helft betaling zadel nog niet ontvangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 19:45

bello2005 schreef:
je weet toch waar ze woont ?

zo slim ben ik niet geweest om dat te vragen.. -O-
heb alleen haar naam, nr, naam van oma(die overschreef), bankrekeningnummer en adres waar haar paard staat

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:46

Ik zou er ook heengaan, en eisen of zadel terug of betalen. Pas wel ff op, voor hetzelfde geld is ze ook ineens verhuisd van stall...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:49

Chelinka schreef:
bello2005 schreef:
je weet toch waar ze woont ?

zo slim ben ik niet geweest om dat te vragen.. -O-
heb alleen haar naam, nr, naam van oma(die overschreef), bankrekeningnummer en adres waar haar paard staat

Dan even naar oma bellen, vragen wanneer het resterende bedrag van het zadel overgemaakt word aangezien dat vier weken geleden al zou gebeuren. Je weet de plaatst waar het paard staat, dus naam moet te vinden zijn in het telefoonboek.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:53

hoi,het eerste wat ik dacht is 800 euro voor een wintec zadel? die kosten toch helemaal niet zoveel? denk dat 400 voor een 2e hands nog goed betaald is maar misschien vergis ik me.weet je zeker dat je het goed afgesproken hebt en elkaar goed begrepen hebt..

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 19:59

deess schreef:
hoi,het eerste wat ik dacht is 800 euro voor een wintec zadel? die kosten toch helemaal niet zoveel? denk dat 400 voor een 2e hands nog goed betaald is maar misschien vergis ik me.weet je zeker dat je het goed afgesproken hebt en elkaar goed begrepen hebt..

het ging over een nieuwe isabell werth met hoofdstel en borstriem bij. 850€ is niet overdreven :)

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:02

okee :o leek me zo veel maar ik ken de nieuwste modellen niet..ik denk dat in dit geval de brutaalste het meeste recht heeft ,nu is zij dat maar als jij iets minder netjes blijft kun jij het nog in jouw voordeel terugdraaien :D succes hoor groetjes deess
Laatst bijgewerkt door deess op 01-08-13 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Re: helft betaling zadel nog niet ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:06

Tja anders even met de stal eigenaar gaan praten

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:07

Ik zou idd zonder bericht oid sturen gelijk naar stal gaan, het probleem voorleggen aan de stalhouder en naar haar adres vragen. Dit kan natuurlijk niet! Ik hoop echt voor je dat het goed komt, houd je ons op de hoogte?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:10

Een stalhouder geeft echt niet zomaar dat adres natuurlijk :) . Kun je niet een bericht op haar tijdlijn, dus voor iedereen zichtbaar, zetten?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:30

Gewoon contact opnemen met oma. De situatie uitleggen en misschien is er wel een reden waarom ze niet heeft betaald. Oma is anders vast wel bereid om jou het adres van haar te geven of telefoonnummer. Anders had oma het geld ook niet voor haar overgemaakt.
Zo had ik een keer een zadel gekocht voor mijn Shet, netjes geld overgemaakt, maar na 2 weken nog niets ontvangen, ook geen reactie op mail of mobiel. Telefoonnummer gezocht bij de naam waar ik het geld naar moest overmaken, bleek dat de ouders van dit meisje in scheiding lagen en dat het meisje tijdelijk bij haar vader was gaan wonen. Alle spullen lagen nog bij haar moeder, maar die wist van niets. Na 2 dagen had ik het zadel in huis. Soms zit er daadwerkelijk iets achter........
Succes, ik hoop voor jou ook op een goede afloop.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:34

Of oma bellen met een flutsmoes dat je bv nog iets na komt brengen of na wilt sturen en of je haar adres even mag.

Zelf was ik allang naar de stal toegegaan en desnoods opgewacht of anders het kastje opengemaakt.
Als mensen vragen wie je bent zeg je gewoon een vriendin van haar en dat je haar paard komt verzorgen oid.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:35

Langs de stal gaan, op een zaterdag zal ze er vast wel zijn. En oma bellen (als het nr. klopt)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:35

Kastje openbreken en zadel eruit halen zou ik doen. Je kunt ze dan ook even gaan negeren als ze haar geld terugwil >;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:38

betadine schreef:
Kastje openbreken en zadel eruit halen zou ik doen. Je kunt ze dan ook even gaan negeren als ze haar geld terugwil >;)

en dan wordt je opgepakt wegens diefstal! Domste wat je kan doen
Oma bellen verhaal uitleggen ( is het geheim nr? anders bij nummerzoeker.com nr ingeven en langsgaan) , naar stal rijden, verhaal doen, en bericht sturen naar persoon en nooit meer zoiets doms doen

