Mijn ervaring met de trailer dealer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Mijn ervaring met de trailer dealer (shocking0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 10:36

Dat dacht ik ook karrenman, daarom koos ik voor dealer, er stond dezelfde trailer op marktplaats half jaar jonger bij particulier en toch koos ik voor 500 euro meer, dat had ik ervoor over want dacht dat ik safe zat kwa onderhoud.

Voortaan doe ik wel aankoop keuring want een nieuwe trailer kan ik niet betalen net als een nieuwe auto.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:47

Maar je hebt je trailer ook naar een andere dealer gebracht waarom niet gewoon naar Kraay? Je hebt hem bij Kraay vandaan dus hij kan het ook oplossen. Als je hem dan bij een andere dealer brengt snap ik best dat Kraay zo kan reageren en dat hij nu de trailer niet meer willen 'helpen'.
Of begrijp ik het verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:56

SuzanH schreef:
Maar je hebt je trailer ook naar een andere dealer gebracht waarom niet gewoon naar Kraay? Je hebt hem bij Kraay vandaan dus hij kan het ook oplossen. Als je hem dan bij een andere dealer brengt snap ik best dat Kraay zo kan reageren en dat hij nu de trailer niet meer willen 'helpen'.
Of begrijp ik het verkeerd?

Idd, Met klachten altijd gelijk terug naar de verkoper. Nu is een welles nietes spelletje.

Want misschien heeft je onderhouds garage je wel opgelicht! Misschien zaten er wel andere remmen op! Maar wilde zij gewoon wat verdienen.. En wellicht zijn de banden wel te hard opgeblazen.

Auto monteurs doen dat ook vaak zat. Dingen vervangen om gewoon wat geld te vangen...
Of stond je er naast toen deze remmen eronder uit gehaald zijn en de staat van de banden geconstateerd werd?

Feit blijft dat het voor jou zuur geld is. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat kraay hun goede naam naar de kl*te laat gaan voor een paar honderd euro

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 10:58

Omdat de Kraay ruim 90 km verder op zat van de stalling en 110 km van mijn huis enkele rit.....dus 220 km en als ie daar moet blijven dus ruim 440 km moet rijden.

Bovendien ging wilde ik alleen mijn vloer nalaten kijken die vertrouwde ik niet en ter plekke besloot ik hem te laten keuren ( toen kwam ik er achter dat ie niet gekeurd was) tijdens de keuring kwamen de gebreken te voorschijn.

De banden had ik nog gok kunnen nemen, maar de remmen konden niet terug geplaatst worden bovendien zit ik niet te wachten op een ongeluk.
Mijn auto loopt ong 1:6 met paard dus 1:8 zonder paard en dan had ik nog een vrije dag moeten nemen.
Toen de trailer uitgeklaard lag had ik geen keuze, ik weet dat alles slijt maar deze nieuwe banden en remmen zouden dus wel jaar of 5 mee moeten gaan.

In sept gaat de trailer weer weg voor keuring en hopelijk heb ik geen onderhoud.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:02

Ik snap wel dat mensen die een nieuwe trailer bij hem gekocht hebben, enkel prettige ervaringen hebben. Die trailers kan eigenlijk niets mankeren. Ik heb zelf geen ervaring met deze dealer overigens, maar in economische moeilijke tijden verbaast geen enkele handelswijze mij meer. Feit dat je zelf merkte dat er iets mis was aan de trailer zou in ieder geval moeten aantonen dat de andere garage tenminste deels de waarheid heeft gesproken.
Waarschijnlijk ben je niet voor onderhoud naar Nijkerk gegaan ivm afstand? Ook begrijpelijk en had je geweten dat deze beerput open ging dan had de keuze om hem direct naar Nijkerk te brengen een voor de hand liggendere oplossing geweest. Heeft jouw garage ng contact opgenomen voordat ze de gebreken repareerde? Dit had wel een goed moment geweest om de Kraaij te bellen, lijkt me.

Al met al: balen. Ik vind het jammer dat jullie het erbij laten zitten, voor € 4.000 had je wel wat beters mogen verwachten! :(:)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:04

Precies dezelfde gedachten als nini_roosje.
Vind het toch een raar verhaal. Kraay verdient centen genoeg en zal niet met een tweede hand trailer, geld willeb verdienen door verkeerde dingen onder een trailer te zetten, wat heeft die man eraan dat jij met de trailer rijd en een ongeluk krijgt? Zet zijn naam niet ten goede.
En hoe jij dat zegt over uitkotsen van andere dealers als hun de naam kraay horen. Valt toch ontzettend mee ;)
En ze zijn Bovag gecertificeerd..

