Wat kunnen wij vragen voor verhuur schuur en weide.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 12:44

friesiszwart schreef:
ik zou eerst uitrekenen wat het je kost aan water stroom en mestafvoer etc. Dan een bedrag erop wat je wilt hebben.
Je hebt er toch werk en ergernis aan en je bent geen baas meer over eigen terrein.

Ja wij zitten te denken aan 100 per paard.
Dat hun dan stuk van de schuur hebben, weide, stroom en water.
Maar of ze dat willen betalen ook omdat ze zelf dan gaan bouwen en omdat hun natuurlijk ook nog zelf alles moeten inkopen is nog de vraag.
Ze komen vanavond zal het dan wel horen wat precies de bedoeling is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:45

friesiszwart schreef:
ik zou eerst uitrekenen wat het je kost aan water stroom en mestafvoer etc. Dan een bedrag erop wat je wilt hebben.
Je hebt er toch werk en ergernis aan en je bent geen baas meer over eigen terrein.

Ergernis heb je er niet aan, anders moet je er niet aan beginnen. En uiteraard ben en blijf je baas over eigen terrein! Er moeten gewoon afspraken gemaakt worden en jouw regels moeten nageleefd worden.

Maar ik zou inderdaad ook even nagaan wat voor kosten je aan hen gaat hebben en op basis daarvan een bedrag bepalen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:48

Hier worden "doe-het-zelf" boxen verhuurd voor 100 kaal in de maand, maar dan heb je er dus wel een nieuwe, superdeluxe rijhal bij, een kantine, een enorme schuur voor opslag, 3 grote weides, een springtuin, een buiten rijplaats en paddocks. Voor wat jij wilt gaan verhuren, waar ze dus zelf nog boxen in moeten zetten, vind ik dat dus een vééls te hoog bedrag. Maar dat ligt misschien ook een beetje aan de regio. Kun je niet wat prijzen van hetzelfde soort in de buurt nagaan?

jorretje

Re: Wat kunnen wij vragen voor verhuur schuur en weide.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:55

Zou gewoon aan de kijkers vragen wat zij een redelijke prijs zouden vinden.
Alleen weidegang voor 1 paard ben je ook al 75 euro kwijt per maand kwijt, dus vind 100 euro per maand helemaal niet teveel hoor.
Stroom, water en mest afvoeren kost ook wat, als je die kosten eraf haalt moet er nog wel wat voor jullie over blijven!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 12:56

Bij ons in de buurt vragen ze rond de 250 per box maar dan heb je wel veel luxe.
En veel uitrijd mogenlijkheden.
Wij zitten in de regio Utrecht (Utrechtse heuvelrug).
Maar bij ons word het dan ook doe-het-zelf stal omdat ze ook alles zelf gaan doen.
Wij vragen voor alleen weidegang met schuilstal 75 per maand.
Vandaar dat wij aan 80-100 zitten te denken.
Maar we moeten gewoon even goed gaan overleggen vanavond en wat hun wensen zijn.
En wat nou precies de bedoeling is.
Maar zoals wij begrepen hebben willen ze echt alles zelf doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:58

En wat is het verschil tussen weidegang met schuilstal of weidegang met een hoek in de schuur, waar ze bovendien nog zelf boxen neer gaan zetten?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:59

Ik betaal die 100 euro pm voor mijn 3x3 box, 1 paddock en 1 weitje, gebruik maken van de buitenbak (goede, verlichte rijbak), longeercirkel, kantine, geen overdreven luxe. Water/licht zijn op vrijwel alle pensionstallen inbegrepen. Voor de rest moet ik alles zelf kopen of er extra voor betalen, hooi, bodembedekking, voer, diensten, trailer stalling, menkar stalling, indien nodig huur zadelkast.

Boxen zelf neerzetten zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om minder huur te vragen, die kunnen ze ook weer meenemen en als ze tweedehands aangeschaft worden, verliezen ze ook niet echt waarde.

Persoonlijk zou ik die 100 euro alleen al voor de weidegang willen betalen met schuilstal.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:01

Ik dus weer niet, hier enorme weides met schuilstal voor 50 euro. Alphen ligt dan ook weer midden in de randstad. Maar zelfs rond Alphen zijn genoeg goedkopere (simpele) stallen te vinden.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:02

en wat ik ook een verschil vind, is dat er bij paarden 's nachts op stal en overdag op het land, waarschijnlijk meer mestafvoer is dan bij een paard op het land met een schuilstal.
Mijn ervaring is dat ik daar minder mestafvoer van heb.
Iets hoger gaan zitten dan weidegang plus schuilstal vind ik dus wel reeel. Anderzijds komt ze wel met 5 paarden staan, dus iets van een korting omdat het een grote klant is zou ook netjes zijn.
Ik denk 450 per maand, is dan 90 per paard.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:03

Dat zou een mooie middenweg zijn, 90 euro per paard.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:04

Mag je mij vertellen waar :-) 2 hectare wei voor je eigen paarden vind je hier niet, laat staan met een schuilstal en de mogelijkheid tot het zelf bouwen van je stallen.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 13:11

Wij hebben stuk natuurgebied van ongeveer 6 hectare waar wij een schuilstal gaan plaatsen voor onze jaarling, veulens en het pensionpaard.
Die blijven daar van de winter te lopen.

Daar komen hun paarden niet op.

Die 2 hectare is naast ons huis wat hun dan gaan gebruiken.
Daarnaast hebben nog een wei en daar komen onze ruin en de shetjes te lopen.

@GamblersCup 90 euro vind ik ook een nette prijs.

