Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 44Myrthe44 schreef:120 met een trailer mag niet eens, dus dat lijkt me een zinloze discussie. 90 is met trailer de maximumsnelheid, dus daar zou iedereen zich aan moeten houden.
Zelfs bij windkracht 5 gaat onze trailer niet slingeren op de snelweg, en daar staat maar één paard in, dus ik snap niet waarom het met 2 paarden wel zou gaan slingeren!
sflj schreef:Proberen? Hang dat spul maar achter een Golfje ofzo en probeer dan met die 2000+kg nog eens 90 te rijden. Succes verzekerd.
(Of liever; probeer t maar niet!)
Citaat:..............maar stuur rechthouden en meer gas geven (niet plankgas uiteraard), maar een 10 km/u meer gaan rijden, pas als de trailer weer recht achter de auto zit afremmen. De trailer is zwaar en zal dus altijd de auto wat gaan duwen op het moment dat er afgeremd wordt, als je dan al iets aan het zwaaien bent, dan zal de achterkant meer gaan zwaaien, doordat hij voor ook nog eens tegen gehouden wordt en die energie toch ergens naar toe zou moeten. Althans, dat is wat de jaren lessen natuurkunde mij geleerd hebben. Toch? ................
ikke schreef:IngeK schreef:Het waait daar op die brug ook altijd, daar heb ik met alleen een personenauto al last van.. (Ik woon bij Utrecht en mijn ouders in de polder) Dus kan me voorstellen dat dat niet heel lekker is met trailer.
Ja maar, van zijwind alleen gaat een combi niet slingeren, daar is meer voor nodig. Indien een aantal zaken niet in orde zijn, kan zijwind wel de factor zijn die de boel uit balans haalt.
Ik ben ook weleens opzij geblazen door de wind, maar meer dan dat ik tegen de middenstreep terecht kwam, gebeurde er niet.
Ik had de reacitie voorzien en was dus tegen de zijstreep gaan rijden, had goed zicht op de vluchtstrook voor me en er was geen noemenswaardig verkeer, dus de snelheid eruit halen richting 70km/h kon zonder gevaar voor het overige verkeer. Daarmee kon ik me dus straffeloos weg laten blazen, het opvangen en de combi binnen de lijnen houden.
DaisyHope schreef:Ja, de Ifor Williams was breder dan de auto en de trailer die ik nu had (merk is me wel verteld maar ben het vergeten) was wat smaller en deze reed eigenlijk in dezelfde baan van de banden van de auto.
Kirrr schreef:Als je bericht van de TS in de openingspost gelezen zou hebben, moest je die vraag niet stellen.
Het probleem is ondertussen hier vlak boven ook gevonden.