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:47

Ja hoezo diefstal ? Ik weet niet hoor, maar zadel is gewoon nog steeds eigendom van de verkoper.... Gezien deze het geld niet krijgt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:23

Carmy81 schreef:
Ja hoezo diefstal ? Ik weet niet hoor, maar zadel is gewoon nog steeds eigendom van de verkoper.... Gezien deze het geld niet krijgt.

ja, en als een slot opengebroken wordt, denk je dat dat geen vernieling is en dat een rechter dat niet als diefstal zou zien aangezien een deel al betaald is. Ik zou eerst eens contact proberen te krijgen via oma of stal en dan ultimatum stellen

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:27

Zorgen dat je niet gesnapt wordt! Die persoon zal echt geen aangifte doen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:28

Het zadel is verkocht, dus eigendom van de koper ... dat het nog maar voor de helft betaald is, staat daar los van -O-

Stuur nu gewoon die aangetekende brief, zoals ik je al eerder aanraadde, dan sta je echt het sterkst !

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:28

Shirley schreef:
Het zadel is verkocht, dus eigendom van de koper ... dat het nog maar voor de helft betaald is, staat daar los van -O-

Stuur nu gewoon die aangetekende brief, zoals ik je al eerder aanraadde, dan sta je echt het sterkst !

Probleem is dat ze geen adres heeft, enkel dat van de stal waar het paard staat.. dan wordt het sturen van een aangetekend schrijven moeilijk..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:34

Potverdikkie -O-

Maar het adres zal via stal of oma toch wel te achterhalen zijn ?
Of desnoods de brief sturen aan oma, waarvan dus wel naam en woonplaats bekend zijn ( via bankafschrift ) ?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:05

tsjonge........... sommige bokkers maken het wel weer heel erg bont zeg........ iemand aanmoedigen om diefstal te plegen _-:(

TS:
Lees dit eens door: (en de rest bokkers hier ook maar eens!)
http://www.aghart.nl/verzuim-en-ingebrekestelling/

Stel voor de zekerheid alsnog een schriftelijke ingebrekestellingsbrief op met aanmaning.
Geef haar bijv. nog een week (zet ook echt letterlijk de datum in de brief, om verwarring te voorkomen!) de tijd om te betalen.
En vermeldt dan ook dat indien betaling van haar kant uit blijft, je de overeenkomst zal gaan ontbinden en gerechtelijke stappen zal ondernemen (beetje dreigen is nooit weg). Jij je zadel terug, zij haar al betaalde €400,= terug.

Voor meerdere tips en een voorbeeldbrief kun je hier kijken:
http://voorbeeldbrief.blogspot.nl/2012/ ... lling.html

Let op; zitten wat spellingsfoutjes in (stom eigenlijk), en ook spreekt men over 'factuur', zou ik ff veranderen.

Weet je haar naam (voor- en achternaam) niet? en misschien woonplaats, dat je adres etc. kan opzoeken?

Anders aan de stalhouder geven, en/of op haar kastje achterlaten?
Maakt het wel lastiger gezien je dan niet 100% zeker kan zijn dat ze het heeft ontvangen....

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:07

TS heb je inmiddels al iets gedaan met de tips die je hier gegeven zijn? Hoe langer je wacht met zelf iets te ondernemen, hoe onwaarschijnlijker het wordt dat je je geld krijgt. Daarbij zit je je nu mss wel op te winden voor niets en steekt er gewoon iets achter.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 09:23

IHN schreef:
TS heb je inmiddels al iets gedaan met de tips die je hier gegeven zijn? Hoe langer je wacht met zelf iets te ondernemen, hoe onwaarschijnlijker het wordt dat je je geld krijgt. Daarbij zit je je nu mss wel op te winden voor niets en steekt er gewoon iets achter.

maandag ga ik naar haar stal, zien of zij er is en anders opzoek naar de staleigenaar..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:24

Dan zou ik eerder op een zaterdag/ zondag gaan, aangezien de meeste mensen dan op op stal zijn

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:27

Shirley schreef:

Als er geen overeenkomst getekend is, is niet aantoonbaar dat het zadel al dan niet verkocht is en voor welke prijs het verkocht is.