paarden gekocht en eigenaren waren er niet eerlijk in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

springeasy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:31

ja wel maar ze had hem eerst voor gereden en hij was paar dagen niet gereden dus daar liep hij niet zo maar heb filmpjes gezien van wel maar dat is dus nu niet

springeasy1

Re: paarden gekocht en eigenaren waren er niet eerlijk in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:31

ikrijd M met mijn B en mijn C

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:32

Nee ts beweert dat ie M dressuur is

Ik stop er ermee succes verder

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:32

springeasy1 schreef:
ja wel maar ze had hem eerst voor gereden en hij was paar dagen niet gereden dus daar liep hij niet zo maar heb filmpjes gezien van wel maar dat is dus nu niet

dus hij kan het wel?
Ik geloof dat ik er steeds minder van ga begrijpen :o

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:33

Sorry, ik snap het punt niet....

Ik bedoel, je had t van te voren echt uit kunnen zoeken.
Nu is het dan niet zo...En dan...Wat wil je hier mee?

Geld terug krijg je vast niet.

Ik zou gewoon lekker genieten van de pony, en lekker mee lessen en dan wedstrijden rijden.

Ken een meisje die naar de M2 is gereden met haar A pony en met haar E pony niets meer kon.
Dus niveau....? Ja, zegt me maar weinig, als je samen nog niet in elkaar gegroeid bent.

springeasy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:34

hij heeft het gekunt
mijn les gever heeft er ook op gezeten en lukt haar ook amper

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:34

Sorry TS maar dit is toch wel je eigen schuld. Als ik een paard koop dat Z loopt dan heb ik het niet nodig om te gaan checken bij knhs, maar zal ik dat wel merken als ik hem rijd wat hij zoal kan. Jij hebt dus een paard gekocht zonder eerst te rijden ? Klinkt dat julie vooral heel naief zijn geweest. Neem volgende keer iemand mee die kennis van zaken heeft zodat die persoon eventueel een testritje kan maken en jou kan tonen tot waar zijn niveau effectief staat. Sommigen schrijven Z niveau omdat hun paard een wisseltje kan springen...

In ieder geval heeft de verkoper ook niet te liegen en mischien kun je wel een klacht neerleggen omdat de verkoper niet eerlijk is geweest, maar volgens mij gaat dit niet veel opbrengen. Je hebt dus een simpele recreatiepony gekocht voor de prijs van een wedstrijdpony. Hopelijk leer je hier iets uit. Dieren kopen/verkopen is niets leuks aan en je moet echt heel goed opletten. Hopelijk mankeert de pony verder niets en wordt het toch nog iets :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:35

maralyn schreef:

Ik zou gewoon lekker genieten van de pony, en lekker mee lessen en dan wedstrijden rijden.

Ken een meisje die naar de M2 is gereden met haar A pony en met haar E pony niets meer kon.
Dus niveau....? Ja, zegt me maar weinig, als je samen nog niet in elkaar gegroeid bent.

ik 'ken' er een die een toppaard had gekocht maar er nu ook niets van maakt ;) (totilas)

Myssteria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:35

Ik snap helemaal niks meer van het verhaal

springeasy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 12:36

bedank dacht ik ook wel ik ga er ook van genieten

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:36

geerke schreef:
maralyn schreef:

ik 'ken' er een die een toppaard had gekocht maar er nu ook niets van maakt ;) (totilas)

:') :') :')

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:37

Maar als je dus op filmpjes hebt gezien dat hij wel degelijk M niveau heeft gelopen, wat is dan het probleem?

Ik denk dan enkel dat jij nog niet goed kan communiceren met de pony en hem daarvoor niet de juiste hulpen geeft (je pony je niet snapt). Kwestie van tijd en hulpen aanpassen, want elke pony reageert anders op je hulpen. Misschien ben jij gewend op heel fijne hulpen te geven en heeft hij net wat meer nodig (of andersom) of je beenligging net wat anders dan je gewend bent.

Je kunt niet verwachten dat je al een combinatie bent na korte tijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:37

TS Hoe oud ben jij?Ik begrijp erg weinig van je manier van schrijven...kan aan mij liggen

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:40

geerke schreef:
TS Hoe oud ben jij?Ik begrijp erg weinig van je manier van schrijven...kan aan mij liggen

Ligt niet aan jou. Ik heb ook grootse moeite met het lezen van de antwoorden en uitleg van ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:40

geerke schreef:
maralyn schreef:

_/-\o_ :') Ik vind jou leuk :'D

Maar goed.. Even om bij het onderwerp te blijven..

Je hebt erop gezeten, heeft je instructie bij het proefrijden er ook op gezeten?
En als je er zelf op hebt gereden met het proefrijden en je voelt dat ie niet soepel genoeg is om zoiets te kunnen, dan ga je toch nog een paar keer kijken of dan laat je de koop toch zitten?

