'macho's'
Maar bij de idioten niet hoor, die rijden nog liever onder een tientonner dan aan de kant te gaan.

Jawel hoor, ook idioten beseffen nog net dat je het met een onderdeurtje aflegt tegen een 12-tonner. Het eerste stuk moest ik even wennen aan de afmetingen dus ik reed mogal strak aan de middenstreep en zelfs dan gaan ze al voor je opzij als je ze tegen komt, terwijl dat ruimtetechnisch echt niet nodig was.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:22

Ik ben bang dat dit iets is wat altijd zal blijven, hoeveel platen of stickers je ook op je trailer hangt.....

Nou is er voor beide kanten ook wel iets te zeggen, want er zijn ook veel mensen die met een trailer rijden alsof hij vol met porselein staat!
Echt te voet ben je nog sneller!
En ik kan me er heel goed bij voorstellen dat mensen dan geïrriteerd raken....
Aan de andere kant haal dan in als het veilig is en snij de mensen niet....
Het is ook natuurlijk zo dat je niet weet waarom iemand zoveel haast heeft, was laatst nog een stukje over op internet en tv.
Mensen waren op weg naar hun stervende kind in het ziekenhuis....

Het scheelt inderdaad wel veel of je een kleine auto rijd of een grote, mensen rijden een kleine auto veel eerder van de weg als een grote...
Maak dat zelf ook mee, ik heb een VW Polo....

Starbreeze

Re: TIP: Sticker/bordje "paarden vervoer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:30

Wij zijn wel eens gesneden precies voor een verkeerslicht. Springt dat licht nét op oranje en wat doet mevrouw de muts voor ons? Juist ja, vol in de ankers!!! Mijn paard zat met haar neus voorin de trailer!!
En als je er dan wat van zegt, wijzen ze naar het stoplicht... hele domme mensen!! Snij dan niet af!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:45

Starbreeze schreef:
Wij zijn wel eens gesneden precies voor een verkeerslicht. Springt dat licht nét op oranje en wat doet mevrouw de muts voor ons? Juist ja, vol in de ankers!!! Mijn paard zat met haar neus voorin de trailer!!
En als je er dan wat van zegt, wijzen ze naar het stoplicht... hele domme mensen!! Snij dan niet af!

Maar dan heb jij ook niet op zitten letten, anders had je de doorgang kunnen blokkeren voor die muts! Beschreven geintje is mij precies EEN keer overkomen en toen was de vrachtwagen leeg. Evengoed heb ik die chauffeur de les gelezen. Ik HEB namelijk een bordje "paardenvervoer" op de auto en of er wel of niet iets op staat is niet zichtbaar........

Enne, ALTIJD zorgen voor een plan B...........

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:04

Ik probeer zelf altijd voorbereid zijn op alle mogelijke incidenten (kan natuurlijk niet, maar ik probeer het wel). Belangrijkste bij mij is afstand houden en concentreren op andere weggebruikers. Ik heb helaas geen 10-tonner, dus ik moet het met mijn kleine anderhalfpaards combinatietje doen. Ik geef ook altijd de mogelijkheid om in te halen, bv even wat langzamer rijden als de weg net wat breder wordt, of bij een rotonde de buitenkant nemen, en 'drammers' de ruimte geven.

En voor de rest heb ik schijt aan de wereld. Ik rij gewoon mijn eigen tempo. Als je er niet langs kan, dan is het even niet anders. Zo hebben we allemaal wel eens een kakdag :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:07

Sowieso, als je je humeur laat vergallen door een combinatie die naar jouw idee niet doorrijdt, dan gaat er al iets niet goed :')

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:47

ikke schreef:
Starbreeze schreef:

Maar dan heb jij ook niet op zitten letten, anders had je de doorgang kunnen blokkeren voor die muts! Beschreven geintje is mij precies EEN keer overkomen en toen was de vrachtwagen leeg. Evengoed heb ik die chauffeur de les gelezen. Ik HEB namelijk een bordje "paardenvervoer" op de auto en of er wel of niet iets op staat is niet zichtbaar........

Wij reden op ruime afstand achter een paardenvrachtwagen aan. Mevrouw besluit daar tussen te schieten en zo snel als ik dit type springt dat licht op oranje. Dus hoezo zitten wij niet op te letten? Kan slechts bumperkleven met een trailer erachter.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:19

Starbreeze schreef:
ikke schreef:

Wij reden op ruime afstand achter een paardenvrachtwagen aan. Mevrouw besluit daar tussen te schieten en zo snel als ik dit type springt dat licht op oranje. Dus hoezo zitten wij niet op te letten? Kan slechts bumperkleven met een trailer erachter.

Je hoeft niet te bumperkleven, je kunt ook gewoon middenop de weg gaan rijden. Bovendien springen lichten altijd op rood (of oranje); dat moet je uitgangspunt zijn.