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:06

tita schreef:
Omdat de Kraay ruim 90 km verder op zat van de stalling en 110 km van mijn huis enkele rit.....dus 220 km en als ie daar moet blijven dus ruim 440 km moet rijden.

Bovendien ging wilde ik alleen mijn vloer nalaten kijken die vertrouwde ik niet en ter plekke besloot ik hem te laten keuren ( toen kwam ik er achter dat ie niet gekeurd was) tijdens de keuring kwamen de gebreken te voorschijn.

De banden had ik nog gok kunnen nemen, maar de remmen konden niet terug geplaatst worden bovendien zit ik niet te wachten op een ongeluk.
Mijn auto loopt ong 1:6 met paard dus 1:8 zonder paard en dan had ik nog een vrije dag moeten nemen.
Toen de trailer uitgeklaard lag had ik geen keuze, ik weet dat alles slijt maar deze nieuwe banden en remmen zouden dus wel jaar of 5 mee moeten gaan.

In sept gaat de trailer weer weg voor keuring en hopelijk heb ik geen onderhoud.

Had je het overlegd met Kraay dat je de trailer naar een andere dealer ging? Anders kan je garantie kwijt zijn. Staan ook in een koopcontract.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:07

@nini-roosje

De Kraay heeft al gelogen dat mijn trailer gekeurd was, dat was ie dus blijkbaar niet, dat heb ik zelf kunnen zien in de computer.

Er staat blijkbaar jaar getal op de banden, en die was verlopen, ik heb factuur van de oudere eigenaren waar in staat dat ze nieuwe banden hebben gekocht uit 2010 ..... Die banden zaten niet onder mijn trailer.

En de remmen, ze hebben er een eraf gehaald, gelijk gemaild, je moet ze per set kopen.
De andere zijn erop gebleven mijn vader is naar de onderhoudsdealer gegaan en heeft ze zelf mogen zien hoe ze in de trailer vast lagen.

Trailer is op non actief gezet en gelijk contact met Kraay gehad, maar ze konden er niet meer onder.

Je gaat hier niet vanuit als je een trailer koopt met GROTE BEURT en keuring.

Zijn goede naam ik heb al wat pb's gehad met mensen die slechtere ervaring hadden.
Maar nogmaals ik zat al tegen ongeluk aan en kantelen met je auto, en trailer en paard op de rijksweg wens je niemand toe zelfs je vijand niet.
En ik dacht mijn onderzoeksplicht goed gedaan te hebben.

En nog mazzel dat ik de vloer wilde checken...... Die vertrouwde ik niet had week ervoor ongeluk met mijn pony gehad die was uitgegleden.
Dus wilde ik vloer na laten kijken ( speciale grid vloer ofzoiets) of die te glad was, de trailer hoefde niet weg voor beurt of keuring maar dacht toen.... Ik sta hier toch doe maar een keuring

Je wil tenslotte safe rijden. :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:10

Jammer dat wij dan niet die andere mensen horen met hun verhalen...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:11

Wij hebben dit jaar ook een trailer gekocht. Particulier. Mijn vader heeft veel verstand van auto's/ trailers en achtte de trailer in goede conditie. Eenmaal onderweg naar huis bleek er al van alles mis. Trailer kon gelijk door naar de garage! Paar honderd euro lichter maar de trailer is nu super en dient naast vervoer ook als opslagplaats voor hooi, zaagsel enz. En gelukkig heb ik al mijn spullen nog na die inbraak in monster. Alle kasten open maar mijn spullen lagen dus in de trailer. (zie hart van Nederland)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:12

Nogmaals dames willen jullie aub goed lezen ik ging voor iets anders naar de dealer.

Onderhoudsdealer en Kraay hebben contact gehad, iedereen was geschrokken van de situatie.
Kraay net zo goed de trailer stond denk ik een week of 2 stil in werkplaats want de Kraay moest met partner overleggen hoe ze ons tegemoet wilde komen.
Maar hij werd steeds moeilijker bereikbaar, en de trailer kon niet weg en ik had hem wel weer nodig.
En die dingen moesten vervangen worden.
De onderhoudsdealer heeft de kosten laag gehouden voor ons omdat ze er ook mee zaten.

De Kraay wist dat de trailer niet in onderhoud zou komen bij hem, de afstand is tever weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:26

tita schreef:
Nogmaals dames willen jullie aub goed lezen ik ging voor iets anders naar de dealer.

Onderhoudsdealer en Kraay hebben contact gehad, iedereen was geschrokken van de situatie.
Kraay net zo goed de trailer stond denk ik een week of 2 stil in werkplaats want de Kraay moest met partner overleggen hoe ze ons tegemoet wilde komen.
Maar hij werd steeds moeilijker bereikbaar, en de trailer kon niet weg en ik had hem wel weer nodig.
En die dingen moesten vervangen worden.
De onderhoudsdealer heeft de kosten laag gehouden voor ons omdat ze er ook mee zaten.

