Echter, wat mij betreft,...dieren kiezen hun baasje.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lady62 schreef:Ik heb een E ruin van 23 waar ik niet op rijd hij is te pittig voor mij wel vreselijk lief en goed gereden.
als ik een goed huis kan vinden waar hij ook weer gereden gaat worden dan gaat hij weg waarom omdat ik weet dat hij dan gelukkiger is hij staat nu te niksen en houd juist van werken.
maar er zijn maar weinig mensen die zo'n oud paardje willen hebben.
en zomaar naar de eerste de beste gaat hij niet.
Ik denk dat het kort door de bocht is om daar direct een mening over te hebben.
als er in het belang van het dier gedacht word hoeft dat geen probleem te zijn vind ik.
maar ik vind het wel jammer dat het zo moeilijk wordt om juist die ouwetjes te vinden. Ik zoek echt een ervaren pony, sowieso niks onder de 6 jaar, tussen 6 en 14 jaar zijn bereden kindermakke grote maat Shets peperduur (laat staan Welsh A's en B-ponietjes) want daar is veel vraag naar (snap ik best, als je er het geld voor kunt krijgen stel je natuurlijk je prijs niet laag in
) dus ik zou het liefst een pony vinden vanaf 15 jaar. Een pony van 25 is prima voor ons als hij nog fit is en wat jaartjes mee kan. Ik heb drie kindjes, waarvan er 2 enthousiast voor paarden zijn en de jongste is nog te klein, maar goed voorbeeld doet volgen, dus de pony kan zijn lol nog op 
best kans dat die nog 10 jaar onder het zadel kan. als je rekening houd met de (on)mogelijkheden van het dier. Urielle schreef:jes_sira, voor mezelf zou ik het ook niet kopen, een ouder paard, maar als eerste eigen kinderpony zoek ik juist een ouwetje wat nog fit is, wat alles al gezien heeft, en die hoeft niet snel te zijn of flink te kunnen springen. Dat komt tzt wel als ze meer ervaring hebben.
Dus er kan best ook voor een ouder dier nog een goed huisje volgen.
Urielle schreef:Ik heb drie kinderen met 6 jaar verschil, dus die pony heeft echt nog wel even werk![]()
Wij zijn echt niet het enige gezin met meerdere kindjes.
Zie ook die pony waar Anky ooit mee leerde rijden, daar heeft het halve dorp zijn eerste rijervaringen mee opgedaan.
Zoals Pepper ook zegt, zo'n ouwetje is juist goud waard, Voor die kinderen moet je toch niet willen beginnen met een vierjarige?