Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zoutenootjes schreef:Niet mee akkoord gaan, je hebt het paard nog niet eens gezien. Je toont al je interesse door er twee uur voor te gaan rijden. Wie weet is het toch niet wat je zoekt, en dan heb je sowieso al de kosten gemaakt voor het er naar toe rijden. Geen hand vol maar een land vol zeggen ze niet voor niets. Zie dat Goldie dit ook al zegt. Ik vind dat ze je van tevoren al heel erg onder druk zetten. Ook omdat je zegt dat ze de andere gaan afbellen. Vreemde manier van doen.
capopjekop schreef:zoutenootjes schreef:Niet mee akkoord gaan, je hebt het paard nog niet eens gezien. Je toont al je interesse door er twee uur voor te gaan rijden. Wie weet is het toch niet wat je zoekt, en dan heb je sowieso al de kosten gemaakt voor het er naar toe rijden. Geen hand vol maar een land vol zeggen ze niet voor niets. Zie dat Goldie dit ook al zegt. Ik vind dat ze je van tevoren al heel erg onder druk zetten. Ook omdat je zegt dat ze de andere gaan afbellen. Vreemde manier van doen.
Mss lees ik de post van de ts verkeerd, maar ze hoeft toch pas aan te betalen als ze serieus erover denkt om het dier te kopen? Als het niets is dan hoeft ze ook niets te betalen en worden die andere mensen niet afgebeld. Maar goed, mss interpreteer ik het anders.
Maar als je twijfelt zou ik het ook niet doen en gewoon het risico nemen. Wellicht willen die andere mensen ook langer bedenktijd en kun je in de tussentijd nog eens gaan kijken. Krijg je wel tijd om het dier te laten keuren?
Polly schreef:wat heeft iedereen een problemen met handgeld (want dat is het) zeg!
Ik vind het bedrag ook fors maar ik heb bij de pony's die ik verkocht heb ook altijd handgeld gevraagd, als verkoper wil je ook wel een beetje zekerheid hebben dat mensen ze inderdaad kopen.
Mona81 schreef:Polly schreef:wat heeft iedereen een problemen met handgeld (want dat is het) zeg!
Ik vind het bedrag ook fors maar ik heb bij de pony's die ik verkocht heb ook altijd handgeld gevraagd, als verkoper wil je ook wel een beetje zekerheid hebben dat mensen ze inderdaad kopen.
Als ze hem inderdaad wil kopen en dan 400 euro voorschot betaald, dan is het te begrijpen. Maar TS weet nog niet of ze dit paard wil kopen, ze komt alleen een tweede keer bezichtigen. Ik neem aan dat je dan toch geen handgeld al vraagt?
Mona81 schreef:Polly schreef:wat heeft iedereen een problemen met handgeld (want dat is het) zeg!
Als ze hem inderdaad wil kopen en dan 400 euro voorschot betaald, dan is het te begrijpen. Maar TS weet nog niet of ze dit paard wil kopen, ze komt alleen een tweede keer bezichtigen. Ik neem aan dat je dan toch geen handgeld al vraagt?
kellykeuhh schreef:klinisch keuren doe ik, voor een paard onder de €2000 euro niet. Wel kan ik medisch best veel nagaan.