Denk ik realistisch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:59

Helaas ik ben ook 4 jaar opzoek geweest naar een goede veilige trailer (en ik heb heel wat trailers bekeken).
We hadden een buget van 1000 euro incl lap werk.
Uiteindelijk heb ik 1 gekocht voor een redelijke prijs maar puntje bij paaltje ben ik toch een rib uit mijn lijf kwijt.
En dan te bedenken dat de meeste trailers van deze leeftijd en staat toch echt vele malen duurder zijn.

Hier kun je ongeveer zien hoe ons proces verloopt.
Ik kan je via pb ongeveer de prijzen wel sturen van de materialen die we gebruikt hebben en nog moeten halen.
We zijn dus nog niet klaar.
http://www.mijnalbum.nl/Album=O3TU3EAG

Maar geloof me ik heb zo meteen een trailer van 30 jaar oud die niet onder doet voor een splinter nieuwe door alles wat vervangen moest en nog moest worden.

Mando

Re: Denk ik realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:05

Persoonlijk vind ik altijd dat je voor dat bedrag de rotzooi van een ander koopt
Je vervoerd wel je dier erin

Ik had een 2 paards van 13 jaar oud, kreeg daar nog 1750.00 euro voor
Begon wel rot te worden en later vertelde ze dat tussen zien onderhoud en inleveren hij 1000 euro in waarde was gezakt.
Dan kom je idd op 750 euro maar dan had je wel mijn rotzooi gekocht die ik kwijt wilde omdat ik de trailer niet meer vertrouwde

Succes in je zoektocht.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 13:08

Ik heb een advertentie van een trailer van 650, weet niet of ik die zo op het forum mag zetten of dat ik iemand een pb kan sturen? Ziet er nml op de foto wel erg leuk uit, maar ik wel een heel eind rijden voor ons.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:11

Ik heb paar weken geleden een oude Wesco van 26 jaar op de kop getikt voor 500. Nieuwe bodem en nieuwe banden waren de belangrijkste punten, verder een goede schrobbeurt. Ik kan je evt wel foto's sturen. Maar met die materialen ben je dus ook al zo 500 euro verder....
Als ik de foto's van rommulus zie, heb ik enorm geluk gehad met hoe die van mij er nog uit zag. Uiteraard worden remmen e.d. nog nagekeken.

Maar voor 600 euro een 'klare' trailer; nee.... Don't think so!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 13:13

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:13

@Mando klopt helaas zie ik niemand hier praten over assen.
Een trailer van 20 / 30 jaar heeft 9 van de 10 keer nieuwe assen nodig afhankelijk of ze al vervangen zijn of niet.
Helaas heb ik me hier ook op verkeken en heeft er voor gezorgd dat onze berekening bijna verdubbeld is.
Niet alleen slijt het metaal maar ook de rubbers die er in zitten.
Ophang punten ed kun je soms nog wel laten lassen.
Met geluk kun je ze laten reviseren (alleen vierkante assen) en kunnen ze er weer een 10 a 20 jaar mee door.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:14

Jeetje Rommulus, wat een werk, wat een klus... dan liever 1000 meer sparen en eentje kopen die in orde is!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:21

@ Ilsiie een wesco is mij toen afgeraden gezien de wanden op de vloer staan en het vervangen van de vloer een hel is.
Dit is dus een evt trailer merk die ik persoonlijk zou afraden als opknapper.
Nu is wesco niet het enige merk die dat heeft maar wel een punt om naar te kijken uiteraard.

Schade aan de kap word ik persoonlijk niet warm of koud van.
Mijn vader kan dit erg mooi en zeer netjes repareren zodat het uiteindelijk zelfs sterker is.

@ GamblersCup dat was in eerste instantie ook de bedoelling met evt kleine klusjes er aan maar geloof me in de laatste jaren is dit echt een drama geworden.
Het ergste wat ik tegen kwam is van een man die de trailer wilde verkopen voor 1100 wilde zakken naar 900 maar bij hoog en laag beweerde dat de trailer goed was.
5 min alleen met de trailer onthulde de schroevendraaier die dwars door wanden en vloer prikte.
En dit was de goedkoopste trailer die ik heb kunnen vinden het zelfde werk er aan.

