Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 15:08

rindin schreef:
Als ik op zoek was naar een paardenauto zou ik kijken naar een VW Touareg of Volvo XC90

Daar staat beide niet veel van te koop, ze hebben vaak al heel wat km op de teller en daar heb ik geen interesse in.
Ik zoek eigenlijk een auto met maximaal 180.000 km op de teller, liefst een diesel en dan nog een normale prijs.
Het zijn wel schitterende auto's :j

Rindin

Re: Jeep Cherokee, waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:10

Klopt, het is wel even zoeken naar eentje die aan alle eisen voldoet, het zijn gewilde auto's. En dat is niet voor niks... ;)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:17

En een landrover dan? Rijdt zelf in een oude maar mag 3500 kilo trekken. Nieuwe types vast ook
Onderdelen bestellen we uit Engeland. Super goedkoop! En verzendkosten geen drol bij hun.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:20

Als je het dan hebt over veel technische mankementen en dure herstellingskosten mag landrover wel op 1 vrees ik.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 15:21

:= Zoiets heb ik ook gehoord ja Ayasha. Wel prachtige auto's Tinkersjakie ik kan me voorstellen dat hij ook heerlijk zal rijden.

Die moose test was overigens met de Grand. De Cherokee beschikt over een ultraperformante uitrustig voor actieve en passieve veiligheid.

Linda714

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:58

we rijden nu zo.n 2 jaar met de Landrover en we hebben weing herstellingkosten gehad en bestelde de onderdelen ook in Engeland. dus de technische mankementen vallen reuze mee.de auto hiervoor een Opel frentera had meer ellende

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:58

Opel is hoe dan ook vragen om ellende. :o

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:02

Nogal een uitgesproken mening :=

Wij hebben vroeger ooit eens naar een Frontera gekeken, is toen uiteindelijk toch een X5 geworden.

Dat valt inderdaad mee Linda!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:04

Ik heb de Astra gehad en was spontaan genezen van opel. _O- In twee jaar meer miserie gehad met een nieuwe astra dan met mijn 14 jarige mazda 121. :+
En geen idee of jullie de uitspraak kennen maar; Ze tellen er ook niet naast bij opel. En toen kwam er nog discussie over de garantie, toen was ik er klaar mee _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-09-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:04

Toen wij op zoek gingen naar een vervanger voor onze Mitsubitshi Pajero (kort model) vond ik de Jeep erg mooi maar na een proefrit was het voor mij geen optie meer. Ik vond hem smal om in te zitten, langzaam in het optrekken en stuurde zwaarder dan ik gewend was.

Het is toen weer een Mitsubitshi Pajero geworden en heb echt geen spijt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:07

_Anneruth schreef:
Toen wij op zoek gingen naar een vervanger voor onze Mitsubitshi Pajero (kort model) vond ik de Jeep erg mooi maar na een proefrit was het voor mij geen optie meer. Ik vond hem smal om in te zitten, langzaam in het optrekken en stuurde zwaarder dan ik gewend was.

Het is toen weer een Mitsubitshi Pajero geworden en heb echt geen spijt.

Ik mis die van mij echt, maar had hem niet nodig en dan is hij toch wel wat prijzig om te hebben qua wegenbelasting etc.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:12

Kan ik me alles bij voorstellen, Lizy29. Ik heb het geluk dat ik hem zakelijk ook gebruik en hem dus op goedkoper kan hebben in de wegenbelasting.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:15

_Anneruth schreef:
Kan ik me alles bij voorstellen, Lizy29. Ik heb het geluk dat ik hem zakelijk ook gebruik en hem dus op goedkoper kan hebben in de wegenbelasting.

Had hem ook zakelijk maar met een grijs kenteken had hij natuurlijk maar 2 zitplaatsen en aangezien we meestal met 3 man naar een klus moeten, moesten we altijd met 2 auto's. Conclusie er moest een werkbus komen en deze moest er uit. Het idee van overnemen in privé was ik al snel van genezen toen ik naar de kosten ging kijken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:15

Dat is inderdaada erg onhandig Lizy..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:19

Wij hebben er 2 gehad, oudere types, het is gewoon helemaal mijn auto! Hij rijd als een amerikaan, wanneer je een gewone luxe wagen gewend bent, is het even wennen, maar daarna wil je niets anders meer. Stuiterbak heb ik niet zo ervaren. Wel zuipen ze natuurlijk flink, wij hadden ze op gas, maar ook dan loopt het er natuurlijk zo door. Trekken alsof er niets achter hangt, het zijn gewoon werkpaarden, wij missen hem dan ook nog steeds. Met de leaseauto de caravan erachter op vakantie leek dan ook een drama vergeleken met onze Jeeps ervoor. Wij zijn ontzettend positief!

Wel is het zo dat onderhoud je gewoon wat kost. Veel onderdelen moeten speciaal ergens vandaan gehaald worden en daardoor prijzig, het is geen gangbare auto.