De Kraay wist dat de trailer niet in onderhoud zou komen bij hem, de afstand is tever weg.

Heb je foto's van de remmen onder de trailer? Want dan zou ik hier toch een zaak van maken. Al is het een princiepen kwestie.

Vervelend dat het zo gelopen is. Maar misschien helpt het om nog een keer bij kraay langs te gaan (het is eventjes rijden). Maar ik zou dat het wel waard vinden.
Vaak krijg je face to face een hoop meer gedaan..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 11:54

Het is nu een jaar geleden ik heb mijn verhaal nu pas op internet gezet, zodat het kenbaar is.
Als mensen googlen en mijn verhaal lezen dat is mijn insteek.

Kraay heeft alles gehad diverse foto's we hebben maanden gemaild, gebeld, hij verdraait alles en zijn laatste woorden waren als ik de banden betaal dan voelt het als een schuld bekenning

Bovendien hij is geen Atec dealer meer.
Ik ben geld nu toch al kwijt, wilde mijn verhaal kwijt, ik heb zeker nog nachtmerries erover wat zou kunnen gebeuren.
Ik rijd nog steeds niet lekker met de trailer, elk schokje, bonkje zit ik als een gespannen trien acht het stuur.
Lol met trailer rijden is voorbij ik betaal een grotere prijs dan die 800 euro, gevoel zou moeten slijten.
Maar mijn angst zit diep.

En als mensen twijfelen aan mijn verhaal de onderhoudsdealer zit op bokt, mis meldt ze zich nog wel ...al denk ik van niet.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:01

Zover ik weet is Atec failliet gegaan, vandaar de stop met deze trailerverkoop. Dus daarom verkoopt Kraaij deze trailer niet meer.
Als je veder en face to face was gaan praten met deze man waren jullie er zeker uitgekomen. Dat weet ik zeker aangezien deze man dat ook echt probeert.
Ik snap ook goed dat je nu bang bent voor het rijden van een trailer das ook erg naar.
Overigens je moet de dealer altijd de kans geven om het te laten repareren. Ook al ging je naar de andere dealer voor de bodem te laten checken. Dat had je kraay zelf moeten laten doen. Ik snap dus ook zijn positie van het verhaal.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:07

SuzanH schreef:
Zover ik weet is Atec failliet gegaan, vandaar de stop met deze trailerverkoop. Dus daarom verkoopt Kraaij deze trailer niet meer.
Als je veder en face to face was gaan praten met deze man waren jullie er zeker uitgekomen. Dat weet ik zeker aangezien deze man dat ook echt probeert.
Ik snap ook goed dat je nu bang bent voor het rijden van een trailer das ook erg naar.
Overigens je moet de dealer altijd de kans geven om het te laten repareren. Ook al ging je naar de andere dealer voor de bodem te laten checken. Dat had je kraay zelf moeten laten doen. Ik snap dus ook zijn positie van het verhaal.

ATEC bestaat nog steeds.
http://www.atec.nl/fr_horsetrailers.asp

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:09

Karreman schreef:
SuzanH schreef:

ATEC bestaat nog steeds.
http://www.atec.nl/fr_horsetrailers.asp

Je link doet het niet ;)
Kan zijn dat hij nog bestaat, misschien doorverkocht? Maar iig was Atec geenbetrouwbare zaak meer voor een dealer om ze te verkopen van wege dat ze failliet zouden gaan..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 12:39

Atec is in nov failliet gegaan maar dec doorstart gemaakt.
www.atec.nl

Face to face loste niks op, de trailer mocht de weg niet meer op de weg en de oude onderdelen konden er niet meer onder. Hij kon niks met eigen ogen aanschouwen en hij had ook geen zin om onze kant op te komen zodat ie de schade zelf kon zien want hij was heilige van overtuigd dat de remmen van ander trailer kwamen..... Dat zijn discussies waar je nooit uit zult komen.
Hij heeft jaar de tijd gehad om te reageren en om tot oplossing te komen.

En sorry misschien begrijp je mijn kant ook wel een trailer die niet gekeurd is, en een trailer waarvan de nieuwe banden zijn vervangen door 10 jaar oude banden, die man wilde ik niet meer zien en spreken.

Over mijn remmen zal ik maar zwijgen.
Met mijn verhaal wil ik alleen maar waarschuwen als je een 2e hands koopt bij een dealer ver weg, kun je voor vervelende beslissing komen te staan.

Mijn auto kwam bij importeur van Italiaanse auto's vandaan 130 km verder op ik kocht hem zonder garantie en liet aankoop keuring doen bij een dealer hier in de buurt, kwam ie niet door de keuring heen mocht ik hem terug brengen en kreeg mijn oude auto terug.