Alleen de assen waren een hele zware tegenvaller en onverwachte uitgave.

EDIT : @ ts dat latje langs de bodem op de wanden zou voor mij al een no go zijn, dat is lap werk op zijn goedkoopst.
Als je die weg trekt zullen de plekken bij de wielkasten bv helemaal rot kunnen zijn.
Dit kun je ook in mijn foto's zien.
Wij hebben de wanden aan de onderkant niet los geschroefd maar er gewoon af getild.
Alles was zo rot dat alleen de bovenkanten vast zaten en alles door gewicht en metaal op zijn plek bleef staan.
Zodra we de metalen sierplaten weg haalden en de kap er af haalden was het een groot wankel gebeuren ondanks dat het stalen frame aan de zijkanten de wanden omhoog hielden.
Laatst bijgewerkt door rommulus op 11-09-13 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:23

Laatst bijgewerkt door AlexVB op 11-09-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:24

Ik vind hem er netjes uitzien hoor.
Tja .. wat is afstand... maar laat hem in hemelsnaam keuren voordat je hem koopt.
Zal best wel een trailerbedrijf in de buurt zitten.

Ik zou zelf doorsparen voor een nieuwere trailer en die ook bij een gerenomeerd bedrijf kopen zodat als er problemen zijn je erop terug kan vallen.
Voor 2500 kan je best een leuke nette trailer kopen

Ik heb nu een nieuwe gekocht gewoon omdat ik de ellende van een ander niet wilde.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 13:28

Onze auto mag maar 1200 kg trekken, dus het zal toch echt een 1,5 paards trailer worden..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:30

Ketly schreef:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Het de advertentie er even neergezet. Als het niet mag haal ik hem weer weg. Zou graag willen weten of dit misschien de moeite waard is om heen te rijden.

De korte link staat onder de beschrijving: http://link.marktplaats.nl/714333964

Heb je contact met de verkoper gehad welke prijs hij in gedachten heeft? Misschien zit hij meer aan 1500 of weetikveel te denken. Op rdw.nl kan je bv datum eerste toelating (1990) en datum laatste tenaanmstelling etc. terugvinden.

Auto: voor wat de auto mag trekken geld het werkelijke gewicht. Deze trailer met 1300 kg toegestaan max mag er dus gewoon achter. Alleen kun je de laatste 100 kg laadvermogen niet gebruiken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 13:30

De prijs is 650.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:31

rommulus, daar komen we nu idd ook achter, het is allemaal niet even handig. Maargoed; voor mij gaat het erom dat ik een paar jaar een veilige trailer heb - ik wil een nieuwe (aluminium denk ik) als ik vast werk straks ;)

Ketly, de trailer die jij postte ziet eruit als een Wesco ook. Bij een tweedehands lijkt 't me sowieso verstandig een nieuwe bodem erin te leggen en ik kan je ondertussen uit ervaring vertellen dat dat bij een Wesco dan weer niet het handigste gaat ;) Ook al zegt de verkopende partij dat de bodem prima is; check het zelf. Ik wilde 't risico sowieso niet nemen aangezien het wel mijn paard is die erin moet..

*edit: check idd vooral de bodem (erop stampen, eronder kijken. Let goed op vochtige plekken in het hout). Verder de kitnaden en de banden op scheurtjes. Maar nog beter is 'm door een erkend paardentrailerbedrijf na te laten kijken natuurlijk...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 13:33

Inderdaad een goede tip dat Wesco dan niet geschikt is. Zijn er mensen die met een bepaald merk goede ervaringen hebben?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:36

Ik had een Atec 2 paard. Prima ding maar toch aan het rotten
Heb nu een bockman en ben er erg blij mee

Heb af en toe de Ifor van stal erachter hangen ook een prima trailer

Tja, wat wil je zelf... de ene zweert bij Ifor de ander bij Bockman
Zoveel mensen zoveel wensen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:38

Bodem controleren gaat het simpelste met een schroevendraaier.
Probeer die gewoon bij de randen en achterkant gewoon door de boden te prikken.
Zowel van boven kant als onderkant.
Als ook bij flink kracht zetten de boden niet zompig is of er niet geheel door gaat is de bodem goed.

