Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
alpenbloem schreef:Ik denk dat iemand die gewoon fijn buiten en in de bak wil rijden geen PAVO bewegingen verwacht. Mocht men op een gegeven moment aan een pittiger paard toe zijn, is het raadzaam het "brave" paard te verkopen en een dan passend paard te kopen. Dat wil absoluut niet zeggen dat paarden met potentie niet een heel stuk gedesensibiliseerd kunnen worden zodat ze makkelijker worden in de omgang, maar daar ligt de focus eigenlijk niet op, vaak alleen op de prestatie. Als dan vervolgens blijkt dat het paard die prestatie die hij thuis in de bak wel levert nu in een drukke ring niet levert omdat hij overvordert is door alle indrukken, is dat een logisch gevolg. Vaak zijn natuurlijk de paarden met extra vermogen ook nog veel gevoeliger, iets wat je nodig hebt om tot grote prestaties te komen.
superwoman schreef:alpenbloem schreef:Ik denk dat iemand die gewoon fijn buiten en in de bak wil rijden geen PAVO bewegingen verwacht. Mocht men op een gegeven moment aan een pittiger paard toe zijn, is het raadzaam het "brave" paard te verkopen en een dan passend paard te kopen. Dat wil absoluut niet zeggen dat paarden met potentie niet een heel stuk gedesensibiliseerd kunnen worden zodat ze makkelijker worden in de omgang, maar daar ligt de focus eigenlijk niet op, vaak alleen op de prestatie. Als dan vervolgens blijkt dat het paard die prestatie die hij thuis in de bak wel levert nu in een drukke ring niet levert omdat hij overvordert is door alle indrukken, is dat een logisch gevolg. Vaak zijn natuurlijk de paarden met extra vermogen ook nog veel gevoeliger, iets wat je nodig hebt om tot grote prestaties te komen.
Geen pavo beweging, maar wel voor weinig geld want ze zoeken toch geen sportpaard.....
Echter is de opleiding van een braaf,bomproef paard ook niet niks maar daar wordt wel makkelijk over gedacht.
alpenbloem schreef:Ze zoeken inderdaad geen sportpaard, maar wel iets anders wat ook gewaardeerd kan worden in geld. Als iemand mij vroeger echt een fijn paard zou kunnen verkopen die misschien niet zo goed in de sport is maar wel goed betrouwbaar zou ik er echt wel wat voor over hebben gehad! Het is heel wat waard als je niet zo'n grote held bent en toch iedere dag met veel plezier naar je paard kan gaan.