Ik had zoiets met de trailer moeten doen, maar gewaarschuwd mens telt voor 2 :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:48

SuzanH schreef:

mijn ex-man werkte bij atec, en is inderdaad faliet gegaan,
echter hebben ze met een nieuwe eigenaar wel een doorstart gemaakt.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:41

Jee, vervelend dat jij zo'n slechte ervaring hebt gehad!

Ik krijg wel het idee dat die andere dealer misschien een beetje heeft lopen stoken?
Hoe je het ook bekijkt, die bezorgt Kraay een slechte naam en steekt het geld voor de reparaties in zijn zak.. in mijn ogen dus geen onpartijdige mening.

Daar komt bij dat wij zeer goede ervaringen met hem hebben, één trailer al jaren bij hem in onderhoud en mijn nieuwe trailer heb ik dus ook bij hem gekocht.
Ook weer super advies en service gekregen!
Wij wonen ook heel dicht bij en hebben jaren een pensionstal gehad en nog nooit klachten over hem gehoord..
In het verhaal lijkt mij de afstand de beperkende factor te hebben gespeeld, lijkt mij ook wel logisch dat hij niet iets gaat vergoeden wat een ander constateert en repareert..

Ik hoop iig wel dat je uiteindelijk nog met plezier en een veilig gevoel met je trailer op pad kan en je die kan gebruiken waar je hem voor gekocht hebt!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:03

hanny_jelke schreef:
SuzanH schreef:

mijn ex-man werkte bij atec, en is inderdaad faliet gegaan,
echter hebben ze met een nieuwe eigenaar wel een doorstart gemaakt.

Oh, ik wist niet dat ze een doorstart na een faillissement hebben gemaakt( erg modern tegenwoordig naar het schijnt ) ,maar ze bestaan dus nog wel.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:20

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo netjes om iemands naam zo te grabbel te gooien op het internet, ondanks dat je een slechte ervaring hebt.
Zelf heb ik ook een hele slechte ervaring met een andere, gerenommeerde, trailerdealer. Heeft mij ook duizenden euro's gekost. Maar ik denk er niet aan om dat allemaal op het internet te plaatsen. Soms zie ik wel eens dat er een vraag is naar ervaringen met deze dealer, dan reageer ik via pb. Dat het bij mij ooit mis is gelopen, wil niet zeggen dat het een slecht bedrijf is.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:05

wat mij opvalt is dat ts een trailer koopt als leek. Dan neem je toch iemand mee die er verstand van heeft?

Bovendien wil ik wel geloven dat een oudere trailer veel kan kosten. In mijn zoektocht van echt meerdere maanden (!) bleek dit ook het geval te zijn. Gelukkig iemand mee die er kijk op heeft. De mooiste foto's gezien en half Nederland afgeweest. Maar ALTIJD van een koude kermis thuisgekomen, zowel particulier als bij een prof.
UIteindelijk geld bijgedaan en besloten nieuw te kopen.

Nee geen verrotte bodems, slechte banden, slecht werkende remmen voor mij.

Enne.. aannemers, autoverkopers (ook trailers) zijn vaak niet te vertrouwen op hun mooie blauwe oogjes. Dat mag inmiddels wel duidelijk zijn. Niet dat ik zeg dat iedereen zo is. Maar bij een uitgave van 4000,00 was ik wel op mijn hoede, zeker als leek.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 09:57

Hoe je went of keert, leek of niet...remmen zal je niet zien, dan moeten de banden eraf en nog soort di
kapjes voor de remmen.
Dat doet geen dealer hoor.

En met auto precies hetzelfde mijn auto kostte 2-hands 15000 wie neem je mee, je haalt een motorblok niet uit elkaar.

Naam te grabbel, mijn bijna ongeluk met dood als gevolg of Iig mega ravage vind ik erger.

Wat trailer rijden betreft nee de lol is weg sinds sept vorig jaar tot dit moment ben ik 24x weg geweest en ik heb nog een moment ontspannen gereden altijd stress en constant door de spiegel gluren ik zie van alles,alles beweegt, ik kan niks horen maar dan hoor ik ineens heel goed als horend persoon.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:04

Dan neem je een advocaat in de hand en probeer je via een juridische weg je gelijk te halen. Dit heeft weinig zin.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:10

Vreemd, maar als ik de reacties in dit topic lees lijkt het bijna alsof het TS haar eigen schuld is dat ze een verrotte trailer met grote kans op ongelukken heeft gekocht.

Kom op zeg, die remmen horen toch gewoon goed te zijn. En als die Kraay netjes was geweest had hij gewoon z'n verantwoording genomen, of die trailer uberhaupt niet verkocht.