Dat wil niet zeggen dat je altijd maar vooraf alle verkeer moet blokkeren; je kunt uit het gedrag heel aardig inschatten wat iemand van plan is. Verwacht je dat iemand iets van plan is wat vervelend kan uitpakken voor jou, dan blokkeer je die actie.

Dus nee, je hebt niet op zitten letten want je hebt niet ingeschat dat die vrouw jou in de problemen zou kunnen gaan brengen!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:11

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Midden op de weg?? En dat noem jij inzicht? Het was op de N65 in Vught, 2x2 rijstroken, niet een enkele rijstrook! Dan komt niemand mij voorbij..

Het is met 2 rijstroken voor dezelfde richting vrij normaal dat iemand je links passeert, maar het is niet normaal dat iemand je afsnijdt en direct vol op de rem gaat voor je neus. Mevrouw had gewoon links moeten blijven of door moeten rijden. Maar toe maar als jij dat van achter jouw pc in kan schatten pfff. Volgens mij staan we aan dezelfde kant als het om paardenvervoer gaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:34

Starbreeze schreef:
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Midden op de weg?? En dat noem jij inzicht? Het was op de N65 in Vught, 2x2 rijstroken, niet een enkele rijstrook! Dan komt niemand mij voorbij..

Het is met 2 rijstroken voor dezelfde richting vrij normaal dat iemand je links passeert, maar het is niet normaal dat iemand je afsnijdt en direct vol op de rem gaat voor je neus. Mevrouw had gewoon links moeten blijven of door moeten rijden. Maar toe maar als jij dat van achter jouw pc in kan schatten pfff. Volgens mij staan we aan dezelfde kant als het om paardenvervoer gaat.

Het is ook de bedoeling dat ze niet voorbij kunnen :)* dus ja, dan ga je midden op de weg rijden.

Wat jij blijkbaar niet inziet is dat je zulke oplossingen alleen kiest als je niks beters meer te verzinnen hebt; lees: je was (veel) te laat met constateren dat er pro-actief gereageerd moest worden op het gedrag van medeweggebruikers!
Wanneer je het verkeer om je heen in de gaten houdt, ziet hoe het zich gedraagd en je eigen plek en ideeen daarbij voegt, dan WEET je welke oplossing je moet kiezen om vlot, efficient en met niet meer hinder voor het overige verkeer dan zeer strikt noodzakelijk, dergelijke situaties op te lossen, inkl plan B.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:51

Het is de bedoeling dat ze je niet voorbij kunnen rijden? :? :? Weet je dat je er flinke boetes voor kunt krijgen als je bewust het andere verkeer hindert? Het waren twee stroken die dezelfde kant in gingen. Natuurlijk mocht mevrouw er voorbij rijden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:23

Hihi, het verhaal wordt steeds sterker. Eerst moet ik een vrachtwagen kopen en nu moet ik ook al ander verkeer gaan tegenhouden door op het midden van twee rijstroken te gaan rijden. Ik snap wel dat jij een grote auto nodig hebt zo, beter nog een tank aanschaffen? :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:38

Het komt op mij nu een beetje over van 'cross er allemaal maar op los jongens, de andere weggebruikers lossen het wel op, en zo niet, dan hadden ze beter moeten opletten'. Ik ben het er absoluut niet mee eens.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:02

ikke schreef:
Starbreeze schreef:

Het is ook de bedoeling dat ze niet voorbij kunnen :)* dus ja, dan ga je midden op de weg rijden.

Wat jij blijkbaar niet inziet is dat je zulke oplossingen alleen kiest als je niks beters meer te verzinnen hebt; lees: je was (veel) te laat met constateren dat er pro-actief gereageerd moest worden op het gedrag van medeweggebruikers!
Wanneer je het verkeer om je heen in de gaten houdt, ziet hoe het zich gedraagd en je eigen plek en ideeen daarbij voegt, dan WEET je welke oplossing je moet kiezen om vlot, efficient en met niet meer hinder voor het overige verkeer dan zeer strikt noodzakelijk, dergelijke situaties op te lossen, inkl plan B.

Dus jij gaat over 2 rijstroken heen rijden zodra je iemand in je spiegels ziet die harder gaat dan jij?
Apart. Hoe doe je dat op de snelweg met 3 of 4 rijstroken? Slingeren?? Ja dan weet ik ook zeker dat je niet ingehaald wordt haha :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:29

Ik ben heel blij dat jullie erg ver weg wonen, zodat ik tenminste geen last heb van jullie eindeloze onkunde!

Blijkbaar is het erg moeilijk om te begrijpen dat je eerst en vooral ZELF verantwoordelijk bent voor wat er gebeurt en dus ook voor het inschatten van het te verwachten rijgedrag van je medeweggebruikers en je eigen anticipatie daarop om te zorgen dat je eventuele problemen voor kunt zijn, in plaats van achteraf te gaan jammeren en mij proberen te betichten van strafbaar rijgedrag.