Goedde trailers ...
Trailers waarvan de wanden niet op de bodem rusten.
Dit kun je zien als je de achterklep naar beneden haalt.
Kijk even goed mijn foto's door en lees het commentaar er bij hier kun je al een hoop tip's in vinden.

Edit ik zal even nieuwe foto's er in zetten.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:50

Rommulus, als je gaat prikken met een schroevendraaier help je ook een goede trailer naar de haaien. Die schroevendraaier gebruik je vooral om met het handvat te kloppen op het hout en dan hoor je vanzelf of er klankverschillen zijn...... Geloof me, rot hout klinkt heel anders als goed hout >;)
Als het hout goed rot is kun je natuurlijk er doorheen prikken met je schroevendraaier, maar bedenk wel dat je dan andermans trailer van een gat voorziet. Daar zou een verkopende partij nog wel eens wat van kunnen vinden :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:58

Een goede plaat breng jij geen schade op aan als je er met een schroevendraaier op prikt.
Als jij er schade op aan brengt is het een gevalletje vervangen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:00

Ik zou er niet eens een krasje van die schroevendraaier op willen hebben. Als ik mijn trailer zou verkopen en de potentiele koper zou met een schroevendraaier gaan lopen steken en prikken, dan tief ik die persoon van het hof af. Kloppen etc mag best, alles waarmee je niks beschadigd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:04

Heb het bij bijna iedere trailer gedaan die ik tegen kwam :o
Ging er ook iedere keer dwars door heen (dat daar gelaten natuurlijk).

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:06

Ik vind die prijs niet realistisch.
Een trailer is best waardevast, is het onderstel en de bodem goed dan is de vraagprijs daar ook vaak naar.
Logisch natuurlijk.
Ik heb ook gekeken gehad naar een tweedehandse en de lagere prijzen was er altijd wat, de uitzondering heb ik toen niet kunnen vinden en we hebben we toen veel bekeken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:07

Ik heb niets te verbergen, mijn Böckmann trailer is gewoon goed. Maar ik laat m ook niet beschadigen door andere mensen die denken er verstand van te hebben. Hij mag gratis mee om bij een garage te laten checken (Böckmann garage zit hier op 5 minuten afstand) en ik wil zelfs de kosten daarvan op me nemen als ie niet ok mocht blijken te zijn. Want ik weet zeker dat hij ok is. Maar er wordt NIET met een schroevendraaier in de trailer gepord, geprikt, gekrast of geduwd! :D

Dus TS, voordat je die tip in de praktijk brengt, zou ik toch even checken of dat wel ok is ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:10

GamblersCup schreef:
Ik heb niets te verbergen, mijn Böckmann trailer is gewoon goed. Maar ik laat m ook niet beschadigen door andere mensen die denken er verstand van te hebben. Hij mag gratis mee om bij een garage te laten checken (Böckmann garage zit hier op 5 minuten afstand) en ik wil zelfs de kosten daarvan op me nemen als ie niet ok mocht blijken te zijn. Want ik weet zeker dat hij ok is. Maar er wordt NIET met een schroevendraaier in de trailer gepord, geprikt, gekrast of geduwd! :D

Dus TS, voordat je die tip in de praktijk brengt, zou ik toch even checken of dat wel ok is ;)

Er zijn maar weinig mensen die dat zouden willen doen.
Sterker nog je bent de eerste.

De eigenaresse waar ik deze trailer gekocht heb schrok ook van de staat van de trailer.
Zij vervoerde nog regelmatig haar paard er in.
Veel mensen weten niet eens dat de trailer in een slechte staat is.

Ik heb afgezien van de eerder genoemde man wel eerst gevraagd of er geprikt mocht worden.
Deze man kwam wel heel erg "nors/raar" over.
Ik had het vermoedden dat hij donders goed wist dat die trailer rot was en dat hij een jong vrouwtje wel kon oplichten.
Laatst bijgewerkt door rommulus op 11-09-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:13

Nou ja, dat is wat ik bij een paard ook zou doen. Je doet geen aankoop van 100 euro. Paard mag ook gekeurd worden, maar no way dat iemand zelf gaat lopen kloten met buigproeven etc. Kans dat je het dier beschadigd en dat doe je maar met je eigen dieren en spullen.