En mochten hun dat te veel vinden kunnen wij altijd nog een middenweg vinden.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:17

Niet te laag beginnen, het is voor hun ook een gouden kans om zo'n stek te krijgen natuurlijk.
Maar rond dat bedrag zal je wel uitkomen gok ik

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:18

DianneM, richting Bodegraven, in Aarlanderveen en voor Nieuwveen vanaf Alphen gezien. Ze zijn er echt wel, je moet ze alleen vinden/er van horen/zoeken.

Edit: en even voor Rijsaterwoude, bijna vergeten. Allemaal bekenden die stukken grond bij boerderijen, stallen, rijplaats etc. huren, allemaal doe-het-zelf.

Maar ik wil vooral aangeven dat als er zelfs midden in de randstad zoiets te vinden is voor een normale prijs, het misschien niet mogelijk is om veel hoger te gaan zitten voor TS. Als de mensen met de paarden het er mee eens zijn is het uiteraard helemaal ok :D
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 19-09-13 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 13:20

Yuri schreef:
Niet te laag beginnen, het is voor hun ook een gouden kans om zo'n stek te krijgen natuurlijk.

Ja dat is waar, wij gaan vanavond gewoon goed overleggen dan moet het wel goed komen.
In ieder geval bedankt allemaal voor het mee denken.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:52

Mestafvoer kost ook best wel wat...
Wij hadden een 6m3 container met alleen maar mest voor 3 pony's en dat legen koste ongeveer 70 euro.
Dat gebeurde 3x per jaar.
Bij jullie komen er 5 paarden te staan inclusief stro dan denk ik dat je om de 6 weken kan legen.......
Loopt dan best wel op

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:12

FerroSandy schreef:
Yuri schreef:

Ja dat is waar, wij gaan vanavond gewoon goed overleggen dan moet het wel goed komen.
In ieder geval bedankt allemaal voor het mee denken.

ik heb je een pbtje gedaan :+

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:37

als ze alles zelf doen en ook alles zelf bouwen zou ik niet per paard rekenen maar gewoon een bedrag voor de wei afspreken plus water/stroom/mestafvoer.
ze laten betalen voor hun eigen geplaatste stal is een beetje vreemd, maar je kan wel bv 100 euro per maand vragen voor huren van het gebouw, ongeacht hoeveel paarden er op stal komen ( wel max van 5 boxen ivm ruimte)
zou daar je prijs op baseren, en inderdaad de mensen laten kijken wat ze krijgen en wat ze ervoor willen betalen, dan even kijken of je hiermee akoord kunt gaan.

duidelijke afspraken maken over wat ze zelf doen aan de wei en aan het terein om ergernis te voorkomen ( bv dat ze het bijhouden qua vegen, de wei bijhouden qua onkruid/ bijmesten/ maaien/ omheining/ stroom/ niet tot blubber lopen in de winter/ zelf binnen en buiten zetten/ zelf regelmatig toezicht houden enzenz.

zou zonde zijn als eerst alles koek en ei is tot de stallen gebouwd zijn en ze er dan met de pet naar gooien, hoop ergernis en dan is het lastiger de huur op te zeggen ( gevoelskwestie want als ze eraf moeten moeten ze eraf, punt uit).
als alles netje verloopt kun je er wel een hoop plezier van hebben en zelfs een extra zakcentje opleveren.

je kan ook afspreken de eerste maanden een bepaald bedrag af te spreken en dat er maandelijks gekeken word naar afvoer van de mest en dat ze dit dan bijbetalen, dan kun je kijken wat het jullie echt kost, zeker nu je de winter in gaat.
kun je de mest niet op eigen land gebruiken?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:51

Persoonlijk zou ik zelf die boxen neerzetten, je wilt tenslotte toch zelf volgend jaar bezig voor je eigen paarden, dan beter in één keer 7/8 nette stallen dan dat je volgend jaar iets bijbouwt wat niet macht en wat als zij de stallen weer weghalen, dan staan die van jou middenin de schuur? Moet je weer net iets vinden wat die lege ruimte kan opvullen.
Dus liever zelf bouwen en dan iets meer vragen aan stallingskosten.

Is dat geen optie, dan lijkt het mij redelijk om te vragen wat je ook vraagt voor die weidegang met schuilstal. Ze doen verder alles zelf, dus je hoeft daar niet meer voor te vragen dan voor gebruik van (een deel van) een kale schuur. Dus dan 75 euro, plus een beetje aan GWE.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 10:42

We hebben gisteren avond overlegd dat zij zelf gaat bouwen.
En dat wij dat niet gaan doen.
Hun houden de schuur voor hun eigen.
En goede afspraken gemaakt.
En bouwen volgend jaar bij onze stallen een schuur bij dan blijft dat gewoon prive.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:59

Ik zou dus een vaste prijs maken en niet per paard. Je verhuurt je land en je schuur, stel dat zij 3 paarden weg doen krijg je daar nog maar 200 euro voor terwijl hun boxen wel in je schuur staan n ze het stuk land gebruiken.
Zon 450 vind ik in onze regio een hele nette prijs er voor.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 13:07

We hebben een vaste prijs afgesproken.
Dat vonden wij ook wel beter om het zo af te spreken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:08

Welke prijs dan?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:21

Ik vind sommige bedragen die genoemd worden best hoog voor alleen een schuur en een stuk grond
excl verzorging, voer en stallen vind ik 500- pm aan de dure kant.
Fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 21:37

Ja wij zijn de moeilijkste ook niet.
En wij hebben ook liever een persoon met vijf paarden dan vijf verschillende personen met paarden.