Tja dat de eigenaren er 'niet eerlijk' in waren. Als jij zo goedgelovig bent om erin te geloven.. Ik kan ook wel roepen dat mijn pony L of M kan lopen.. Zal ze ook vast wel kunnen (niet met mij). Maar een beetje goede ruiter kan dit zelf dan toch ook wel voelen of het dier inderdaad een dergelijk niveau kan lopen?

Denk dat je geen poot hebt om op te staan hoor, dit zijn dingen die je mijn inziens van tevoren uitzoekt en niet naderhand pas als het niet gaat zoals je het had verwacht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:42

Het dier kan dus wel M lopen, alleen niet bij jou. Dat wil niet zeggen dat het dier het niet kan...

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:44

als je hebt gezien dat hij het kan dan denk ik dat het aan jouw ervaring ligt.
dit heb ik ook gehad.

heb eind vorig jaar een z2 pony gekocht en op een gegeven moment kreeg ik hem nog niet meer in galop :')
het is wel een liever lui dan moe pony, daar ben ik wel achter haha
en natuurlijk wel een beetje pony streken, maar dat is gewoon leren en niet te lief zijn :)

nu een halfjaar later gaat alles super en loopt ie perfect.
je moet de pony nog leren kennen en hij jouw.
we zijn zelfs afgevaardigd naar de Brabantse Kampioenschappen!!

hoelang heb je hem??

met les en doorzettingsvermogen komt het vanzelf goed!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:56

ah volgens mij is TS nog erg jong.
De schuld ligt eerder bij zijn ouders dan bij hem.

Helaas ts het is nu eenmaal gebeurd, je wilt het beestje hoe dan ook houden, omdat ze zo lief is.
Ben blij dat ze (of hij?) een goed karakter heeft, ga lekker samen lessen en veel wedstrijden rijden en zo komen jullie samen hogerop.

heel veel plezier!

lovehome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:37

snap het probleem niet zo je zegt zelf dat je hem niet weg wil doen dus waarom je nu zo druk maken. ga lekker met dat beestje aan de slag. jullie moeten samen groeien.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:14

geerke schreef:

:') Ik pies in mijn broek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:51

Stelletje boktheksen :') kijk eens in het profiel van ts hij is nog hartstikke jong.
Dit zijn niu de typische paardenmensen-reacties... gelijk katten ....

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:54

misschien zijn de eigenaren van wie je het paard gekocht hebt met vakantie? Wacht het even af wrs zijn ze dan binnen nu en 2 weken weer thuis en kun je dan je vraag stellen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:58

Als jij foto's en filmpjes hebt gezien als bewijs dat het paard wedstrijden heeft gelopen en die oefeningen kan, dan kunnen de knoppen er wel opzitten, maar dan moet jij ze nog kunnen vinden en bedienen. Hij kan hartstikke stijf zijn, er kan een lichamelijk probleem zijn, een keertje een fysio of osteopaat langs laten komen is ook niet verkeerd. En verder moet je tot elkaar groeien, een team worden, en dat kost tijd.

Je zegt dat je het een leuk dier vindt, en dat je ermee door wilt, dan zou ik zeggen: geniet ervan en je weet dat er een basis inzit, die je alleen nog even naar boven moet halen.

Succes en veel plezier!

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:58

Dit gebeurd heel veel helaas! Ik had een Engels volbloed gekocht die L2 kon lopen. Blijkt het een draver te zijn die maar net een beetje kan wijken....

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:27

Ik verbaas me over de kritiek gericht aan de TS. Natuurlijk is controle beter dan vertrouwen, zeker in de paardenhandel. Maar de verkoper heeft beweerd dat een paard een bepaald niveau heeft gelopen bij wedstrijden, dan is het zwendel als dat niet zo blijkt te zijn. Controleren jullie ook allemaal of een ring echt van goud is als jullie deze aanschaffen bij de juwelier? Afhankelijk waar de pony is gekocht (particulier of handelaar), op welke manier de beweringen zijn gesteld (op papier, mondeling, etc) en of er een verkoopovereenkomst is opgesteld, zijn er wellicht juridische stappen te nemen. Ik adviseer om een beroep te doen op de rechtsbijstandverzekering of het juridisch loket voor toelichting op de mogelijkheden. Overigens denk ik inderdaad dat juridische stappen weinig zin heeft als TS door wil met deze pony, want dan wil hij geen ontbinding van de overeenkomst. Toch denk ik dat het zin heeft als TS (of beter, zijn ouders) zich laat voorlichten over de rechten en plichten in deze situatie, want een geïnformeerd mens telt voor twee.