Succes met je proefrit!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:30

Onze Jeep ziet er precies zo uit als die op je foto's. Heerlijk ding, kan niet anders zeggen. Trekt een tweepaards trailer met twee paarden met gemak, invoegen op snelheid is geen probleem. Hij rijdt wel 't lekkerst als er iets achter hangt of als je rustig door kunt tuffen, boven de 130 is 'ie duidelijk minder comfortabel. Logisch ook, daar is de auto niet voor gemaakt. Hij is met 1,5 paards trailer met paard bijna zuiniger dan zonder met 120 km/uur. Onderdelen zijn inderdaad niet goedkoop.

Je hebt inderdaad een beetje een slingergevoel in verhouding tot de luxere personenwagens, je bent natuurlijk een stuk hoger (scherpe bochten gaan dus tegenwoordig wat langzamer dat met onze vorige auto, een V40) en de achterwielaandrijving zorgt dat de auto liever rechtdoor gaat. Met 4WD ingeschakeld krijg je ook die tweepaard met paarden gemakkelijk uit het blubberige weiland, en scheelt ook een hoop als de wegen glad worden.

Maar al met al: als deze op is, komt er weer zoiets! :j

Edit: qua laadruimte: voor een SGW laden we rustig twee zadels, hoofdstel, emmer, poetskoffer en een boodschappenkrat met allerlei reservemateriaal in de achterbak. Als we de banken plat leggen, kunnen we twee fietsen in de auto meenemen. En voor vakantie past er verrassend veel onder de stoelen. :D Ook daar geldt: naar Oostenrijk is geen probleem, maar probeer niet mee te rijden met de BMWs en Audis op de snelweg er naartoe :P

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:40

Jeep Grand Cherokee gehad. Ideale auto voor de trailer. 2 paarden erachter, goed aan denken want je merkt het gewoon niet. Oke we hadden er een dikke motor onder de motorkap liggen. Daarna een Landrover Freelander. Ook super met 2 paarden erachter. Was een diesel. merkte je ook niks van het gewicht wat er achter hing. Daarna een Volvo XC90. Dit nooit meer. Hij mocht officieel een trailer met 2 paarden trekken maar dit vergde wel het uiterste van de motor. Soms rook ik de motor echt terwijl er niet eens gekke dingen waren gedaan tijdens het rijden. Later met de auto ook alleen maar met 1 paard in de trailer gereden. Zelfs dat vond ik niet ideaal. Nu een BMW 3 serie maar nu hoef ik ook alleen maar met 1 paard in de trailer te rijden. Welke auto mis ik het meest met trailer rijden. De Jeep Grand Cherokee. Ja om mee te rijden deint ie wel wat. Tja het is een amerikaan dus soepele vering, maar oh oh oh wat reed ie fijn en hoe lang ik er ook in zat geen last van mijn rug en in mijn geval zegt dat heel wat. Succes met keuze maken.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:00

Idd heerlijke stoelen zoals hierboven ook gezegd! De reis met vakantie zonder de Jeep gaat dan ook niet meer hetzelfde worden. In de toekomst wanneer de lease auto regels wellicht weer veranderen, komt er ongetwijfeld weer een hier!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 20:34

Wat fijn om jullie ervaringen te lezen! Ik heb op advies van anderen ook nog naar Opel en Toyota gekeken, maar er zit eigenlijk niks bij dat me zo aanspreekt als deze Jeep. Mijn auto staat nog steeds in de garage, vrijdag krijg ik een lift zodat ik mijn testrit kan maken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:01

Hmm... Zojuist een Kia Sorento gevonden die ook wel leuk is. Nog geen idee hoe ze rijden, maar qua trekprestaties is hij volgens uitgebreid onderzoek (zie www.trekauto.nl)
gelijk aan de Jeep. Hij is echter €2.000 duurder in aanschaf, maar volgens autotrack is hij gemiddeld €2.000 goedkoper op jaarbasis dan de Jeep.

Ook nog wel een overweging waard..?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:02

stalgenoot heeft een ook een Kia sorento, een heel fijn ding. trekt ook de trailer met paard met gemak.
Al heeft zij wel een hele lichte trailer ;) hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:03

Sorento's rijden echt heel fijn :j ook zonder trailer

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:04

Ok, klinkt dus ook interessant!

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:10

Wij hebben een paar jaar een kia Sorento gehad en er was elke keer wel wat mee. Service van Kia was (4 jaar geleden) echt slecht en daarom hebben we een andere auto uitgekozen. Mocht wel veel trekken, ik dacht 3000-3500 kg.

We rijden nu al een aantal jaren in een Volkswagen tiquan. We hebben de track en field uitvoering en die mag 2500 kg trekken. De standaard uitvoering zit dacht ik op 2000 kg. Rijdt hartstikke fijn.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:14

Hij mag inderdaad 2.800 trekken. Dat klinkt even minder Paard89.
Sommige garages zijn ook echt slecht. Die Volvo garage in Maastricht is ook echt waardeloos.