In GB is het mij zelfs overkomen dat ANDEREN de weg blokkerden voor achteropkomend verkeer, zodat ik kon bepalen waar ik mijn plek op de weg moest kiezen zonder last van mede-weggebruikers!
In tegenstelling tot de meesten hier, herkenden die britse weggebruikers wel mijn onzekerheid en schepten de ruimte om het goed op te lossen zodat het vlot verliep en er geen risico op puinhoop was. Kunnen jullie een puntje aan zuigen.........

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:17

misschien moet je iets minder opscheppen over je eigen rijgedrag en mensen die je nog nooit hebt zien rijden niet beschuldigen van 'niet kunnen anticiperen of niet kunnen rijden' , grote kans dat je dan heel andere gesprekken of discussies krijgt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:19

ikke schreef:
Dan is je auto blijkbaar niet imposant genoeg?

Ik heb gewoon een simpele volvo station... Maar automobilisten schatten naar mijn idee afstanden en de snelheid van het tegemoedkomende verkeer verkeerd in. Naar mijn idee heeft mijn volvo daar weinig mee te maken :7 Daarnaast vind ik het ook wel een vet foute mentaliteit. Ohw daar rijd een klien autootje die rijden we wel van de weg af ofzo?!

ikke schreef:
In GB is het mij zelfs overkomen dat ANDEREN de weg blokkerden voor achteropkomend verkeer, zodat ik kon bepalen waar ik mijn plek op de weg moest kiezen zonder last van mede-weggebruikers!
In tegenstelling tot de meesten hier, herkenden die britse weggebruikers wel mijn onzekerheid en schepten de ruimte om het goed op te lossen zodat het vlot verliep en er geen risico op puinhoop was. Kunnen jullie een puntje aan zuigen.........

Moest je daar helemaal voor naar GB? In NL gebeurt dat ook hoor!

ikke schreef:
Blijkbaar is het erg moeilijk om te begrijpen dat je eerst en vooral ZELF verantwoordelijk bent voor wat er gebeurt en dus ook voor het inschatten van het te verwachten rijgedrag van je medeweggebruikers en je eigen anticipatie daarop om te zorgen dat je eventuele problemen voor kunt zijn, in plaats van achteraf te gaan jammeren en mij proberen te betichten van strafbaar rijgedrag.

Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk, maar mensen halen echt de gekste fratsen uit waar ik niks aan kan doen. Kijk je nooit naar wegmisbruikers ofzo? Want daar komen ook altijd leuke voorbeelden voorbij ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:16

Rianneke schreef:
ikke schreef:
Dan is je auto blijkbaar niet imposant genoeg?

Ik heb gewoon een simpele volvo station... Maar automobilisten schatten naar mijn idee afstanden en de snelheid van het tegemoedkomende verkeer verkeerd in. Naar mijn idee heeft mijn volvo daar weinig mee te maken :7 Daarnaast vind ik het ook wel een vet foute mentaliteit. Ohw daar rijd een klien autootje die rijden we wel van de weg af ofzo?!

Ik geef geen waarde-oordeel. Ik constateer slechts het feit dat ik veel rare acties voor me zag gebeuren in de Soesnoekie van een vriendin, iets minder rare acties met haar Saab, nog minder rare acties voor mijn Range Rover en bijna geen vreemde acties voor mijn Range-Rover-met-lompe-lierbumper.
Welke andere verklaring zou jij daar dan aan willen hangen?
Rianneke schreef:
ikke schreef:

Moest je daar helemaal voor naar GB? In NL gebeurt dat ook hoor!

Er rijden in NL ook best heel veel fatsoenlijke chauffeurs, dat hoor je mij niet zeggen, maar de mentaliteit in GB ligt toch echt op een hoger niveau; de lokale malloten daargelaten.

Rianneke schreef:
ikke schreef:

Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk, maar mensen halen echt de gekste fratsen uit waar ik niks aan kan doen. Kijk je nooit naar wegmisbruikers ofzo? Want daar komen ook altijd leuke voorbeelden voorbij ;)

Dat mensen rare acties uithalen, maakt nog niet dat die acties niet voorspelbaar zijn. Juist de rare acties die in wegmisbruikers en aanverwante programma's naar voren komen zijn vrijwel allemaal te voorspellen. Idioot is echt iets anders dan onvoorspelbaar.
Bovendien moet je er vanuit gaan dat iedereen er standaard op uit is om je van de weg te rijden. Daarnaast schrijft de wet voor dat je ten alle tijden moet kunnen stoppen binnen de afstand waarover de weg vrij en EN te overzien is!

Tot slot: stoplichten springen ALTIJD op rood als je aan komt rijden, tenzij proefondervindelijk anders is vastgesteld......